Završen Weekend Media Festival u Rovinju: Weekend.16 opravdao titulu vodećeg regionalnog festivala
Komentari24/09/2023
-15:44
Najbolji Weekend u godini ponovo je oduševio, inspirisao, edukovao, zabavio i opravdao titulu vodećeg regionalnog festivala medija, komunikacije, marketinga i širokog područja kreativnog biznisa. Stara rovinjska "Tvornica duhana" u poslednja tri dana okupila je rekordan broj posetilaca koji su imali priliku da učestvuju u vrhunskim predavanjima i od vodećih regionalnih i svetskih stručnjaka čuju sve o aktuelnim temama i trendovima današnjice, uz nezaobilaznu dozu odličnog druženja i zabave. Među njima su bile teme o suživotu PR-ovaca i novinara, kontroverznim preduzetnicima, uticaju veštačke inteligencije, fenomenu trepa, ali i poslovnim promašajima koje su zabeležili uspešni preduzetnici na svom razvojnom putu.
“Weekend.16 je nadmašio sva očekivanja! Bilo je fantastično još jednom uživati u neverovatnoj atmosferi, pogledu na pune dvorane i zadovoljna lica rekordnih oko 6.000 posetilaca koji su uživali u poslednjem vikendu septembra. Još jednom smo dokazali da smo festival – lider u razmeni iskustava, odlične energije, prijateljstva i stvaranja poslovnih saradnji, ali i festival novih ideja", rekao je Tomo Ricov, programski direktor Weekend Media Festivala koji je i ove godine održan pod generalnim pokroviteljstvom Adris grupe.
Veštačka inteligencija je sveprisutna, mlađe generacije će se prirodno razvijati uz nju, a na nama je da upoznamo sve njene mogućnosti, edukujemo se, informišemo i prihvatimo pozitivne promene koje će doneti, naglasak je panela Open about AI. Dinamična rasprava stručnjaka za veštačku inteligenciju Borisa Debića, direktor, ZŠEM, Mislava Malenice, Croatian Association President i CEO, Mindsmiths i Joška Mrndže, direktor Adriatics region, Google koju je moderirao Aco Momčilović, stručnjak i savetnik, Futurehr, zaključena je porukom da nije toliko bitna tehnologija, koliko je važna činjenica da je doba pred kojim se nalazimo nova revolucija. I Boris Jokić, upravnik Instituta za društvena istraživanja, na svom predavanju je zaključio da su razvoj digitalnih tehnologija i veštačke inteligencije radikalno promenili sve aspekte naših života i da privatni prostor gotovo više ne postoji.
Neverovatna saznanja o budućnosti, geopolitičkim promenama i uticaju Azije na Zapad ispričao je Kishore Mahbubani, singapurski diplomata, bivši predsednik Saveta bezbednosti UN-a i stručnjak za međunarodne odnose na panelu "Je li (se) Zapad izgubio?".
"Sledećih 10 godina biće 10 najuzbudljivijih godina u geopolitici", rekao je Mahbubani, naglašavajući kako se nikada u ljudskoj istoriji nije dogodilo da gledamo kako se dve neverovatne sile, iste veličine i moći, konfrontiraju. "Ovo će uzdrmati svet, vežite pojaseve!”, poručio je Mahbubani s inspirativnog predavanja.
Žustra rasprava vodila se na panelu – "Gde PR-ovci greše?". “Nije problem to što se prema nama sliva previše informacija, već je problem najčešće u tome da PR-ovci žele da imaju kontrolu nad radom novinara, nekad kroz političku moć, nekad kroz komercijalnu moć i misle da imaju moć baratanja informacijama. Ukratko, novinarima smeta jer žele informacije koje PR-ovci ne žele da daju, a PR-ovci guraju informacije koje su novinaru nezanimljive jer su promotivnog karaktera. Tu je na gubitku upravo publika jer dolazi do sukoba između dve struje", reči su Tomislava Klauškog, novinara "24 sata" koji je na panelu učestvovao s Ivanom Galić Baksa, direktoricom marketinga i komunikacija, United Media, Ružom Veljović, direktorkom korporativnih poslova i komunikacija, Wireles Media Grupa, i Vladimirom Preseljem, CEO Millenium promocije. O uticaju medija na percepciju preduzetnika govorili su Zoran Turković, chief executive officer 24 sata, Aleksandar Stanković, TV voditelj, Zoran Šprajc, RTL, urednik i voditelj, Hrvoje Bujas, predsednik Udruženja "Glas poduzetnika" i Tihomir Ladišić, N1, direktor vesti i programa na panelu "Kontroverzni preduzetnik" powered by UGP pod moderatorskom palicom Petra Štefanića.
