Ministarstvo prosvete: Nabavljeno više od 890.000 udžbenika, u toku distribucija, učenici će ih imati od 1. septembra
Komentari26/08/2024
-09:26
Ministarstvo prosvete u školskoj 2024/2025. godini nastavlja sa finansiranjem nabavke udžbenika, koje se počev od školske 2009/2010. godine realizovalo u okviru Projekata "Nabavka udžbenika i drugih nastavnih sredstava za učenike osnovnih škola", a na osnovu odgovarajućih akata Vlade Republike Srbije. Ukupna količina trebovanih udžbeničkih jedinica za školsku 2024/2025. godinu iznosi 894.191, rečeno je za Euronews Srbija u Ministarstvu prosvete.
Nakon realizovanog postupka javne nabavke, odnosno potpisanih ugovora sa izdavačima, u toku je proces distribucije udžbeničkih jedinica po školama.
"U tom smislu, svim učenicima koji ostvaruju pravo na besplatne udžbenike, isti će biti na raspolaganju od 01. septembra tekuće godine", rečeno je u ministarstvu.
Podsetimo, odlukom Vlade Srbije o finansiranju nabavke udžbenika sredstvima budžeta Republike Srbije je utvrđeno da su predmet nabavke udžbenici koje će škole koristiti u nastavi u školskoj 2024/2025. godini.
Ove godine proširene su kategorije učenika koji imaju pravo na besplatne udžbenike. Po prvi put to pravo imali su učenici koji boluju od retkih bolesti, koji ostvaruju pravo na tuđu negu i pomoć, kao i đaci koji imaju jednog roditelja, odnosno oni kojima je drugi roditelj preminuo ili je nepoznat.
Pravo na besplatne udžbenike, kao i prethodnih godina, imaju učenici iz socijalno ugroženih porodica - koji primaju novčanu socijalnu pomoć, učenici sa smetnjama u razvoju i invaliditetom koji osnovnoškolsko obrazovanje i vaspitanje stiču po individualnom obrazovnom planu (IOP 1 i IOP 2).
Osim njih, pravo na besplatne udžbenike imaju i nadareni učenici koji osnovnoškolsko obrazovanje i vaspitanje stiču po individualnom obrazovnom planu sa proširenim i obogaćenim sadržajima (po IOP 3), zatim učenici sa smetnjama u razvoju i invaliditetom, kao učenici iz porodica u kojima je troje i više dece u sistemu obrazovanja i vaspitanja.
Komentari (0)