Tehnologija

Evropska potrošačka organizacija se žali Evropskoj komisiji na gejming kompanije: "Primoravaju kupce da više troše"

Komentari

Autor: Tanjug

12/09/2024

-

12:48

Evropska potrošačka organizacija se žali Evropskoj komisiji na gejming kompanije: "Primoravaju kupce da više troše"
Evropska potrošačka organizacija se žali Evropskoj komisiji na gejming kompanije: "Primoravaju kupce da više troše" - Copyright Unsplash

veličina teksta

Aa Aa

Evropska potrošačka organizacija (BEUC) podnela je danas žalbu Evropskoj komisiji u kojoj se navodi da najveće svetske gejming kompanije namerno obmanjuju potrošače, među kojima su i deca, navodeći ih da troše više novca u video-igrama.

Organizacija smatra da su kompanije koje stoje iza popularnih video-igara kao što su Fortnight i Minecraft krive za "taktike manipulativne potrošnje" preko takozvanih virtuelnih valuta, prenosi briselski Euraktiv.

Virtuelne valute su digitalni predmeti kao što su dragulji, poeni ili novčići koji se mogu kupiti pravim novcem, često u samim igrama ili na tržištu aplikacija.

Potrošači, prema mišljenju BEUC, preteruju sa video-igrama  jer ne mogu dovoljno jasno da vide stvarne troškove, a situacija sa maloletnim igračima je posebno zabrinjavajuća pošto oni u proseku troše 39 evra mesečno na kupovinu u igrici, prenosi Tech Crunch.

Prozvane su najmoćnije svetske kompanije gejming industrije kao što su Activision Blizzard, Epic Games, Electronic Arts i Ubisoft. 

Udruženje potrošača je predložilo Evropskoj uniji da razmotri potpunu zabranu upotrebe virtuelnih valuta u video-igrama ili uvede značajna ograničenja njihovog korišćenja, što bi smanjilo zaradu firmi u gejming industriji. 

Kako se navodi, 84 odsto maloletnika u Evropi starih između 11 i 14 godina igra video-igre, a gejming industrija je u 2020. prihodovala oko 50 milijardi dolara samo od kupovine virtuelnih valuta u igricama.

Komentari (0)

Magazin