“Početkom 90-ih godina se reč preduzetnik uglavnom vezala uz kriminal i cela ideja UGP-a je bila da reč preduzetnik postane pojam za ljude koji stvaraju nove vrednosti. Reč biznismen je čovek koji je preko političke veze došao na poziciju i zato trebamo distancirati ta dva pojma. Politika deluje u medijima, naravno, ali da postoje preduzetnici koji bi isto tako hteli i uticaj i moć“, rekao je Bujas.
Iako masovni mediji nisu kraljevi medijske kulture kao pre, ostali su živi i snažni te je tehnologija promenila njihovu dominaciju i, paradoksalno, učinila ih snažnijima, teza je s predavanja "Kako podaci i veštačka inteligencija oblikuju današnji DOOH" i "Poslednji masovni medij" na kojima su vodeća imena s područja DOOH-a - Kai-Marcus Thäsler, član upravnog odbora Svetske organizacijske za oglašavanje (WOO) te Denis Gaumondie, pionir i svetski lider u merenju spoljašnjeg digitalnog oglašavanja i ekrana u maloprodaji, podelili svoje priče i iskustva.
"Najlakše je odustati, najteže je nastaviti" poruka je ovogodišnjeg panela Pušiona 2.0 na kojem su uspešni ljudi otkrili svoje manje uspešne priče, dok su nepomirljive razlike između boomera, gen Z-a i milenijalaca, odnosno dece cveća i rokera te mlade generacije koja sluša trep, objasnili muzičari Relja Popović i Zembo Latifa, Đorđe Trbović, suosnivač i izvršni direktor IDJ-a i Milan Majerović Stilinović, ZAMP. Zaključili su da je, uprkos tome što boomeri često ne razumeju trep kulturu, to postao fenomen koji je ujedinio Balkan što ukazuje na snagu muzike kao sredstva za spajanje ljudi i podsticanje zajedništva.
Ljubitelji sporta na svoje su došli u "One on one" razgovoru višestrukog osvajača Emmyja i kreativnog direktora CBS Sporta Petea Radovicha i proslavljenog hrvatskog košarkaša, Damjana Rudeža pod naslovom "Kako Amerikancima prodati fudbal (i destinaciju)".
"Primer Superbowla potvrđuje da je Amerikancima bitniji show nego sport", rekao je Radovich koji je s Rudežom najavio i novo izdanje Sunset Sports Media Festivala, projekta koji je u Zadru okupio svetske zvezde iz sporta, promocije i šoubiznisa i napravio iskorak u promociji Hrvatske prema američkom tržištu.
Na panelu "Svi mi pričaju o Rijeci – Nova rije(č)ka perspektiva", gradonačelnik Rijeke Marko Filipović i direktor Turističke zajednice grada Rijeke Petar Škarpa su istakli kako su se u poslednjih nekoliko godina u Rijeci otvorile brojne prilike za revitalizaciju infrastrukture i brojnih kulturno-ekonomskih objekata – od novog kvarta kulture, nove biblioteke, autobuske stanice pa sve do nove nautičke marine. Sve te investicije dovele su do promene paradigme- Rijeka iz lučkog i industrijskog grada postaje i turistički. Uz moderatorku Nevenu Rendeli Vejzović, direktorku "Prime Time komunikacija" ujedno su najavili drugo izdanje regionalne konferencije Women’s Weekend koja će se održati u Rijeci od 7. do 10. marta 2024. u novom prostoru Art kvarta, i zasigurno doprinosi novoj riječkoj perspektivi.
Čemu se smeje publika na obalama Vardara, a čemu ona podno Triglava? Kakvoj publici je važnije da je nešto duhovito, a kojoj je dovoljno da je samo smešno? Na ova pitanja je odgovarala najduhovitija postava Weekenda – stand-up komičari Tin Vodopivec, Goran Vinčić i Peđa Bajović te novinar i voditelj Zoran Kesić koji ne veruje da njegovu publiku muče prožvakana nacionalistička pitanja, iako je to na našim prostorima i dalje prisutna tema, i koji bi, umesto političke satire, u Evropu izvozio naše političare.
Weekend Media Festival zaokružen je zabavom do ranojutarnjih sati uz sjajan holadnsko-novozelandski bend "My Baby" te na RNB Confusionu, koji su priredili DJ Medo i DJ Turk te Zembo Latifa, uz odličnu muziku, puno zabave i druženja ispratili ovogodišnji Weekend.16. Kako je bilo na ovogodišnjem Weekendu možete videti ovde, a sve novosti možete pratiti putem zvaničnih Facebook, Instagram i Linkedin profila Festivala.
Komentari (0)