Ilon Mask posetio logor Aušvic, nakon navoda da dozvoljava govor mržnje na mreži "X"
Komentari22/01/2024
-14:17
Američki milijarder i biznismen Ilon Mask posetio je danas spomen-park na mestu nemačkog logora smrti iz Drugog svetsko rata Aušvic, nakon što su ga pojedine jevrejske verske vođe u SAD optužile da dozvoljava antisemitske poruke i poruke mržnje na svojoj društvenoj mreži "X".
Mask je fotografisan prilikom posete lokalitetu Birkenau u južnoj Poljskoj, ograđenog bodljikavom žicom, gde se nalaze drvene barake koje su služile kao spavaonice za zatvorenike, kao i ruševine gasnih komori i spomenik žrtavama, prenosi AP.
On će navodno učestvovati na onlajn konferenciji o antisemitizmu koji organizuje Evropsko jevrejsko udruženje iz Krakova uoči 27. januara, Međunarodnog dana sećanja na Holokaust, a koji se održava na godišnjicu oslobođenja logora 1945. godine.
Podsećamo, prošle godine su mnoge velike kompanije koje su se reklamirale na društvenoj mreži "X" povukle svoje oglase, nakon što je Mask napisao da je saglasan sa jednom objavom, ocenjenom kao antisemitskom.
Sve je počelo kada je jedan verifikovani korisnik društvene mreže X napisao da su jevrejske zajednice same odgovorne za porast antisemitizma i optužio ih da raspiruju mržnju protiv belaca. Na to je milijarder napisao da je rekao pravu istinu, a potom su stvari krenule po zlu za Ilona Maska.
Najpre ga je kritikovala Bela kuća, kada je portparolka te institucije Maskovu objavu označila kao odvratnu promociju antisemitske i rasističke mržnje.
Zatim je organizacija Medija Meters, levičarska organizacija koja nadzire medije, saopštila da se glavni brendovi kao što su Apple, Bravo, Oracle, Ksifiniti i IBM, koji se oglašavaju na društvenoj mreži u vlasništvu Ilona Maska, postavljaju i reklamiraju pored postova koje hvale Hitlera i njegovu nacističku partiju.
Ovu tvrdnju je pojačao jedan od članova ove grupe za nadzor medija, Erik Hananoki, koji je napisao da kompanija Ilona Maska plaća godišnji deo prihoda kroz program deljenja prihoda od reklama na platformi, upravo onim verifikovanim nalozima koji veličaju nacizam.
Ovo je razbesnelo milijardera koji je odlučio da tuži grupu za nadzor medija Medija meters, tvrdeći je u svom prošlonedeljnom izveštaju pogrešno prikazala verovatnoću da će se reklame za vodeće svetske brendove pojaviti pored ekstremističkih objava na platformi X.
Ipak, stručnjaci kažu da je njegova platforma zbog načina na kojem funkcioniše postala prava podloga za normalizaciju antisemitizma i da se odatle govor mržnje širi i na druge društvene mreže i smatra se da je njegova kompanija zapravo najuticajnija platforma koja utiče na globalnu promenu mišljenja.
Komentari (0)