Društvo

Dnevna karta 120 dinara, a noćni prevoz besplatan: Koliko će tačno koštati vožnja gradskim prevozom u Beogradu?

Komentari

Autor: Euronews Srbija

10/04/2023

-

20:04

Euronews

veličina teksta

Aa Aa

Skupštini grada Beograda 13. aprila biće predložen novi sistem javnog prevoza koji bi trebalo da važi od 1. maja, a objavljeno je i koliko bi trebalo da iznosi cene vremenskih, dnevnih i mesečnih karata. Prema novom sistemu, postojaće samo dve zone (A i B), a cena karata biće niža u odnosu na stari sistem. 

Kako je naveo Beoinfo, cena vremenske karte, koja važi 90 minuta, iznosiće po 50 dinara i za zonu A i za zonu B, za obe zone istovremeno ona će koštati 100 dinara.

Kada je reč o dnevnim i višednevnim kartama, za jedan dan cena će iznosti 120 dinara, dok će za obe zone biti 150 dinara. Sedmodnevna karta koštaće 800 dinara, dok je za obe zone istovrmeno cena 1.000 dinara.

Beoinfo

 

I mesečna karta biće jeftinija pa će tako ona iznositi 2.500 dinara, dok će za obe zone A i B (po starom sistemu zone 1, 2, 3 i 4) ona biti 3.500 dinara.

Zanimljivo je i da će noćni prevoz biti besplatan. Besplatno će moći da se voze i učenici srednjih škola do 19 godina, kao i lica starija od 65 godina. Sve povlašćene kategorije koje plaćaju jeftiniju cenu karte imaju jednu tarifu, ona važi za obe zone i iznosi 1.000 dinara. Ostale povlašćene kategorije koje su imale pravo na besplatan prevoz - zadržavaju pravo na besplatan prevoz.

Takođe, kako se navodi, podrazumevaju se i tehničke olakšice građanima u javnom prevozu po novom sistemu. Jedna od njih je ukidanje validatora, čime putnici više nisu u obavezi da svoje karte validiraju, a time stvaraju gužvu na samom ulasku u vozilo javnog prevoza.

Stupanjem na snagu novog sistema naplate, gde putnici nisu više u obavezi da se zadržavaju ispred validatora, omogućava se ponovo, slobodan i jednak ulazak i izlazak putnika na sva vrata u vozilima javnog prevoza.

Beoinfo

 

Gostujući u emisiji Euronews Srbija, na pitanje da li je ovo konačna verzija kada je reč o cenama, gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić rekao je verovatno, ali da ne znači da ukoliko do momenta kada bude bio ozvaničen cenovnik neće biti još nekih promena.

"Mi smo se poslednjih nekoliko dana trudili da osluškujemo ljude, zato što podaci analitike koju smo dobijali od Bus Plusa tj. Kentkarta, kada je u pitanju ukidanje karte od 90 minuta govorila da se ona ne koristi. Nakon objavljivanja ukidanja dobio sam desetine poziva ljudi koji su mi rekli da se upravo nju koriste i zato smo reagovali. Reagovaću uvek, jer mislim da nije sramota reagovati i čuti ljude, a čuo sam i tu vrstu primedbe kako bi stručnjaci trebalo ovime da se pozabave i naprave biznis plan", naveo je Šapić.

Kako je dodao, ovo su cene "vraćanja poverenja".

"Ovde nema nikakvog biznisa niti ovo može da bude profitabilno za grad, jer ti stručnjaci koji su pravili sistem pre 13 godina oni su nam javni prevoz potpuno uništili i doveli nas do nivoa da Beograđani ne veruju svom gradu, svom javnom prevozu i podatak da smo sa 9 milijardi prihoda nekada pali na ispod 25 procenata, na ispod 6 milijardi. Što pokazuje da svi ti veliki stručnjaci i veliki bznis planovi su potpuno propali. Ovo sada nije biznis plan, ovo su cene vraćanja poverenja", rekao je on.

Kako je dodao, plan je da se unapredi javni prevoz, pojednostavi sistem naplate, a onda da se s vremenom podigne kvalitet javnog prevoza.

Preporuka za vas

Komentari (1)

Sale

17.04.2023 08:55

Zato na jugu mesecne karate za djake 12000 din, bravo

Srbija