"Fasada je lepa, iznutra sve gori": Posle rasprave Maska sa zaposlenim svi se pitaju jedno - šta se to dešava u Tviteru
Komentari09/03/2023
-17:00
Način na koji je Ilon Mask preuzeo kontrolu nad Tviterom, po svemu sudeći, predskazao je i način na koji će najbogatiji čovek sveta voditi ovu društvenu mrežu - haotično, uz mnogo tužbi i uz povremene poteze koje čak i njegovi najverniji pratioci teško mogu da objasne.
U najnovijoj situaciji gde se teško može objasniti ponašanje šefa Tvitera, "glavne uloge" igraju obrisan uvredljiv tvit (Maskov) i jedan bivši zaposleni u kompaniji (na koga se tvit odnosio).
Heraldur Torleifson, donedavno zaposlen u Tviteru, pre nekoliko dana pokušao je da se uloguje na svoj službeni nalog kako bi obavio neki posao. Međutim, saznao je da mu je nalog "zaključan", što je, kasnije će se saznati, bio slučaj i za još oko 200 osoba.
Već tada, ovaj Islanđanin (koji boluje od mišićne distrofije i mora da koristi invalidska kolica) verovatno je mogao da nasluti da je dobio otkaz, ali niko ga o tome nije obavestio, pa je, nakon što devet dana nije dobio nikakav odgovor iz kompanije, odlučio da na Tviteru pita lično Maska da li je i dalje zaposlen.
"Možda, ako dovoljno ljudi bude retvitovalo ovo, odgovorićete mi ovde", napisao je on Masku, uz navode da HR služba Tvitera nije mogla da potvrdi da li je dobio otkaz ili je i dalje zaposlen u firmi.
Nakon toga, on i Mask su ušli u konverzaciju u kojoj ga je šef Tvitera pitao detalje o tome šta radi, o njegovoj bolesti, a naposletku naveo da je Torlejfson "bogat", kao i da se "sukobljava sa njim javno da bi dobio veliku odštetu".
Torlejfson je primio mejl u kom mu se potvrđuje da je otpušten, a pre toga je Mask napisao tvit u kom tvrdi da Torlejfson "nije zapravo radio ništa koristeći kao izgovor invalidnost koja ga sprečava da kuca, dok sa druge strane može da istovremeno tvituje".
Međutim, ovde sledi obrt - samo dan kasnije, Ilon Mask je na Tviteru napisao poruku izvinjenja Torlejfsonu, rekavši da "nije dobro razumeo ili je bio pogrešno informisan o njegovoj situaciji".
"To je sve bilo utemeljeno na stvarima koje su mi rečene, a koje nisu bile istina, ili, čak i kada su bile istina, nisu bile značajne. On sada razmatra da ostane u Tviteru", napisao je Mask. Usput, obrisan je još jedan Maskov tvit u kom je opisao Torlejfona kao "najgoreg".
Torlejfson (koji je prodao Tviteru svoj startap 2021. godine), odgovorio je da "Mask ima pravo da ga otpusti, ali bi bilo lepo da ga je neko obavestio o tome", i da će "otvoriti restoran u Rejkjaviku, koji će se zvati po njegovoj majci".
Ova, u najmanju ruku haotična prepiska, jeste ujedno i pokazatelj na koji način Tviter funkcioniše već nekoliko meseci. Iako su se otkazi najavljivali u serijama još kada je bilo govora o tome da bi Mask mogao doći na čelo kompanije, niko nije mogao da očekuje da će sve biti baš ovoliko nepredvidljivo.
Brojni otkazi, kao i sve češći problemi sa radom same društvene mreže, ukazuju na činjenicu da verovatno ne ide sve po planovima milijardera.
Sve češći tehnički problemi
U ponedeljak, 6. marta, društvena mreža Tviter je imala velikih problema sa funkcionisanjem, i to je već šesti slučaj od početka godine. Klik na bilo koji link izbacivao je poruku greške, a korisnici su se žalili i da ne mogu da objave nove fotografije.
Za razlliku od prethodnih slučajeva u kojima aplikacija nije radila kako treba, ovaj put sajt nije bio u potpunosti nedostupan, pa su tako korisnici Tvitera mogli da se dopisuju u komentarima - ispostavilo se da je jedna od njihovih omiljenih tema upravo "nastavak propadanja Tvitera", prenosi Gardijan.
Među temama koje su bile u "trendingu" na Tviteru tog dana uglavnom su bile različite formulacije koje se odnose na pad drutšvene mreže, a korisnici su vidno nezadovoljni jer smatraju da Maskovi zahtevi zapravo doprinose sve lošijem radu same platforme.
