Planeta

Da li je DEI politika uticala na tragediju u Vašingtonu? Izveštaj otkrio probleme sa kontrolom leta u vreme sudara

Komentari
Da li je DEI politika uticala na tragediju u Vašingtonu? Izveštaj otkrio probleme sa kontrolom leta u vreme sudara
Da li je DEI politika uticala na tragediju u Vašingtonu? Izveštaj otkrio probleme sa kontrolom leta u vreme sudara - Copyright Tanjug/AP/Petty Officer 2nd Class Taylor Bacon, U.S. Coast Guard

veličina teksta

Aa Aa

U protekle tri godine, pre sudara vojnog helikoptera sa tri vojnika i aviona sa 64 putnika i članova posade, u blizini aerodroma "Regan" u Vašingtonu, najmanje dva pilota prijavila su bliske susrete sa helikopterima pri sletanju, piše CNN na osnovu zapisnika o incidentima.

U dva navrata, putnički avioni su morali da preduzmu manevar izbegavanja kako se ne bi sudarili sa helikopterom, prema izveštajima koje su dostavili piloti. U trećem incidentu, dva vojna helikoptera su se previše približila, izvestio je jedan kontrolor leta.

Samo dan pre tragedije 29. januara, drugi let, koji se približavao "Reganu" bio je primoran da prekine prvi pokušaj sletanja i obiđe pistu nakon što je helikopter proleteo blizu njegove putanje, čuje se u audio snimku kontrole leta.

Učestali propusti u zoni oko američke prestonice, koja se smatra najbezbednijim vazdušnim vazdušnim prostorom u SAD, pokrenuli su niz pitanja o mogućim sistemskim problemima koji su mogli da utiču da dođe do sudara između helikoptera "Crni jastreb" (Black hawk) i mlaznjaka "Bombardier CRJ700" kompanije "Amerikan erlajns".

Tanjug/AP/Petty Officer 2nd Class Taylor Bacon, U.S. Coast Guard

 

Predsednik SAD Donald Tramp je danas rekao da je vojni helikopter leteo previsoko u vreme nesreće, čime je potvrdio predhodnu izjavu ministra odbrane Pita Hegsteta, da je sudar rezultat greške u obuci, koja se odvijala u tom trenutka.

Na mogući sistemski problem Tramp je ukazao juče rekavši da je na nesreću u kojoj je stradalo svih 67 ljudi uticala DEI politika zapošljavanja (raznolikost, pravičnost i inkluzija) prethodne demokratske administracije Džozefa Bajdena i Baraka Obame. 

"Ja stavljam bezbednost na prvo mesto. Obama, Bajden i demokrate stavljaju politiku na prvo mesto", rekao je Tramp.

Tramp je optužio bivšeg predsednika za snižavanje standarda prilikom zapošljavanja kontrolora leta, navodeći da je Ministarstvo saobraćaja na čelu sa bivšim sekretarom Pitom Butidžedžom prioritet dalo dovođenju kontrolora "sa teškim invaliditetima“.

"Uložili su veliki napor da uvedu raznolikost u FAA (Fedelarna uprava za avijaciju) program. FAA aktivno regrutuje radnike koji pate od ozbiljnih intelektualnih poteškoća, psihijatrijskih problema i drugih mentalnih i fizičkih stanja u okviru inicijative za različitost i inkluziju pri zapošljavanju, koja je navedena na veb stranici agencije“, kazao je Tramp.

Tanjug/AP/Alex Brandon

 

On je takođe naredio hitnu reviziju DEI standarda u oblasti bezbednosti vazduhoplovstva u protekle četiri godine, manje od 24 sata nakon najsmrtonosnije avionske nesreće u SAD od 2001.

Butidžedž je reagovao na optužbu rekavši da je "Jedan od prvih Trampovih poteza bio da otpusti i suspenduje neke od ključnih zaposlenih".

Kadrovski problemi u kontroli leta

Kako je u aprilu prošle godine pisao list The Epoch Times deo FAA sajta pod nazivom "Raznolikost i inkluzija“ otvoren je u februaru 2013.

"Plan radne snage za bezbednost u vazduhoplovstvu“ agencije opisuje njenu politiku "privlačenja i zapošljavanja talentovanih kandidata iz raznolikih sredina“, uz posvećenost različitosti i inkluziji kako bi se stvorila "radna snaga sa liderskim, tehničkim i funkcionalnim veštinama neophodnim da Sjedinjene Države imaju najbezbedniji i najproduktivniji sektor vazduhoplovstva na svetu”.

