Aktuelno iz kulture

Hronika jednog vremena ispričana očima grada: Premijera predstave "Milenijum u Beogradu" u Narodnom pozorištu

Komentari

Autor: Tanjug

06/07/2023

-

10:11

Hronika jednog vremena ispričana očima grada: Premijera predstave "Milenijum u Beogradu" u Narodnom pozorištu
Hronika jednog vremena ispričana očima grada: Premijera predstave "Milenijum u Beogradu" u Narodnom pozorištu - Copyright Belef/Promo

veličina teksta

Aa Aa

Premijera predstave "Milenijum u Beogradu" prema istoimenom romanu višestruko nagrađivanog pisca Vladimira Pištala, u režiji  Marka Čelebića, biće izvedena večeras, 6. jula, okviru 31. izdanja festivala “BELEF”, u Narodnom pozorištu u Beogradu.

U glumačkoj podeli su: Aleksandar Vučković, Nikola Vujović, Bojan Krivokapić, Vaja Dujović, Zorana Bećić, Daniela Kuzmanović Pavlović, Nebojša Kundačina i Zoran Ćosić.

Takođe, u predstavi učestvuju i potpisuju autorsku muziku, poznati muzičari, članovi poznatih grupa:  Vladan Rajović (Kanda, Kodža i Nebojša), Boško Mijušković (Turbo Trans, Turisti, Straight Mickey and the Boyz) i Damjan Babić (Crvi, Kriške). 

Autorski tim čine: Katarina Todorović (dramatizacija romana), Marija Kalabić (scenograf), Marija Marković Milojev (kostimograf), Mirko Knežević (scenski pokret), Jovan Todorovski (asistent scenografa) i Ena Krotić (asistent kostimografa).

"Ovo je roman o jednom gradu. Nije samo roman o jednoj generaciji, nego i o Beogradu koji je stalno u pozadini i on je jedan od likova... Neko je, pišući o Mediteranu, rekao: 'Ovu knjigu ne možete čitati bez svog doživljaja unutrašnjeg mora'. A vi ne možete da radite bez svog doživljaja unutrašnjeg rada", poručio je dobitnik NIN-ove nagrade Vladimir Pištalo umetničkoj i saradničkoj ekipi predstave na prvoj čitaćoj probi.

Tanjug/Tara Radovanovic

 

Prema rečima reditelja Čelebića, roman "Milenijum“ je hronika jednog vremena ispričana očima grada, čudesnog i prokletog dok generaciju mladih koja ga predstavlja i liči na njega, pratimo kroz grupu petoro najboljih prijatelja. Tokom društvenih promena u periodu prelaska iz komunizma u socijalizam i raspada Jugoslavije, njihovi stubovi sveta se urušavaju, a ideali počinju da blede. Sa novim milenijumom, unutrašnja i spoljašnja destrukcija Beograda dovodi mlade koji su grad sanjali, osećali i živeli, do toga da ga odbace, prezru, a neki i napuste. 

Uprkos čestoj bespomoćnosti njegovih žitelja, grad ostaje magičan i zauvek otvoren za sve one koji su spremni da nastave da ga sanjaju, jer grad su ljudi, a ljudi tom gradu nikada neće prestati da daju nove oči, kako je primetio Marko Čelebić koji prvi put režira u Narodnom pozorištu u Beogradu.

Umetnička direktorka Drame nacionalnog teatra Molina Udovički ocenila je da je gospodin Pištalo napisao divnu priču „o gradu koji svi zajedno volimo“, te da ona nije toliko vezana za vreme koliko za prostor, možda je najviše vezana za bezvremeno i ceo prostor u kojem živimo, a koji je onoliki koliko svako od nas može da dobaci“. 

Aleksandar Vučković u ulozi naratora

Aleksandar Vučković je u nedavnom intervjuu za Tanjug Reflektor objasnio da u predstavi igra lik Milana Đorđevića, naratora i protagonistu, koji pripoveda priču o Beogradu od Titove smrti do 1999. godine i  bombardovanja.

Tanjug/Jadranka Ilić

Aleksandar Vučković

Vučković je priznao da mu je bilo najteže da uđe u to vreme i smesti se u osamdesete i devedesete, je kao mladić "ne može da do kraja shvati razmere toga što se desilo".   

"Tema je svakako jako aktuelna i govori o svim tim pošastima koje su se dešavale u tim vremenima i nažalost se uopšte nisu promenile", ocenio je glumac.

Vučković je dodao da je on Užičanin koji je došao da govori o Beogradu, gde živi 11 godina ali ga i dalje nema u svom genetskom kodu.

"Imam osećaj da bi to lakše bilo nekom ko je tu odrastao, i sa tim ljudima. Ja sam potpuno iz neke druge sredine. Da se previše bavim time, na koji će način ljudi koji su prošli kroz to reagovati, to bi me inhibiralo. Pokušavam da nađem nešto univerzalnije, što sve ljude dira", rekao je Vučković.

Komentari (0)

Kultura

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara
Aktuelno iz kulture

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara

Konceptualno delo Mauricija Katelana kupio je kineski investitor u kriptovalute Džastin San za četiri puta veći iznos od procenjenog.

21/11/2024

10:43

pročitaj celu vest
"Virdžina" u novom ruhu: Digitalno restauriran kultni film Srđana Karanovića o devojčici koja je odrastala kao dečak