Poruka koja je obaveštavala korisnike da je u pitanju "greška", odnosila se na Tviter API, servis koji omogućava drugim programima da budu u interakciji sa sajtom. U januaru, Tviter je bez obaveštenja zabranio aplikacijama treće strane da koriste API, što znači da su automatski prestale da funkcionišu.
Prema njuzleteru koje je objavio "Platformer", samo jedan inžinjer u Tviteru je zadužen za pravljenje plaćene verzije API usluge, i on je greškom uneo određene promene u već postojeću verziju platforme, bez da je shvatio da je napravio grešku,
Iako se greške dešavaju, i to nije ništa neuobičajeno, povećan broj problema u funkcionisanju Tvitera je naveo mnoge da se zapitaju da li se radi o nekom problemu koji zahvata čitav sistem.
Značajan broj otkaza koje su dobili zaposleni u inžinjerskom timu Tvitera, istovremeno znači i da manje ljudi radi na uočavanju problema pre nego što oni postanu preveliki, rekao je za Gardijan Stiven Mardok, profesor na Univerzitetskom koledžu u Londonu.
"Kao rezultat toga, javljaju se problemi koji su dovoljno ozbiljni da ih primeti veliki deo korisnika Tvitera. Sugerisano je da preinačenje Tviterovog koda može da pomogne da se takvi problemi izbegnu, ali je u pitanju strategija sa visokim stepenom rizika. Već desetkovan inžinjerski tim morao bi dodatno da se podeli, pa bi se neki bavili održavanjem starog, a neki pravljenjem novog koda", rekao je Mardok za Gardijan.
"Niša ne radi kako treba"
O problemima sa kojima se trenutno suočava Tviter, pisao je i britanski javni servis BBC, pozivajući se pritom na izjave insajdera iz kompanije koji tvrde da zbog otkaza i promena pod Maskom, više ne mogu da zaštite korisnike od "trolovanja" i dezinformacija koje plasiraju vlade raznih zemalja, i da je sve teže da se spreči eksploatisanje dece.
Bivša šefica tima koji je bio zadužen za dizajn sadržaja kaže da su svi iz njenog tima otpušteni, a nakon toga je i sama dala otkaz. Unutrašnje istraživanje Tvitera pokazalo je, prenosi BBC, da su mere koje je njen tim doneo smanjile "trolovanje" za 60 odsto.
Pored toga, još jedan inžinjer koji trenutno radi u Tviteru rekao je da "sada niko ne vodi računa o ovom delu posla", a platformu je uporedio sa "zgradom koja fino izgleda spolja, ali iznutra u njoj gore požari".
"Za nekoga ko je unutra, izgleda kao da sve oko mene gori. Kada pogledate spolja, fasada lepo izgleda, ali vidim da ništa ne radi kako treba. Sve je pokvareno", rekao je ovaj iznžinjer pod uslovom da ostane anoniman.
On je dodao da je "haos nastao zbog toga što je otpušten veliki broj ljudi". Bar polovina zaposlenih u Tviteru ili su dobili otkaz, ili su sami odlučili da napuste svoje poslove nakon što je Mask došao na čelo kompanije, a sada drugi timovi moraju da rade i njihov deo posla, kaže inžinjer.
"Potpuno nova osoba, bez ikakve stručnosti, radi nešto što je ranije radilo 20 ljudi. Ovo ostavlja mnogo više prostora za rizik, i mnogo više mogućnosti da nešto krene naopako", rekao je ovaj insajder.
Dodao je da su stare finkcije ostale ali da ljudi koji su ih napravili i koji su ih održavali više nisu tu, pa je funkcionisanje samim tim znatno otežano. Prema njegovom mišljenju, to je zbog toga što Mask ne veruje zaposlenima na Tviteru.
Insajder kaže da Mask stalno dovodi inžinjere iz druge svoje kompanije, "Tesle", i traži od njih da ocenjuju kodove inžinjera iz Tvitera, a nekoliko dana nakon toga slede otkazi. Za razumevanje ovakvih kodova, dodaje, neophodni su meseci.
Pre mesec i po dana, Tviter su, zbog objava u kojima se negira Holokaust a koji nisu obrisani, tužila dva udruženja iz Nemačke. Kako stvari trenutno stoje, pred popularnom društvenom mrežom su neizvesna vremena, a ova tužba biće samo kap u moru problema sa kojima se Ilon Mask suočava.
Komentari (0)