Biznis vesti

Veštačka inteligencija u turizmu: Koji su pozitivni efekti i koji su potencijali

Komentari

Autor: Euronews Srbija

16/11/2024

-

08:00

Euronews Srbija

veličina teksta

Aa Aa

Veštačka inteligencija nalazi primenu u sve većem broju oblasti, pa tako i u turizmu. Postavlja se pitanje da li je veštačka inteligencija u turizmu neka daleka budućnost i kakva je situacija u Srbiji koja iz godine u godinu beleži rast gostiju. 

Za generalnog direktora KonTiki Travel&Service Zorana Arsenovića veštačka inteligencija u turizmu je već postala sadašnjost. 

"Možemo da vidimo pozitivne efekte njenog korišćenja, ako se koristi u skladu sa svim etičkim i standardima poslovanja koji su već utvrđeni. Sigurno u eri, nažalost, nedostatka adekvatnog broja zaposlenih, ne samo u našoj idustriji, već i mnogim drugim, veštačka inteligencija može da nam pomogne svima da olakšamo ili ubrzamo neke poslovne procese, a zašto ne i reći, možda i unapredimo kvalitet u određenim aspektima naše poslovanje", rekao je on za Euronews Srbija.

On kaže da su ozbiljne kompanije već odmakle u primeni veštačke inteligencije.

"Možda se još o tome u toj meri ne priča, ali sigurno je već postala sadašnjost. U budućnosti možemo samo da očekujemo još neke dodatne razrade raznih sistema, gde ćemo sigurno i mi kao kompanija, a verujem i druge kompanije u oblasti turizma, prepoznati potencijale iste, inkorporirati u svoje neke poslovne aktivnosti i time možda pružiti kvalitet više na zadovoljstvo svih korisnika naših usluga", rekao je Arsenović.

Gde je Srbija jaka u turizmu? 

Jedna od tema Devete Međunarodne stručna i naučna konferencija iz oblasti turizma i hotelijerstva - SITCON 2024 bila je i veštačka inteligencija i nove tehnologije u turizmu i hotelijerstvu.

Na konferenciji su predstavljeni rezultati trogodišnjeg istraživanja, a dekan Fakulteta za turistički i hotelijerski menadžment Univerziteta Singidunum Miroslav Knežević rekao je za Euronews Srbija da je taj projekat sproveden sa idejom da se kreira jedan novi model merenja konkurentnosti turističke destinacije sa fokusom na Srbiju.

"Formirali smo konkurentski set zemalja gde smo uključili zemlje iz okruženja kao što su Mađarska, Slovenija i Hrvatska. Nakon tri godine istraživačkog rada mi smo zapravo iskoristili priliku da na našoj konferenciji predstavimo rezultate projekta", rekao je on. 

Tanjug/Strahinja Aćimović

 

Podaci do kojih se došlo istraživanjem, kaže Knežević, pokazali gde je Srbija jaka, a gde slaba kao turiška destinacija, i u čemu su to jaki njeni konkurenti, a šta su njihove slabosti.

Opipljivi rezultati, naveo je on, pokazuju da ono u čemu je Srbija jaka je prirodno i kulturno nasledđe, a ono gde je u odnosu na konkurente značajno slabija, jesu određeni elementi infrastrukture, pre svega turističke infrastrukture, zatim neki zakonodavni okvir i održivi razvoj turizma, i određene aktivnosti koje se odnose na marketing aktivnosti i promociju.

"Ono što moram da napomenem jeste zapravo da postoje i određena ograničenja u istraživanju u smislu poređenja sa konkurentima, jer nisu sve destinacije istog tipa. Neke za razliku od nas, imaju izlaz na more, drugačije turističke proizvode. Međutim, ono što je dobro, mi smo zahvaljujući tim rezultatima napravili čitav set preporuka koje dalje mogu koristiti donosiocima odluka kako u javnom sektoru, dakle kreatorima turičke politike, tako i u samoj privredi šta je ono što treba da promene, šta je ono što je moguće unaprediti, naravno u nameri da rezultati u turizmu budu još bolji", rekao je Knežević.

"Ogroman potencijal u turizmu"

Jedan od učesnika konferencije bio je i Arsenović koji kaže da takvi skupovi sigurno pomažu da se unaprede znanja i dobiju kvalitetne informacije u kom pravcu i turistička industrija treba da radi kada je reč o o poslovnim strategijama u kontekstu privlačenja stranih gostiju u Srbiju.

"Ono što je jako dobro i mi smo shvatili da možda neke naše dileme na drugi način posmatramo i sigurno da postoji jedan ogroman potencijal u razvoju turizma Srbije i nesumljivo država je uradila neki set aktivnosti koje su ispunile preduslov za ozbiljan razvoj turizma, kada kažemo ozbiljan mislimo masovni turizam", rekao je on.

Arsenović je dodao da je to pre svega kvalitetna infrastruktura i lakoća dostupnosti kroz kvalitetnu mrežu autoputeva i kroz ubrzanje dostupnosti. 

"Pimarno zahvaljujući Er Srbiji i velikom broju različitih konekcija ka mnogim gradovima i zemljama sveta, došli smo u priliku da mnogo lakše možemo da privučemo (goste) i da prvi preduslov ispunimo", kaže Aresnović.

Celo gostovanje Milana Kneževića i Zorana Arsenovića možete da pogledate u video snimku iznad teksta.

Komentari (0)

Biznis