Društvo

Prompt nedelje: Na koji način Telekom Srbija koristi AI u svom poslovanju i da li su naši korisnički podaci zaštićeni

Komentari

Autor: Euronews Srbija

01/10/2024

-

21:57

Euronews

veličina teksta

Aa Aa

Gost segmenta "Prompt nedelje", u okviru emisije "Euronews Centar" i ovaj put bio je Siniša Arsić iz Direkcije za strategiju i digital Telekom Srbija koji je govorio o tome na koji način ta kompanija već nekoliko godina implementira različite modele mašinskog učenja i veštačke inteligencije u svom poslovanju. Arsić je govorio i o tome na čemu je fokus kada je reč o regulaciji ove tehnoligije, ali i - da li su naši korisnički podaci bezbedni. 

Navodi i da ta kompanija pokušava da optimizuje interne procese kako bi unapredili efikasnost, odnosno kako bi zaposleni uz pomoć veštačke inteligencije bili produktivniji, ali i kako bi kompanija imala manje troškove.

"S druge strane gledamo da unapredimo prihode, tako da smo u poziciji da na osnovu naših internih podataka identifikujemo prilike kako da preporučimo odgovarajuće proizvode", ukazuje naš sagovornik. 

Govoreći o tome na koji način veštačka inteligencija pomaže u predviđanju potreba korisnika, za koje možda i mi ne znamo da ih imamo, Arsić kaže da je neophodno uzeti sve podatke koje imamo o korisnicima, te identifikovati njihove potrebe kroz različite algoritme koje ova kompanija razvija. 

Euronews

Siniša Arsić, Direkcija za strategiju i digital Telekom Srbija

"Naši programeri rade na tome i iz toga izlaze različiti modeli preporuka, tako da onda možemo da iskoristimo veštačku inteligenciju tako da nam pomogne da ostvarimo neke poslovne ciljeve", dodaje on. 

Da li su naši podaci bezbedni?

Upitan, da li su naši korisnički podaci prilikom upotrebe veštačke inteligencije bezbedni, Arsić nas uverava da "apsolutno jesu".

"Gledamo da budemo u potpunosti usaglašeni sa zakonodavstvom Republike Srbije, tako da sledimo sve relevantne zakone. Osim toga, vrlo je bitan koncept transparentnosti, tako da korisnici znaju koji su podaci o njima upotrebljeni i u koje svrhe. Gledamo da obezbedimo pristanak krajnjih korisnika, da sa istim upotrebimo te podatke s jedne strane da unapredimo kvalitet pružanja usluga, a s druge strane da personalizujemo ponudu, tako da im ponudimo nešto dodatno na osnovu njihovih preferencija", naglašava on. 

Arsić takođe napominje da iz ugla Telekoma - kao velikog državnog operatora - Srbija aktivno učestvuje na međunarodnim sastancima koji se bave "AI strategijom za period od 2030. godine".

"To je jedan kontinuirani proces. Uglavnom se uzima da će u početku sam proces biti liberalniji, ali će vremenom sve više kontrola biti uvedeno kako bi se zaštitili krajnji korisnici", zaključuje naš sagovornik. 

Preporuka za vas

Komentari (0)

Srbija