Prodaja šampanjca pala za više od 15 odsto: Proizvođači na udaru štedljivih kupaca i kineskih carina
Komentari28/07/2024
-11:17
Francuski komitet za šampanjac, zajedno sa proizvođačima, predložio je da se smanji broj ubranog grožđa 2024. godine, nakon razočaravajuće prodaje šampanjca, pri čemu kupci ne žele da troše na luksuznu robu.
Prodaja šampanjca je već opala za više od 15 odsto u prvih šest meseci ove godine, dostigavši približno 106,7 miliona boca.
Da bi se proizvođači zaštitili od daljih gubitaka, maksimalni nivo prinosa ubranog grožđa za ovu godinu je fiksiran na 10.000 kilograma po hektaru, u odnosu na 11.400 kilograma po hektaru u prethodnoj godini.
Proizvođači šampanjca su takođe bili pod pritiskom poslednjih nedelja, nakon odluke Kine da uvede carine na uvoz luksuzne robe iz EU.
Kolike su zalihe
Na trenutnu berbu već je uticalo nepovoljno vreme, sa prekomernom kišom i mrazevima koji izazivaju probleme kao što je gljivica plesni koja oštećuje grožđe. Leti, toplotni talasi često mogu dovesti do razornih oluja.
Međutim, ovogodišnje zalihe šampanjca još uvek mogu da se spasu zbog toga što većina boca šampanjca koristi mnogo različitih berba.
Vrlo je uobičajeno da se koriste zalihe iz prethodnih godina, koje se obično dopunjuju u vreme dobre berbe.
Francuski komitet za šampanjac takođe je pre nekoliko danas izneo nove izmene u pravilima zapošljavanja u vezi sa sezonskim radnicima, uključujući poboljšane industrijske smernice i zdravstvene i bezbednosne prakse, kao i uputstva o tome kako privući više sezonskih radnika.
U vezi sa ovim promenama, Mazime Toubart i David Chatillon, kopredsednici komiteta, rekli su: "Sve mere koje su predstavljene rezultat su rada koji je sproveden od oktobra 2023. godine na razvoju ovog neophodnog akcionog plana. Želimo da odamo priznanje angažovanju vlade u našem radu, uz podršku francuske ministarke rada, zdravlja i solidarnosti, Katarine Votrin".
"Komitet za šampanjac je preuzeo svoje kolektivne odgovornosti postavljanjem konkretnih alata. Sada računamo na podršku svih kako bismo osigurali da pojedinačne prakse odgovaraju izvrsnosti našeg naziva."
Kineske carine i dalje opterećuju proizvođače luksuznih proizvoda
Eskalirajući trgovinski rat između EU i Kine koji je započeo zbog tarifa EU na uvoz kineskih električnih vozila (EV) se intenzivira, a Kina je takođe zapretila da će uvesti carine kao osvetu na tarife EU.
One se sprovode na izvoz luksuznih artikala iz EU kao što su rakija, vino i konjak, satovi i torbice, kao i drugih artikala kao što su mlečni proizvodi i svinjetina.
Takođe, ekonomska neizvesnost koja se trenutno oseća širom sveta, sa višim kamatnim stopama, rastućom inflacijom i troškovima života i geopolitičkim tenzijama učinili su da ljudi sve više oklevaju da troše na luksuznu robu.
Komentari (0)