Kako se Er Srbija priprema za letnju sezonu: Određeni avioni u rezervi, stižu i širokotrupni avioni tipa Airbus 330
Komentari12/06/2024
-13:01
Prošle godine Er Srbija se suočavala sa problemom kašnjanja i otkazivanja letova. Obično se tokom leta očekuje povećan broj putnika u avio-saobraćaju, pa se postavlja pitanje kako se kompanija priprema za letnju sezonu i šta će učiniti kako bi se ove godine izbegli problemi sa kašnjanjem i otkazivanjem letova.
Generalni menadžer komercijale i strategije Er Srbije Boško Rupić kaže za Euronews Srbija da je prošla godina bila izazovna po pitanju mnogo faktora, navodeći da su i vremenski uslovi otežavali odvijanje avio-saobraćaja.
"Nismo tu bili pogođeni samo mi, cela industrija je bila u problemu. Veliki evropski aerodromi poput Amsterdama, Frankfurta, Londona bili su dosta ugroženi po pitanju realizacije kompletnog saobraćaja. Ova godina, ako se po jutru dan poznaje, dobro je krenula. Mi smo već u sezoni, već smo u sredini juna, za sada stvari idu u prilično dobrim tempom. Mi smo promenili našeg ground handlera u Beogradu, to je sada Menzijas Aviation, gde imamo i jedan vid partnerstva sa njima, takozvani joint venture, tako da imamo i jedan vid kontrole i uticaj na rad našeg handlera u Beogradu", rekao je Rupić.
Navodeći da veruje da se situacija koju su globalno kao industrija imali prošle godine neće ponoviti ove godine, Rupić kaže da je Er Srbija ostavila određeni kapacitet kao rezervu na zemlji u slučaju i tehničkih kvarova aviona, kao i slučaju spoljnih faktora poput meteoroloških uslova.
"Pre neki dan smo imali zabranu točenja goriva na Beogradskom aerodromu. Ukoliko vam je tri sata zabrana točenja goriva i da vam kompletna flota stoji na zemlji, tu imate i poremećaj u saobraćaju, gubitak slotova, neki avioni se vraćaju za Beograd, putnici gube svoje konekcije. Tako smo ostavili jedan broj aviona koji automatski može da uskoči kao backup opcija, kao rezerva i da dobijemo veću stabilnost saobraćaja i da letovi što manje imaju poremećaja u takvim okolnostima", rekao je Rupić.
Ova godina je specifičnija s obzirom na dva značajna sportska takmičenja - Olimpijske igre u Parizu i evropsko prvenstvo u fudbalu u Nemačkoj, a Rupić navodi da ta dva događaja definitivno donose dodatnu tražnju, ali i dodatnu kompleksnost u letenju kroz celu Evropu, jer se praktično ceo svet sliva u junu i julu i avgustu u Evropu za dva velika sportska događaja.
"Tu će definitivno postojati veća opterećenost vazdušnih koridora, slotova na aerodromima. Pitanje je koliko su i veliki svetski aerodromi poput Pariza, Liona, Berlina, Frankfurta spremni da dočekaju ovako povećanu tražnju i desetine, da ne kažem stotine hiljada dodatnih putnika koji ovim povodom dolaze u njihove zemlje", rekao je Rupić.
Planovi o letovima ka novim destinacijama
Povodom planova o uspostavljanju letova ka novim destinacijama, Rupić kaže da strateški pristup Er Srbije jeste da pored regionalnog saobraćaja i linija na letovima koji traju do dva, dva i po sata, kompanija ima i rast u dugolinijskom saobraćaju.
"U prilog tome govori i činjenica da smo pre godinu i po dana, u decembru 2022. otpočeli letove za Kinu, posle više od 20 godina, to su letovi za Tijenđin. Prošle godine smo otvorili drugu dugolinijsku liniju ka SAD, to je Čikago i definitivno nam jeste plan da se širimo u dugolinijskom saobraćaju. Preduslov za tako nešto nam je dolazak dodatnih aviona, širokotrupnih aviona tipa Airbus 330 koji stižu sad tokom leta i u planu jeste prvenstveno naše širenje na teritoriji Kine, konkretno reč je o letovima za Šangaj i Guandžo", rekao je on.
Rupić dodaje da je u planu da jedna od te dve destinacije krene u oktobru, druga u decembru, kao i da se punom parom radi na tom polju po pitanju svih dozvola, slotova i svega što je neophodno.
"Verujem da će se to desiti već u narednih mesec dana, da će karta za Kinu, ka novim destinacije biti u prodaju", rekao je on.
Sporazum i nagrada u Dubajiu za Er Srbiju
Nacionalna aviokompanija Er Srbija učestvovala je na godišnjem skupu Svetskog udruženja aviokompanija koji je ove godine održan u Dubaiju, gde je potpisala sporazum o pristupanju programu CO2, kojim bi se tačno utvrdilo koliko se emituje ugljen dioksida tokom leta iz putničkog aviona, ali i dobila priznanje Air Transport Worlda, specijalizovanog portala za vesti o avio-saobraćaju i avio-industriji.
Rupić je naveo da je na godišnjoj konferenciji Međunarodne asocijacije za vazdušni prevoz (IATA), koja je jedna od najznačajnijih konferencija u avio-industriji, Er Srbija ove godine ušla u tzv. kuću slavnih.
"Inače, nagrada ATW, Air Transport World, postoji već 50 godina, od 1974. godine se dodeljuje i ove godine, mi smo ušli u kuću slavnih zajedno sa kompanijama, velikim imenima poput American Airlinesa, poput Delte, Air Canada, Koreaner, Emirates i naše ime se našlo na spisku značajnih igrača u avioindustriji. Jedan od kriterijuma jeste da postoji jedan globalni raspored avio-kompanija koji se uvršćuju u kuću slavnih, tako da smo mi u kategoriji regionalnih lidera, što definitivno i jesmo ušli u ovu kategoriju. Mi danas letimo na preko 80 destinacija iz Beograda, kad podvučemo kompletan naš saobraćaj i čarter letove, to je skoro i trocifren broj, tako da smo u ovom delu Evrope postali jedan značajan faktor u avio-industriji", naveo je Rupić.
Povodom sporazuma koji je potpisan u Dubajiu, Rupić kaže da je Er Srbija potpisala priključenje CO2 Connect programu.
"Praktično, to je jedan program deljenja podataka i informacija vezanih za emisiju CO2, gde ulazimo praktično u jedan takozvani kalkulator i gde dobijamo mogućnost podataka koliko i druge avio-kompanije imaju emisiju CO2, do nivoa razrade tih detalja, do najsitnijih pokazatelja tipa da po putniku možete da vidite koliko iznosi emisija ugljen dioksida na vašim letovima i gde ste u odnosu na ostatak industrije. Ovo značajan korak i za nas, ali i za celu avio-industriju. Priključenje ovom programu je svakako značajno i kroz neku budućnost doprinosi i kroz određene korake da dođe do smanjenja CO2 emisije", rekao je Rupić.
Komentari (0)