"Tajna mog uspeha? Svakog dana pokušavam da pobedim sebe": Profesor iz Paraćina najbolji edukator i predavač na svetu
Komentari11/12/2022
-20:28
U konkurenciji nastavnika iz 110 država sveta profesor engleskog jezika u paraćinskoj gimnaziji i Osnovnoj školi "Stevan Jakovljević" Borko Petrović proglašen je za najboljeg edukatora i predavača na svetu, na svečanosti u Nju Delhiju.
On je pre nekoliko godina osvojio priznanja "Najbolji edukator Srbije", a potom i Balkana.
U prosveti je skoro dve decenije, časove neprestano obogaćuje novim, interesantnim sadržajima i tvrdi da uprkos teškoćama koje ga prate, taj poziv ne bi menjao ni za jedan drugi.
"Tajna mog uspeha je entuzijazam koji me ne napušta već 19 godina i činjenica da svakog dana pokušavam da pobedim sebe, da izvedem nešto novo i neviđeno. To su moji đaci od mene navikli, jer svakodnevno podižemo tu lestvicu neočekivanih, lepih stvari", kaže profesor Petrović za Euronews Srbija.
On na svojim časovima organizuje virtuelna "studijska putovanja" u druge krajeve sveta, stvara đacima osećaj da su "građani prvog reda u ovom našem globalnom selu" i razvija u njima empatiju prema drugim narodima, kako bi shvatili značaj dobrog baratanja engleskim jezikom.
"Sve zavisi od nas"
On kaže da uprkos predrasudama da je školski sistem rigidan i suvoparan, uz inovativnost, kreativnost i maštu, nastavnici mogu da učine mnogo toga kako bi svoje predmete učinili prijemčivijim đacima.
"Sve zavisi od nas. Ono što želimo, mi možemo da sprovodimo u našim učionicama. Mi imamo najveću slobodu. Kad sam shvatio da udžbenici uopšte nisu obavezni, sve dok pratimo plan i program, meni je to dalo krila da mogu svaki čas da učinim zanimljivim onako kako je toj deci potrebno, jer nijedno odeljenje nije isto i nijedna generacija nije ista", ističe Petrović, dodajući da svakom odeljenju i svakoj generaciji pristupa drugačije.
Budući da predaje i osnovcima i srednjoškolcima, suočava se sa brojnim izazovima u učionici, ali kaže da je za prevazilaženje toga presudan dosledan, "ljudski pristup".
"Gledam da se sa svakim učenikom povežem na ljudskom nivou. Nije dovoljno reći: 'Ja sam nastavnik i zbog zoga moraš da me poštuješ'. Moraš da zaslužiš poverenje, tako što usklađuješ ono što pričaš i ono što činiš. Oni poštuju ono što ja radim, jer oni vide da ono što propovedam tako se i ponašam na svim mestima gde me vide - u učionici, na slavi, u kafani. Kad to dokažete, lako je povezati se s njima i onda je lako", objašnjava Petrović.
Najbolji pedagog sveta neretko je sam krečio učionice, kupovao nastavna sredstva i u svoje slobodno vreme bavio se nastavnim programom. Time je uspevao da zaobiđe brojne sistemske probleme koji postoje u školstvu, a koji, kako kaže, postoje i drugde u svetu.
"U 90 posto slučajeva se problemi ne razlikuju. Svuda ima i nasilja i problema sa inkluzijom i tehničko-logističkih problema... Nigde nije idealno", kaže nastavnik, koji je tokom boravka u Nju Delhiju imao priliku da razmeni iskustva sa kolegama iz celog sveta.
"Kad napustim ovaj svet, da ostavim nešto iza sebe"
On smatra da je za unapređenje položaja nastavnika i profesora u Srbiji ključno to da ih prvenstveno više uvažava resorno ministarstvo.
"Potrebno je da se kreira jedna atmosfera poštovanja prema nastavnicima. Prvi korak je da se svakodnevno javimo svakom nastavniku kao što se nekada radilo i kažemo mu: 'Dobar dan', ali i da država prepozna da radimo u različitim uslovima, neki u vrlo teškim", objašnjava Petrović.
Iako je već godinama u prosveti, uprkos svemu, namerava tu i da ostane.
"Nisam nameravao da to bude ikad povezano s novcem. To sam ja, to je moja misija i planiram da to bude moja priča. Kad napustim ovaj svet da ostavim nešto iza sebe i generacije malo boljim nego što smo bili mi. Naš poziv je da 'ukrademo' nešto od te budućnosti koja će biti bolja i ispravimo naše greške, polagajući nade u buduće generacije. Nema značajnijeg poziva od toga", istakao je Petrović.
Komentari (0)