Fejsbuk, Instagram i Vocap nisu radili satima, Zakerberg izgubio skoro sedam milijardi dolara
Komentari04/10/2021
-17:54
Serveri nekih od najpopularnijih društvenih mreža na svetu – Fejsbuka, Mesindžera, Instagrama i Vocapa – srušili su danas.
Korisnici društvenih mreža Instagram, Fejsbuk i Vocap trenutno imaju problema sa ovim popularnim aplikacijama.
Deonice Fejsbuka pale su u ponedeljak za 5,3 odsto, dok je lično bogatstvo Marka Zakerberga, vlasnika pomenutih aplikacija, u nekoliko sati opalo za skoro sedam milijadri dolara, preneo je Blumberg.
Nekoliko korisnika na Tviteru prijavilo je da Instagram, Fejsbuk i Vocap ne rade ispravno. Uočeno je da su se aplikacije srušile ili ne učitavaju nijedan post. Prilikom ulaska na početnu stranu prikazuje se "greška", navodi Indipendent.
Sve tri aplikacije koje su u vlasništvu Fejsbuka prestale da rade nešto pre 18 sati po srednjeevropskom vremenu.
Kako prenosi Indipendent, prekidi na Fejsbuku se dešavaju relativno retko, ali imaju veliki uticaj jer utiču na tri najveće svetske aplikacije.
Iz kompanije je izdato saopštenje na njihovom profilu na Tviteru da rade na otklanjanju problema i da se izvinjavaju svojim korisnicima.
"Svesni smo da neki ljudi imaju problema s pristupom našim aplikacijama i proizvodima. Radimo na tome da vratimo stvari u normalu što je pre moguće i izvinjavamo se za bilo kakve neugodnosti", poručili su iz Fejsbuka.
Do sada je više od 125.000 ljudi prijavilo ovaj problem na DownDetectoru, jednoj od najpopularnijih stranica koje služe za prijavljivanje poteškoća pri korišćenju različitih servisa.
Portparol kompanije Fejsbuk izvinio se zbog problema, ali nije dao naznake zašto je došlo do prekida ili koliko će trajati oporavak.
"Svesni smo da neki ljudi imaju problema sa pristupom našim aplikacijama i proizvodima. Radimo na tome da se stvari što pre vrate u normalu i izvinjavamo se zbog neprijatnosti", rekao je portparol Endi Stoun na Tviteru.
Instagram je takođe podelio slično saopštenje.
"Instagramu i prijateljima trenutno je malo teško i možda ćete imati problema sa njihovom upotrebom. Budite s nama, radimo na otklanjanju problema", navodi se u tvitu.
Portal Verge navodi da je problem do sistema imena domena (DNS), ali se tačan uzrok pada servera se ne zna.
Potpredsednik "Klaudflera", američke kompanije za veb infrastrukturu, kaže da su Fejsbukove takozvane "border gateway protocol" (BGP) putanje, koje pomažu biranju najbolje i najefikasnije putanje za dopremanje digitalnih paketa informacija, "povučene sa interneta".
Šala Tvitera i Snoudenov komentar
Ubrzo nakon što su se serveri srušili, na konkurentskoj društvenoj mreži Tviter pojavio se haštag "pao fejsbuk“ (#facebookdown). Tviter se duhovitim komentarom osvrnuo na novonastalu situaciju.
"Zdravo doslovno svima", objavljeno na Tviteru nakon što su nastavljeni problemi s Fejsbukom. Iz Vocapa su, čini se, prihvatili šalu na vlastiti račun i odgovorili sa "Zdravo".
Pad Fejsbuka komentarisao je i američki uzbunjvač Edvard Snouden, koji je na Tvitteru napisao: "Fejsbuk i Instagram misteriozno su isključeni i, na jedan sjajan dan, svet je postao zdravije mesto".
Deonice Fejsbuka pale za 5,3 odsto
Deonice Fejsbuka pale su za 5,3 odsto u ponedeljak, nakon što je bivša radnica Frensis Hojgen otkrila da kompanija nije zabranila na svojoj platformi sadržaj koji širi mržnju, prenosi Gardijan.
Hojgen je u nedelju otkrila tajne dokumente i optužila kompaniju za stavljanje profita u prvi plan.
Ona će u utorak svedočiti pred jednim pododborom američkog Senata, dok u Fejsbuku tvrde da njeni navodi nisu tačni.
Radnicima zabranjen ulaz u kompaniju
Novinarka "Njujork tajmsa" Šira Frenkel, autorka knjige "Ružna istina" koja se bavi brojnim aferama unutar Fejsbuka, napisala da je stanje u ovoj kompaniji mnogo gore nego što se zna na osnovu informacija dostupnih javnosti.
Ona je na Tviteru podelila nekoliko informacija o globalnom "padu" ove društvene mreže do kojih je došla preko svojih poverljivih izvora.
"Upravo sam bila na vezi sa zaposlenim u Fejsbuku koji mi je rekao da je radnicima jutros zabranjen ulaz u zgradu jer njihove propusnice nisu bile validne", otkrila je Frenkel i dodala je da problemi sa radom Fejsbuka, Instagrama i Vocapa neće biti brzo rešeni.
Problemi i na TikToku, Snepčetu i Amazonu
Prvo su pale društvene mreže i servisi za poruke u vlasništvu Fejsbuka - Instagram, Vocap i Fejsbuk mesindžer, a zatim je usledilo prijavljenje sličnih problema korisnika na Amazonu, TikToku, Snepčetu i drugim, prenosi Blumberg.
Nedugo zatim veliki broj korisnika je prijavio probleme i sa pretraživačem Gugl, a potom su se pojavili problemi i sa multinacionalnim kompanijama internet provajdera T-mobajl, Verajzon i AT&T.
Kako navode strani mediji, na desetine hiljada korisnika ovih provajdera širom sveta ostalo je bez internet konekcije.
Zbog navale na druge društvene mreže, povremene probleme iskusili su i Pokemon Go, Tinder, Reddit i Zoom, a korisnici u SAD-u prijavljivali su i probleme s mobilnim internetom.
Šef tehnike izvinio se korisnicima
Šef tehničkog odseka kompanije Fejsbuk Majk Šrefer oglasio se putem Tvitera i uputio izvinjenje svim korisnicima zbog pada Fejsbuka.
On je poručio da stručni timovi kompanije intenzivno rade na otklanjanju problema sa serverima koje koriste Fejsbuk, Instagram i Vocap, prenosi portal Blumberg.
Dejn Knet, jedan od direktora američke kompanije Klaudfajer za veb infrastrukturu i bezbednost veb lokacija, objašnjava da su sa interneta povučeni protokoli koji pomažu da mreže izaberu najbolji put za isporuku internet saobraćaja.
Fejsbuk još nije zvanično potvrdio da je došlo do pada protokola, ali mnogi internet stručnjaci smatraju da je upravo to razlog današnjeg višesatnog pada Fejsbuka, Instagrama, Mesindžer servisa, aplikacija i sajtova.
"Imamo problema sa umrežavanjem i timovi rade što je brže moguće da otklone greške i obnove sve što je brže moguće", navodi se u saopštenju Fejsbuka.
Komentari (0)