Nedoumice o novom sistemu javnog prevoza u Beogradu: Koliko će koštati karte, ko će ih kontrolisati, koliko će biti zona
Komentari07/04/2023
-13:42
Skupštini grada Beograda 13. aprila biće predložen novi sistem javnog prevoza koji bi trebalo da važi od 1. maja. najavio je gradonačelnik. Predviđaju se brojne promene: Uvodi se dnevna karta od 200 dinara, smanjuje se broj zona, a ukidaju se i kontrolori čiji zadatak će da preuzmu "Beli". Na koji način će sistem funkcionisati, kako će se kupovati karte, koliko će koštati i kako će se vršiti kontrola?
Gradonačelnik Aleksandar Šapić rekao je danas da je nezadovoljstvo i korisnika i Grada raslo, zbog čega je predložena promena sistema i drastično pojeftinjenje javnog prevoza u Beogradu.
Iako je juče gradonačelnik najavio da neće biti vremenske karte i to je tako predstavljeno, danas se korigovao. On je za TV Hepi rekao da će biti dodatno smanjenje cene mesečne karte za jednu zonu i niža cena vremenske karte od 90 minuta.
"Grad će ubuduće biti podeljen na dve zone i postojaće dve tarife. Vremenska karta za 90 minuta koštala je 90 dinara, a sada će biti 50, dok će dnevna karta za obe zone iznositi 200 dinara", rekao je Šapić.
On je dodao da će sedmodnevna karta, takođe za obe zone, koštati hiljadu dinara, koliko je ranije koštala trodnevna.
"Sledeća velika stvar jeste cena mesečnih karata, koja se kretala od 2.990 do 4.990 dinara, u zavisnosti od zone. Sada će zona A ili zona B biti 2.500 dinara, a obe zone 3.500 dinara. Pojeftinjenja, dakle, idu skoro i do pedeset procenata, što mislim da će ljude opredeliti da plaćaju prevoz", istakao je Šapić.
"Predlog je da godišnja karta košta 25.000 za jednu zonu, odnosno 35.000 za obe zone, dok je nekada bila 54.000 dinara. Pored osnovaca, pravo na besplatan prevoz imaće i srednjoškolci, a stariji sugrađani više neće na godišnjem nivou plaćati 417 dinara za novu kartu, već će im karta biti doživotna", rekao je gradonačelnik.
Sve druge povlašćene kategorije ostaju i cena će biti hiljadu dinara. Uvešće se i sistemi plaćanja posredstvom SMS-a i aplikacije, ali i na prodajnim mestima.
"Ljudima ćemo ove informacije poslati na adrese da ne bi bilo plasiranja dezinformacija i opstrukcija", rekao je Šapić.
Neće biti više validiranja karti. Ako se putnik zatekne bez karte, neće biti izbacivanja iz prevoza, već će mu biti data mogućnost da kaznu plati, i to u narednih nekoliko dana po duplo manjoj ceni.
"Te vrste tenzija neće više biti u prevozu, kao ni ulaska na prva i izlaska na ostala vrata, niti zadržavanja kod validatora. Naša obaveza jeste da podižemo kvalitet prevoza i vozila, i da povećamo frekvenciju vozila na najopterećenijim linijama", naglasio je Šapić.
Komentari (0)