Vrednost izvoza rakije iz Srbije oko 25 miliona evra: Ko najviše uvozi ovo alkoholno piće?
Komentari12/05/2024
-15:34
Izvoz rakije iz Srbije kontinuirano raste iz godine u godinu i procenjuje se da je on trenutno oko 25 miliona evra, izjavio je danas savetnik predsednika Privredne komore Srbije (PKS) Veljko Jovanović.
"Ta količina možda ne zvuči puno, ali kad pogledamo da u toj utakmici nismo baš imali tradiciju od nekih 50, 60 ili 100 godina, nego da smo tek pre par decenija krenuli na nivou brendova i na nivou ozbiljnog pozicioniranja, treba da budemo izuzetno zadovoljni rezultatima i da znamo da imamo mnogo šansi da se ti rezultati povećuju", rekao je on za Tanjug nakon otvaranja "Rakija festa" koji se održava danas u Beogradu.
Jovanović je dodao da Srbija najviše rakije izvozi u Hrvatsku, Nemačku, SAD, kao i da se otvorilo tržište Kanade i da su to naša ciljna tržišta.
Sve više rakije se, kako je dodao izvozi i u okolne zemlje u kojima postoji kultura pijenja sličnih pića, kao što su Bugarska, Hrvatska, Bosna i Hercegovina, ali i Severna Makedonija.
"Imamo sada Ugovor o slobodnoj trgovini sa Kinom, gde ćemo u narednih 10 godina doći do nula stope carine, tako da svakako ima ogromnog prostora za dalji rast izvoza, ali i ogromnog prostora za rad na napredovanju naših proizvođača na brendiranju i na jednom zajedničkom koordinisanom nastupu naše države ka tim tržištima", rekao je Jovanović.
U Srbiji ima 1000 registrovanih proizvođača rakije
On je naglasio da u Srbiji ima oko 1.000 registrovanih proizvođača rakije i da je naš najznačajniji brend domaća rakija od šljive.
"Šljiva je veoma važna i važno je zato negovati sortimente zdravih sadnih materijala, jer je to polazna osnova kod bilo koje prehrambene industrije, pa i industrije rakije", rekao je on.
Jovanović je dodao da bi se ojačala proizvodnja ne samo rakije od šljive već i drugih, Srbija treba da neguje kvalitet, da ima kontinuitet u tom kvalitetu, ali i da ima ozbiljne količine sa kojima može da izađe na tržište.
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
"Da ti brendovi koji se pojavljuju kao brendovi na međunarodnom tržištu, prosto se predstavljaju kao ozbiljne firme i ozbiljni biznisi sa jednom zdravom i stabilnom stopom rasta, da bi ta tržišta mogla nas da prepoznaju kao kredibilne partnere", rekao je Jovanović.
Govoreći o tome koji su krajevi Srbije prepoznati kao glavni proizvođači rakije, Jovanović je rekao da su svi, ali da postoje određene geografske specifičnosti pa tako može da se kaže da ima rakija koje su karakteristične za Vojvodinu, za centralnu Srbiju,ili za jug ili istok Srbije.
"To je interesantan prostor za razmišljanje u budućnosti za brendiranje tih lokalnih karakteristika", naglasio je Jovanović.
Mali proizvođači fokusirani na kvalitet
On jedodao da su mali proizvođači fokusirani na kvalitet i da je njima potrebna pomoć da bi rasli i da im zato PKS pomaže da pronađu tržišta i partnere u zemlji i inostranstvu.
"Njima je potrebna pomoć u sadnom materijalu, u koncipiranju zasada, u radnoj snazi, ali i tehnologiji za preradu. Bitno je da se taj ceo lanac zatvori", naveo je on.
Komentari (0)