Na Mediteranu bitka za turiste: Nadmetanje sloganima u cilju veće posete
Komentari23/05/2021
-14:17
Mediteran koji u normalnim godinama privlači otprilike trećinu svih svetskih turista, biće i u 2021. godini najpoželjnija letnja destinacija, piše hrvatski "Večernji list".
Mnoge turističke zemlje ovih dana pojačano nastoje da privuku turiste. U tom društvu su uz Hrvatsku, koja je pre nekoliko dana lansirala kampanju sa stranim turistima u glavnoj ulozi "Trust me, I''ve been there", Francuska, Grčka, Španija, Turska, Austrija...
Zahvaljujući vakcinaciji i tzv. zelenom pasošu, svi u trku za goste ulaze s povećanim apetitima. Hrvatska, koja je prošle godine ostvarila svako drugo noćenje iz rekordne 2019, sada cilja barem 60 odsto turističkog prometa iz te godine.
Ta zemlja koja je lani imala prihod od samo četiri milijarde evra od turizma (u 2019. 18 milijardi evra), nada se da će najvećom kampanjom u poslednjoj deceniji privući oko 15 miliona turista.
Grčka promocija je fokusirana na prirodne lepote zemlje i bezbednost od korone, što u svoju promociju nastoje da ukomponuju mnoge zemlje, navodi "Večernji list".
Hrvatska se po tom pitanju pozitivno izdvojila još u februaru kampanjom "Bezbedan boravak u Hrvatskoj" (Safe stay in Croatia), a koliko udovoljavanje stranim gostima može biti hod po ivici pokazalo se s turskom porukom "Enjoy, I''m vaccinated". Ogorčenje u turskoj javnosti prvo su izazvale mere prema kojima je trebalo da oni ostanu izolovani u kući dok je turistima, koji su u kratkoj poseti, dozvoljeno izuzeće.
Turistička velesila Španija ovog meseca je lansirala promotivnu kampanju pod sloganom "Vi zaslužujete Španiju" (You deserve Spain).
Ta je zemlja pre pandemije godišnje ugošćavala 84 miliona stranih turista, a u 2021. se nada da će ugostiti bar 45 miliona. Kampanja uglavnom ide u digitalnom formatu, a u Britaniji, Nemačkoj i Francuskoj i klasičnim oglasima u medijima, na otvorenom, autobusima itd.
Najveći konkurent Španiji je i dalje Francuska, koja u normalnim godinama ima 90 miliona turista i 57 milijardi evra prihoda. Kampanjom "What really matters" u 10 evropskih zemalja Francuzi promovišu lifestyle, naročito u ruralnim i retko naseljenim područjima, piše "Večernji list".
Komentari (0)