Biznis vesti

Er Srbija potpuno dominantna u regionu, Šćuric: Beograd ima skoro duplo više putnika nego Zagreb

Komentari

Autor: Tanjug

14/01/2025

-

23:30

Er Srbija potpuno dominantna u regionu, Šćuric: Beograd ima skoro duplo više putnika nego Zagreb
Tanjug/Vladimir Šporčić - Copyright Tanjug/Vladimir Šporčić

veličina teksta

Aa Aa

Hrvatski vazduhoplovni analitičar Alen Šćurić naveo je da je srpska avio-kompanija Er Srbija potpuno dominantna u regionu, a da Beograd ima skoro duplo više putnika nego Zagreb i više long-haul linija nego cela Hrvatska.

Šćuric u kolumni pod naslovom "Kako Srbija postiže rezultate, uprkos većem potencijalu Hrvatske" za portal Zamaaero piše da, iako Croatia Airlines ima više potencijala nego Er Srbija, ta kompanija mnogo zaostaje za Er Srbijom.

"A Air Serbiji svaka čast i ogroman respekt. Oni su iskoristili 100% svojih potencija i iskreno daleko više od toga. Oni su maksimalno iskoristili stanje sa Rusijom od početka rata sa Ukrajinom, oni maksimalno koriste leisure tržište, feeding i konekcije, uspeli su napraviti jako dobar tal sa najvećim neprijateljem Turkishem koji je sada najveći saveznik", navodi Šćuric.

Prema njegovom mišljenju, nije da Er Srbija nema problema i loših poteza, ali je neverovatno agilna, brzo ispravlja greške, trudi se, menja strategije u hodu, prva je na tržištima i uzima sve što može.

Tanjug/Vladimir Šporčić

 

"I više od toga. Naklon Air Serbiji do poda", ističe Šćuric i dodaje da Er Srbija "opako" raste i razvija se, povećava flotu, broj linija i frekvencija, a Croatia Airlines stagnira.

On navodi da je Croatia Airlines bila dominantna sve do 2013. godine i da je Er Srbija, kada je stvorena 2013. godine, preuzela od JAT-a samo četiri aviona Boing 737-300.

Ističe da je, međutim, već 2014. godine, po osnivanju Er Srbije, kompanija imala 2,3 miliona putnika, a Croatia Airlines 1,8 miliona putnika, tj. Er Srbija je imala pola miliona putnika više.

Šćuric ukazuje da je Er Srbija bila dominatna sve vreme posle toga, a da se tek 2018. godine Croatia Airlines približila jer je te godine Er Srbija imala 2,48 miliona putnika, a Croatia Airlines 2,17 miliona.

On dodaje da je nakon Covida-19 Er Srbija krenula vrtoglavo gore i stalno beležila rekorde, a da Croatia stagnira, pa čak ni 2024. nije ni izblizu stigla na brojeve iz 2019. godine.

Kao neke od razloga zaostajanja Croatia Airlines za Er Srbijom Šćuric navodi "katastrofalan" menadžment Croatie, kao i to da je strategija Er Srbije da leti prvenstveno iz svog haba u Beogradu.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis