"Spoj starog zanata i novih tehnologija daje rezultat": Kako jedan obućar privlači nove mušterije objavama na TikToku
Komentari24/11/2024
-12:19
Obućarskih radnji u Beogradu sve je manje. Uglavnom su ranije bake i deke ili roditelji odnosili na popravku patike ili cipele kada se pocepaju ili kada se istanji ili otpadne flekica sa pete. Novije generacije obično bace stariju obuću i kupuju novu. Jedan vlasnik obućarske radnje u Beogradu privukao je nove klijente tako što je aktivan na društvenim mežama, posebno na TikToku, a poznat je ženama jer prikazuje kako najskupoceniji par cipela izgleda kada prođe kroz njegove ruke.
Radnja je osnovana 1982. godine na ideju njegovog oca i nalazi se u Beograđanki. Delatnost je 1990. godine proširila tako da popravljaju i tašne.
Vlasnik Milenko Božić rekao je za Euronews Srbija da kao dete nije planirao da se bavi ovim zanatom iako je, kako je ispričao, odrastao u radionici.
"Malo po malo, s vremenom se javila ljubav i evo me sad ovde", dodaje on.
Za aktivnost na društvenim mrežama kaže da je u njegovom slučaju reč o dobrom spoju starog zanata i novih tehnologija koji daje rezultat.
"U današnje vreme, ako želiš u nečemu da napreduješ, moraš da pratiš trendove", rekao je Milenko koji je primer po tome kako je društvene mreže iskoristio za promovisanje ne samo svog biznisa već i starih, gotovo izumrlih zanata.
Ispričao je da su video snimci i fotografije koje je objavljivao na društvenim mrežama snimao u dva, tri ujutro.
"Generalno, to je oduzimalo vreme. Ovo je četvrta ili peta godina nekog aktivnog reklamiranja, meni lično više ne oduzima toliko vremena, jer naprosto sada ljudi rade marketing, a ja sam tu kao neko ko će da snimi", rekao je on.
Šta iznenadi mušterije?
Trenutno je jedna od osnovnih usluga koju pružaju klijentima restauracija kožne galanterije.
"Farbanje je najzastupljenije, generalno najviše volim tu neku restauraciju kožne galanterije, gde ljudi naprosto oštete svoju obuću, izgrebu, izgule, to ispoliram, sredim, istoniram boju, prefarbam i ljudima dam proizvod kao da je sad maltene kupljen", kaže Milenko.
Ispričao je da su mušterije zadovoljne.
"Lljudi budu zaprepašćeni, da li je moguće da je to tako urađeno?! Veliki broj ljudi uopšte i ne zna da se taj neki proizvod može srediti, može popraviti do te mere, i onda budu vau, pa ok, nisam očekivao da ću dobiti ovakav rezultat. U suštini, iznenade se", dodaje on.
Na pitanje koliko je vremena potrebno za popravku cipela ili tašne, Milenko kaže da sat, sati i po vremena je minimum da se sredi neko minimalno oštećenje zbog samog procesa rada i zbog željenog rezultata.
"Možemo mi proizvod raditi za 10 minuta, ali, prvenstveno, ja neću biti zadovoljan, ako nisam ja, neće biti ni klijent. Treba posvetiti više vremena svakom proizvodu, ako želimo da izvučemo maksimum", ispričao je Milenko.
Pokušava da izađe u susret svim mušterima, ali navodi da nešto i ne može da se popavi i da je bilo takvih situacija.
"Ako su materijali već previše stari, počeli su da se raspadaju, ili situacija kada se klijentu neisplati popravka koja je u potpunosti kontra od procesa proizvodnje. Vi da biste popravili nešto, morate maltene da rasturite ceo proizvod", rekao je Milenko.
Komentari (0)