Bioskopske reklame postale duže nego ikad: Filmofili se bune zbog gubitka vremena pred početak filma
Komentari08/03/2025
-12:16

Filmofili koji su već nezadovoljni zbog dužine čekanja na početak filma u bioskopu iz godine u godinu se suočavaju sa još većim problemom, jer reklamni blokovi sve duže traju.
Tokom poslednjih 10 godina, reklame za proizvode i brendove zauzimaju sve veći deo vremena pre početka filma u bioskopima, ocenjuju stručnjaci, piše Gardijan.
"Došlo je do primetnog pomaka u kojem se u 'pre-filmskoj roli' sve više uključuju reklame. Iako su trejleri i dalje u centru pažnje, reklame zauzimaju veći deo", rekao je izvršni direktor agencije za oglašavanje "System1", Džon Evans.
Reklame za brendove ili proizvode obično traju između 10 i 15 minuta pre filma, dok trejleri zauzimaju oko pet do 10 minuta, podaci su pomenute agencije koja se specijalizovala za istraživanje tržišta.
Jedan gledalac iz Indije uspešno je tužio lanac bioskopa jer je "izgubio vreme", čekajući da počne film.
U Velikoj Britaniji ne postoji zakonski limit za broj reklama koje bioskopi mogu da prikazuju.
Prema istraživanju koje je objavila "Digital Cinema Media", bioskopske reklame imaju veći potencijal da privuku pažnju u poređenju sa drugim medijskim formatima poput Jutjuba i televizije.
Istraživanje je pokazalo da se bioskopska reklama od 30 sekundi gleda u proseku 23,9 sekundi, dok se televizijska reklama iste dužine gleda samo 15,5 sekundi.
"Svesni smo da su gledaoci došli da gledaju film, ali ljudi žele da vide trejlere za nadolazeće filmove, a reklame pre filma su deo rituala. To je trenutak kada bi ljudi trebalo da se smeste, ali ne želimo da previše utičemo i odvlačimo pažnju od uživanja u filmu", rekao je direktor za programiranje u bioskopu "Curzon", Dejmijan Spendli.
Komentari (0)