Spojen kolosek na donici pruge Stara Pazova – Novi Sad
Komentari24/08/2021
-12:28
Predsednik Aleksandar Vučić izjavio je, povodom završetka građevinskih radova na deonici pruge Stara Pazova - Novi Sad, da se privodi kraju veliki posao na najlepšem delu pruge od Beograda do granice sa Mađarskom, a da će za šest meseci građani moći da se voze kompletno novom brzom prugom od Beograda do Novog Sada.
"Presrećan sam što će ljudi za manje od šest meseci ovom prugom moći da biraju da li će da se voze 200 kilometara ili 120 kilometara na sat. Da uživaju u priodi, ali i objektima na pruzi", rekao je Vučić nakon spajanja koloseka na toj deonici.
Posebno je, kaže, zavodoljan što mu je i mašinovođa Slobodan Sačić rekao da nije vozio nikad po ovakvoj pruzi i da jedva čeka da pruga bude puštena u saobracahaj,
Poželeo je "Železnicama" mnogo uspešnog posla, mnogo prevezenih putnika i robe.
Dodao je da je Srbija od kralja Milana, od 1878. kada se neposredno krenulo u izgradnju pruge, mnogo izgubila i da je došlo vreme da se naprave stvari koje će nas spojiti sa Evropm, morednim svetom.
"Ovo je drugačija Srbija, nešto što ostaje iza nas. Zahvalan sam svima koji su takvu politiku podržavali, RŽD-u hvala na izuzetne rezultate u Srbiji, na trudu i radu, radnicima, ljudima iz vlade, pokrajine, opština... Ovo će doprineti i zelenoj agendi u zemlji, da ljudi dišu čistiji vazduh", rekao je Vučić.
Sve to su, kaže, velike stvari za zemlju.
"Da se za šest meseci provozamo zajedno, od Beograda do Novog Sada, da izmerimo za koliko da stignemo, da svi vide da Srbija možemo da uradimo ono što smo mislimo da je moguće samo u većim ekonomijama. Kada verujemo u sebe, sve možemo i ni u čemu ne moramo da budemo slabiji od drugih", rekao je Vučić.
Deonica završena pola godine pre roka
Ruska kompanija "RŽD Internešnal" završila je građevinske radove na izgradnji najdužeg železničkog vijadukta u Srbiji u plavnom delu Dunava i tunela "Čortanovci" više od pola godine pre planiranih rokova. Vijaduk i tunel su deo prve brze pruge Beograd – Budimpešta.
Radovi na izgradnji vijadukta počeli su 1. novembra 2017. godine, njegova dužina je tri kilometara, a visina pojedinih stubova oko 26 metara.
Vijadukt je projektovan na izlazu iz tunela Čortanovci ispred Sremskih Karlovaca i proteže se u plavnom delu Dunava. Tunel Čortanovci predstavlja dve paralelne cevi ukupne dužine 2,2 kilometara. Radovi na njegovoj izgradnji počeli su septembra 2017. godine i završeni su sedam meseci pre roka. U aprilu su oba objekta uspešno prošla inspekciju Ministarstva građevinarstva za usklađenost sa projektnim rešenjima.
Pre puštanja objekata u rad biće izvedeni radovi na ugradnji kontaktne mreže, gornjeg stroja koloseka, a takođe će biti sprovedena ispitivanja, koja su planirana za jesen.
RŽD Internešnal vrši modernizaciju i izgradnju železnica u Srbiji od 2014. godine, u okviru Ugovora, potpisanog 2013. godine. Ukupna vrednost ugovora iznosi 941 miliona dolara, od čega se 800 miliona finansira iz sredstava državnog izvoznog kredita, koji je Vlada Rusije odobrila Vladi Srbije.
Već je završena rekonstrukcija pruga Beograd - Pančevo, Resnik -Valjevo, a Srbiji je isporučeno i 27 dizel-motornih vozova ruske proizvodnje. Deonica Stara Pazova - Novi Sad dužine je 40,44 kilometara pruge Beograd - Budimpešta, za brzine saobraćaja vozova do 200 kilometara na čas.
Komentari (0)