Aktuelno iz kulture

Svetozar Cvetković: Odajem veliko prizanje glumicama kako izlaze na kraj sa ovim poslom

Komentari

Autor: Tanjug

27/02/2023

-

15:17

Svetozar Cvetković: Odajem veliko prizanje glumicama kako izlaze na kraj sa ovim poslom
Svetozar Cvetković: Odajem veliko prizanje glumicama kako izlaze na kraj sa ovim poslom - Copyright Miroslav Ilić

veličina teksta

Aa Aa

Glumac Svetozar Cvetković igra u nekoliko aktuelnih projekata, među kojima su serije "Vreme smrti", "Radio Mileva" i druga sezona "Crne svadbe", a tumači i važnu ulogu u novom domaćem filmu "Ovuda će proći put".

Cvetković je rekao da se kod nas snima mnogo serija - "i dobrih i loših". Prisetivši se da je u vreme kad je bio dete na televiziji bila jedna serija u određenom trenutku, Cvetković je dodao da se poslednjih godina snima oko 20 serije istovremeno i da "ne može da bude sve genijalno". 

"Kad igrate sezone, to je kao prvi čin, drugi čin predstave. Bilo bi dobro da druge sezone imaju nekog smisla, da prate ono što je bilo u prvoj sezoni i da se odvija nekim razvojem koji će interesovati nas i publiku", napomenuo je glumac.

Za "Crnu svadbu" reditelja Nemanje Ćipranića, Cvetković je ocenio da bavi žanrovski nečim "čime se niko na našoj televiziji nije bavio u poslednjih 40 godina".

Cvetković je dodao da je kod mladog Ćipranića "video da nešto ima, neku ideju kako bi dalje kroz život", a za scenario Strahinje Madžarevića je rekao da "je nešto potpuno drugačije".
Ocenivši da se ovoliko domaćih serija ne bi prikazivalo da ne donose neki novac, Cvetković je dodao i da na njima trenutno ima toliko posla, da dolaze ljudi iz regiona kako bi se produkcijski sve moglo obaviti.

Tanjug/Strahinja Aćimović

 

Cvetković igra u filmu "Ovuda će proći put" rediteljke Nine Ognjanović, koji je nakon Specijalnog priznanja žirija i nagrade publike za najbolji film američkog Slemdens festivala stigao na Fest, koji je u toku.

Prema njegovim rečima, "Ovuda će proći put" je skromna produkcija snimana u mestu Topli Do, do kojeg vode "putevi koji nisu putevi", a za okruženje sa ljudima iznad 70 godina i vodopadom i čitavo iskustvo kaže da je bilo "fascinantno, apsolutna egzotika".

"'Slemdens' je pandan 'Sandensu' i zanimljivo da je takav film dobio nagradu publike. Svaka čast da je publika shvatila da se radi o autorskom viđenju sveta i problema, na način koji je potpuno stran nečemu što je američki film", naveo je srpski glumac.

"Priština izgleda prilično američki"

Cvetković je rekao i da mu je bilo jako zanimljivo da igra na engleskom jeziku uz titlovani prevod predstavu "Balkan Bordelo" njujorške pozorišne kompanije La Mama, u saradnji sa Ateljeom 212 i Kendra pozorištom iz Prištine. Predstava je igrana u Prištini, Beogradu, Nišu, Ohridu i drugde,

"Kroz sve što smo prošli sa Prištinom i Kosovom, moja ideja bi bila da jako lekovito da ovaj naš narod stekne sliku kako izgledaju Kosovo i Priština, a to ne može čovek da doživi dok ne ode tamo. To nije kako je bilo", naveo je glumac.  

Prisetivši se gostovanja u Prištini 1980-ih, Cvetković je naveo da su tada na gradskom korzu Srbi išli jednom stranom, a Albanci drugom.

Tanjug/Strahinja Aćimović

 

Prema njegovim rečima, danas jedan deo Prištine "izgleda prilično američki", pošto je ispred svake institucije američka i zastava tzv. Kosova, a izgrađeni su i "auto-putevi kao američki".

Cvetković je naveo i da ni albanski glumci nisu imali realnu sliku Beograda pre gostovanja, ali da im je nakon predstave "super bilo i u Ateljeu 212, oduševljeni su time i kako je publika reagovala".

Zato bi trebalo stalno praviti kulturne razmene kao mali korak, rekao je Cvetković, iako "ne može pozorište da promeni svet i Prištinu i Beograd", pošto je "mnogo toga pogrešno urađeno kroz našu istoriju", da bi sada sve bilo "puj pike ne važi".

Cvetković se prisetio da je još kao mladić ušao u Atelje 212 u kome je rođeno nekoliko kultnih predstava, stvoreno je nekoliko kultnih glumaca i "bife je bio mistično mesto".

U bifeu Ateljea 212 svojevremeno su se mogle susresti ličnosti kakve su bili Borislav Mihajlović Mihiz, Borka Pavićević, Danilo Kiš, Jovan Ćirilov i drugi, odnosno "krem dela krem intelektualno kreativni i umetnički". 

Prema njegovim rečima, nemoguće je biti alternativa i avangarda kao na početku, ali je Atelje tokom godina sačuvao kreativni duh i postao jedno od najznačajnijih beogradskih i srpskih pozorišta.

"Glumice preskaču pragove koji su vrlo bolni"

Govoreći o usudima svoje profesije, Cvetković je primetio da oduvek ima manje pozorišnih uloga ženskih od muških i da "godinama, stažom glumac dobija na značaju i u prilici je da dobija što više uloga". 

Tanjug/Dragan Kujundžić

 

S druge strane, glumica je stalno primorana godinama da "preskače neke pragove koji su prilično bolni".

"Od mladih heroina kreće da igra, ne čak ni majke, nego tetke, a od tetki bake. To uopšte nije jednostavno, a sve vreme ste u potrazi za time da igrate nešto što je značajno, a to su dramski pisci pisali za mlade glumice", ocenio je Cvetković. 

Prema njegovim rečima, glumica ne može uvek biti mlada, u trenutku rađanja mora "da se odvoji godinu dana od scene, od televizije", a nakon fizičke promene uslovljene materinstvom mora da se vrati u stanje u kojem je bila.

"To je potpuno drugačija vrsta života i zanimanja. Glumicama odajem veliko priznaje i poštovanje kako uspevaju da izađu na kraj sa ovim poslom", naglasio je glumac.

Cvetković trenutno radi na projektu reditelja Miše Radivojevića o Golom otoku, za koji je prikupljeno pola neophodnih sredstava, ali veruje da će taj film "Ostrvo na dnu" biti snimljen do kraja godine.

Komentari (0)

Kultura

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara
Aktuelno iz kulture

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara

Konceptualno delo Mauricija Katelana kupio je kineski investitor u kriptovalute Džastin San za četiri puta veći iznos od procenjenog.

21/11/2024

10:43

pročitaj celu vest
"Virdžina" u novom ruhu: Digitalno restauriran kultni film Srđana Karanovića o devojčici koja je odrastala kao dečak