"Voz je i dalje najjeftiniji vid prevoza": Zašto "Soko" poslednjih par dana kasni nekoliko minuta?
Komentari01/10/2024
-09:59
Putnici koji su poslednjih dana putovali "Sokolom" na relaciji Beograd – Novi Sad primetili su da je došlo do kašnjenja od 7-8 minuta, kao i da se brzi voz znatno sporije kreće, u odnosu na pre samo dve godine, kada je pušten u promet. To je stiglo kao "ulje na vatru" posle poskupljenja karata od 1. septembra i pojedinih promena u načinu kupovine.
Zoran Puzović izvršni direktor za saobraćaj i komercijalne poslove "Srbije Voz" objasnio je za Euronews Srbija da je do kašnjenja došlo zbog radova na deonici pruge između Stare Pazove i Inđije.
Govoreći o poskupljenju karata rekao je da je ovo tek treće poskupljenje u poslednjih 13 godina kao i da je voz i dalje najjeftiniji vid prevoza.
"Od prvog septembra ove godine sve karte u unutrašnjem železničkom saobraćaju su poskupele za 25 odsto. To je tek treće poskupljenje u poslednjih 13 godina i sama ta činjenica pokazuje da je voz i dalje ostao najjeftiniji vid prevoza u odnosu na sve ostale konkurentske prevoze", kaže sagovornik.
Dodaje da je "Srbija Voz" omogućila da redovni korisnici usluga kupe karte po povoljnim uslovima.
"Svi oni putnici koji koriste mobilnu aplikaciju za kupovinu karata omogućavaju sebi da kupe karte za 10 odsto jeftinije u odnosu na redovnu cenu karata. Takođe svi oni putnici koji koriste voz svakodnevno, koji koriste mesečne pretplatne karte godišnje, za njih cena karata se nije menjala tako da pod istim uslovima kao i pre poskupljenja mogu koristiti voz", objasnio je Puzović.
Jeftinija karta na stanici
Još jedan novitet je da ukoliko putnici uđu na stanici na kojoj postoji blagajna ili Kartomat, prilikom kupovine karte u vozu platiće naknadu u iznosu od 500 dinara.
"Na ovu meru smo bili prinuđeni pre svega iz razloga da bi mogli da upravljamo našim prevoznim kapacitetima. Tako da svi oni putnici koji ulaze u stanicama gde postoji putnička blagajna ili Kartomat, a uđu u voz bez kupljene karte plaćaju tu naknadu", kaže Puzović i dodaje da se ova mera neće primenjivati na onim stanicama gde putnici nemaju mogućnost da kupe kartu.
Sagovornik dodaje da nakon uvođenja novih mera u prvih mesec dana se pokazalo da "su putnici dosta odgovorni", te i da otkada postoji mobilna aplikacija više od 50 odsto putnika kupuje kartu onlajn.
"Ova mera nam je omogućila da pravilno upravljamo našim kapacitetima. U poslednjih mesec dana ovo nam je omogućilo da na relaciji Beograd-Novi Sad koja je najinteresantnija uvodimo i duple vozove u špicu. Tako da se mera dosta dobro pokazala", podvlači Zoran Puzović za Euronews Srbija.
Komentari (0)