U februaru 2024, grupa od 11 republikanskih državnih tužilaca poslala je pismo FAA, optužujući agenciju da traži kandidate sa "teškim intelektualnim" i "psihijatrijskim" invaliditetom.

Kako piše portal National Review, nije na prvi pogled jasno da li je DEI bio faktor u sudaru. Prema preliminarnom izveštaju FAA, broj osoblja u tornju kontrole leta u Vašingtonz nije bio normalan za to doba dana i obim saobraćaja“.

Tanjug/AP/Carolyn Kaster

 

Izveštaj koji je objavio New York Times pokazuje da je jedan kontrolor letenja radio na dve pozicije u vreme tragedije, kada su dva kontrolora letenja trebalo da nadgledaju dolazni let.

Nedostatak osoblja doveo je do toga da je kontrolor obavljao dvostruku dužnost, nadgledajući helikoptere i istovremeno navodeći avione koji dolaze i odlaze na pistama užurbanog aerodroma, navodi se u izveštaju.

U objektima za kontrolu leta na aerodromu godinama je falilo zaposlenih, sa samo 19 potpuno sertifikovanih kontrolora od septembra 2023. godine, prema izveštaju Kongresnog plana radne snage kontrolora leta (ATC).

U tom planu se navodi da je "posvećen maksimalnom zapošljavanju u narednih nekoliko godina kako bi se oporavio od značajnog manjka broja zaposlenih zbog pandemije kovida-19 i gubitka finansiranja u 2019. godini“. U 2023. godini, FAA je premašila svoj cilj zapošljavanja od 1.500 kontrolora, dovodeći 1.512 novih zaposlenih.

Toranj u Vašingtonu je trebalo da ima 30 zaposlenih u smeni, prema cilju koji su postavili FAA i sindikat kontrolora. Nedostaci su doveli do toga da mnogi kontrolori rade 10-časovne smene šest dana u nedelji.

Pilot Huan Braun, koji je leteo na raznim letelicama i ima svoj Jutjub kanal za analizu avionskih nesreća, Epoch Times za prošlogodišnji članak da, iako je broj avionskih nesreća ostao na stabilnom nivou, incidenti sa kontrolom leta su u porastu.

On smatra da je "primarni pokretač“ ovog fenomena "ogromni promet“ u tom sektoru, pošto su neki kontrolori otišli ​​u penziju tokom pandemije kovida-19.

Mnogi su se, kako kaže ranije penzionisali, stvarajući veliki nedostatak pilota i kontrolora leta, a neki, uključujući pilote, otišli ​​su u penziju zbog, kako on navodi, obaveznog vakcinisanja.

Takođe, kada piloti naprave krupne greške, sveobuhvatna istraga počinje odmah, ali za kontrolore to nije uvek slučaj, rekao je Braun.

"Uverite se da zapošljavamo prave ljude za posao, bez obzira ko su ili šta su. Uverite se da zapošljavate najkvalifikovanije ljude za ove veoma zahtevne poslove. Ako nastavimo da radimo na ovom nivou, (ovi incidenti) će na kraju dovesti do katastrofe“, dodao je Braun.

FAA je za The Epoch Times tada saopštila da radi na rešavanju nekih od ovih pitanja, ali nije posebno komentarisala navode o "inkluzivnom zapošljavanju".

"Dovođenje visoko kvalifikovanih kontrolora leta je glavni prioritet u FAA. Svaki kontrolor letenja sa FAA sertifikatom prošao je višemesečne provere i obuku na FAA akademiji, i to pre dodatnih 18-24 meseca obuke za određenene sektore i vazdušni prostor", naveli su tada iz FAA.

Bivši zvaničnik FAA je posle nesreće, na upit ABC News-a, kazao da DEI i bilo koji slični programi ne važe za zapošljavanje u kontroli letenja.

"Nikome se ne daje preferencijalni tretman zbog rase, pola, etničke pripadnosti ili seksualne orijentacije", rekao je neimenovani bivši zvaničnik.

Kako je za tu medijsku kuću kazao Kris Vilbanks, zamenik predsednika FAA za bezbednost i tehničku obuku, kandidati moraju da polože lekarski pregled, test sposobnosti i psihološki test koji je stroži nego što se zahteva od pilota.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Svet