Sabiraju se gubici zbog zastoja rada Fejsbuka: Pad društvenih mreža nije pogodio samo obične korisnike
Komentari05/10/2021
-13:24
Juče su mnogi bii u krizi zbog toga što nisu mogli da pristupe Fejsbuku, Instagramu, Vocapu – društvenim mrežama u okviru kompanije Fejsbuk. To nisu samo obični korisnici već mnogi koji te mreže koriste za posao.
Jutros je Fejsbuk saopštio da nisu u pitanju bili nikakvi sajber napadi, već neispravna promena konfiguracije. Međutim, agenciji Rojters su nekoliko zaposlenih koji su želeli da ostanu anonimni zapravo rekli da misle da je prekid prouzrokovan unutrašnjom greškom u načinu na koji se internet saobraćaj usmerava na njegove sisteme.
Oglasio se i osnivač Fejsbuka Mark zakerberg koji je napisao: "Fejsbuk, Instagram, Vocap i Mesindžer se vraćaju na internet. Izvinjavam se na ovom zastoju, znam koliko se oslanjate na naše usluge da biste ostali u kontaktu sa ljudima koje volite".
On nije mislio samo na obične korisnike društvenih mreža, jer se određeni deo globalne ekonomije odvija putem Fejsbuka. Marketing je jedna od važnih stavki.
To je nekakav zvaničan epilog onoga što je juče počelo oko 18 sati, kada su korisnici širom sveta bili onemogućeni da pristupe društvenim mrežama u okviru kompanije Fejsbuk.
"Nezabeležen prekid rada Fejsbuka"
DownDetector, jedna od najpopularnijih stranica za prijavljivanje poteškoća pri korišćenju različitih servisa je navela da je ovo za sada nezabeležen prekid rada Fejsbuka od kada oni postoje. U tom trenutku su zabeležili više od 10 miliona o problemima iz celog sveta.
Ubrzo nakon što su se serveri srušili, na konkurentskoj društvenoj mreži Tviter pojavio se haštag "pao fejsbuk“ (#facebookdown). I Fejsbuk je čak bio prinuđen da se oglasi na Tviteru i da saopšti da ubrzano rade na otklanjanju problema.
Prema oceni Njujork Tajmsa, Fejsbuk i njegove platforme su pale "simultano"
Kada se situacija smirila, osim ljudi iz Fejsbuka, izvinjavali su se i predstavnici Tvitera jer ni ta mreža nije bila spremna na preusmeravanje mnogih korisnika društvenih mreža ka njima.
"Pripremamo se za ovakve trenutke, ali danas stvari nisu išle onako kako smo planirali", naveo je Tviter.
Juče je objavljeno i da je Mark Zakerberg zbog pada akcija izgubio gotovo sedam milijardi dolara.
Inače, ovo nije prvi put da se ovakvi "kvarovi na mreži dešavaju". I u martu 2019. godine se dogodila slična situacija, kada korisnici takođe više sati nisu mogli da pristupe društvenoj mreži i ostalim njenim aplikacijama.
Slučaj uzbunjivačice iz Fejsbuka
Međutim, zanimljivo je da se ovo desilo samo dan pošto je Fransiz Haugen, uzbunjvačica iz Fejsbuka, otkrila u jednom intervjuu da ova društvena mreža daje prednost profitu nad javnim dobrom.
Svoje tvrdnje potkrepila je sa više od deset hiljada stranica internih istraživanja i dokumenata.
Ona je inače radila kao menadžer proizvodnje u Fejsbuku. Tada je za CNN rekla da dokumenti pokazuju je Fejsbuk upućen u to da se njegove platforme koriste za širenje mržnje, nasilja i dezinformacija, ali da kompanija nikada nije reagovala, već prikrivala dokaze.
Hojgen će u utorak svedočiti pred jednim pododborom američkog Senata, dok u Fejsbuku tvrde da njeni navodi nisu tačni
Vestager: Potrebna veća konkurencija
Šestočasovni prekid u radu Fejsbuka prethodnog dana pokazuje posledice oslanjanja na samo nekoliko velikih igrača i naglašava potrebu za većim brojem rivala, izjavila je danas evropska komesarka za zaštitu konkurencije Margret Vestager.
"Incident je pokazao potrebu za većom konkurencijom", napisala je Vestager na Tviteru.
"Potrebne su nam alternative i izbori na tehnološkom tržištu, i ne moramo se oslanjati na nekoliko velikih igrača, ko god da su, što je i cilj DMA-a (Zakona o digitalnim tržištima)", napisala je ona.
Vestager je prošle godine predložila nacrt pravila, poznatijih kao DMA, koja će u suštini primorati velike tehnološke kompanije, poput Amazona, Epla, Fejsbuka i Gugla, da promene svoj osnovni poslovni model kako bi omogućile veću konkurenciju.
Komentari (0)