Tehnologija

"Groznica metaverzuma" zahvata sve više kompanija - kineski tehnološki giganti uključuju se u trku budućnosti

Komentari
"Groznica metaverzuma" zahvata sve više kompanija - kineski tehnološki giganti uključuju se u trku budućnosti
"Groznica metaverzuma" zahvata sve više kompanija - kineski tehnološki giganti uključuju se u trku budućnosti - Copyright AP Photo/Dake Kang

veličina teksta

Aa Aa

Osnivač kompanije Fejsbuk, Mark Zakerberg, pokrenuo je nedavno novu temu u svetu tehnologije, kada je rekao da bi u narednih pet godina ova kompanija trebalo da otvori 10.000 novih radnih mesta u Evropi, a sve u cilju izgradnje onoga što je nazvao metaverzum.

U pitanju je verzija virtuelne stvarnosti - bolje rečeno, digitalni svet, u kome će ljudi moći da se "kreću" koristeći različite uređaje, i da komuniciraju u virtuelnom okruženju. Ovakva tehnologija oslanjaće se na dva osnovna stuba - virtuelnu realnost (VR) i proširenu realnost (AR), koncepte koji su danas itekako već živi i koriste se, pretežno u svetu video-igara i sličnih interaktivnih usluga.

Portal The Verge je naveo da će kompanija Fejsbuk uskoro i promeniti ime kako bi bolje odražavalo fokus na metaverzum. Iz Fejsbuka su, tim povodom, za Euronews Srbija samo rekli kratko da "ne komentarišu spekulacije".

Kineske kompanije ulaze u trku

Međutim, kako prenosi Biznis insajder, metaverzum nije samo "hit" samo u Silicijumskoj dolini - nekoliko velikih kineskih kompanija takođe radi na ovom futurističkom konceptu.

Tako će se, na primer, kompanija "Tencent" fokusirati na razvoj metaverzuma time što prave novi gejming studio, u okviru filijale pod nazivom "TiMi Studios".

Kako je portparol "TiMi Studios" filijale potvrdio za Biznis insajder, kompanija "nema nameru da diskutuje o trendi rečima, ali je posvećena istraživanju budućnosti gejminga".

I kompanija "ByteDance", koja stoji iza TikToka, preduzima korake u ovom pravcu kupovinom VR startapa "Pico Interactive".

Velika kompanija koja se bavi e-trgovinom, "Alibaba", takođe se pridružila čitavoj priči registrovanjem nekoliko novih kovanica, a jedna od njih je i "Ali Metaverse", preneo je azijski portal "KrAsia".

Bez obzira što još neke kineske kompanije, kao što su "Kuaishou", "iQiyi", i "Li Auto", planiraju da uđu u sferu metaverzuma, kineske vlasti su oprezne sa novim konceptom za koji još niko nije siguran kako će da funkcioniše.

"Investiranje nije virtuelna igra"

"Investiranje nije virtuelna igra. Slepo ulaganje u tako velike i iluzorne koncepte kao što je metaverzum može na kraju da se vrati i isprazni vam džepove", pisao je prošlog meseca kineski provladin list "Security Times".

Inače, osim Fejsbuka, ideja o metaverzumu se pomalja u još jednom tehnološkom gigantu - Majkrosoftu, o čemu je govorio i izvršni direktor Majkrosofta, Satja Nadela. 

"Ova platforma spaja internet stvari i pomešane realnosti (AR i VR). Možete da napravite 'digitalnog blizanca' bilo čega, od osobe do proizvoda. Taj 'blizanac' je povezan sa fizičkim svetom u realnom vremenu tako da u svakom trenutku možete da pratite njegovo okruženje i da učestvujete u njemu koristeći pomešane realnosti", rekao je Nadela na najvećoj ovogodišnjoj konferenciji Majkrosofta. 

Preporuka za vas

Komentari (0)

Magazin