Fokus

"Prizemljite sve avione Boing 787 drimlajner, u suprotnom će se desiti tragedija", tvrdi bivši inženjer ove kompanije

Komentari

Autor: The Telegraph

17/04/2024

-

18:09

"Prizemljite sve avione Boing 787 drimlajner, u suprotnom će se desiti tragedija", tvrdi bivši inženjer ove kompanije
"Prizemljite sve avione Boing 787 drimlajner, u suprotnom će se desiti tragedija", tvrdi bivši inženjer ove kompanije - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Boingova globalna flota 787 "drimlajnera" trebalo bi da bude prizemljena zbog bezbednosnih provera nakon što su greške u proizvodnji učinile da budu strukturalno neispravni, rekao je uzbunjivač.

Inženjer Sem Salepur, koji će svedočiti u američkom Kongresu u sredu, tvrdi je da je trka za ubrzanjem proizvodnje dovela do ozbiljnih problema sa avionima, uključujući male praznine između delova trupa.

On poziva da se cela flota od više od 1.000 "drimlajnera" zadrži na zemlji radi inspekcije.

Govoreći za američku televiziju NBC, gospodin Salepur je rekao: 

"Što se mene tiče, celoj floti širom sveta je potrebna inspekcija. Posebna pažnja morate da se posveti proveri praznina kako biste se uverili da ti avioni neće pasti".

Ove tvrdnje stvaraju dodatni pritisak na Boing dok se bori sa krizom oko manjeg 737 Max – koji je pod istragom nakon što su nedostaci u proizvodnji doveli do toga da su vrata otpala sa aviona Alaska Airlinesa – i suočava se sa pitanjima da li je ugrozio bezbednost pokušavajući da napravi brže mlaznjake i takmičiti se sa evropskim rivalom Erbasom.

Američki avioprevoznik United Airlines izgubio je 200 miliona dolara zarade u prva tri meseca ove godine zbog ovog incidenta, nakon što je zbog toga bio primoran da prizemlji mnoge avione.

Boing je ove nedelje saopštio da su tvrdnje o strukturnom integritetu 787 netačne i da im posao obavljen na obezbeđivanju kvaliteta i dugoročne bezbednosti "daje  puno poverenje u ovaj avion".

Zvaničnik je rekao da je model testiran "u stresnim uslovima" tokom 165.000 ciklusa leta, što je duže od očekivanog životnog veka, i da nijedan avion nije pokazao dokaze zamora materijala, prenosi The Telegraph.

Salepur je svoju zabrinutost zbog aviona 787 i još većeg 777 izneo u žalbi Federalnoj upravi za avijaciju ranije ove godine, a regulator je započeo istragu.

U pismu se navodi da su delovi 787 bili nepropisno pričvršćeni posle promena u proizvodnom procesu i da su u opasnosti da se raspadnu posle hiljada letova.

Salepur je rekao da je Boing odbacio njegovu zabrinutost. Njegove tvrdnje ispitati i veće američkog Senata.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Svet