Nišville Movie Summit: Glavna nagrada za južnokorejski film "Ni prvi, ni drugi"
Komentari14/08/2023
-18:31
Ostvarenje "Ni prvi, ni drugi" južnokorejskog stvaraoca So Bo-janga izabran je za najbolji igrani film "Nišville Movie samita".
Žiri u sastavu Besim Petrela, direktor Tirana Jazz Festivala (Albanija), Vinko Mihajlović, direktor Petrovac Jazz festivala (Crna Gora) i Sašo Popovski, džez gitarista, kompozitor i umetnički direktor Jazz Factory festvala (Bitolj, Severna Makedonija) u obrazloženju navodi da reditelj vešto, asketski, svedenim stilom, primenjuje strategiju minimalizma "koja je danas, u vremenu opšte blokbasterske holivudske imperije, jedva vudljiva na velikom kino platnu".
Najbolji eksperimentalni film je "Oslobođen, u zoni pritiska" iranskog stvaraoca Hašemjana Homauna. Reč je o "apsolutnom eksperimentu“ ostvarenom metodom "fiksacije“ u okviru zadatog medija. "Homaun statičnim, dugim kadrovima ne sugeriše samo odsustvo autora iza kamere, već ide i korak dalje. Postavljanjem kamere u ulogu „skrivenog voajera“ koncentriše fokus naše pažnje na duhovni potencijal slučajno oslobođenih audio-vizuelnih prizora, realizovanih u zaumnom andergraund prostoru - podzemnog metroa", stoji u oceni žirija.
Najbolji dokumentarni film je “Memorija vode” argentinskog reditelja Gabrijela Alberta Pinjeira. To je delo sa očiglednim ekološkim pristupom aktuelnim pitanjima zaštite životne sredine. Pinjeirov film razvija ideju o vodi kao matičnoj supstanci univerzuma. Jedan je od retkih dokumentaraca sa jasno usmerenom eko-porukom, koja snažno upozorava na posledice degradacije životne sredine.
Nagrada najboljem izvođaču muzike u filmu pripala je italijanskom reditelju Pjetru Marčelu, odnosno delu “Za Lučija” posvećenom poznatom kantautoru i džezeru Lučiju Dali, čije pesme/ muzika, sredinom prošlog veka, direktno svedoče o kulturnom razvoju Italije. Zahvaljujući svedočenju Lučijevog menadžera i prijatelja Tobija Rigija, ali efikasnom korišćenju arhivskog muzičkog materijala, Marčelo vraća u život zaboravljenog kompozitora, pokazuje, pored ostalog, i kako je vešto interpretirao poeziju čuvenog italijanskog poete Roberta Roversija.
Komentari (0)