Beogradsko dramsko pozorište dodelom nagrada proslavilo 76. rođendan
Komentari20/02/2023
-17:05
Beogradsko dramsko pozorište proslavilo je 76. rođendan tradicionalnom dodelom nagrada i slavljem u čast glumaca i reditelja, a priznanja su između ostalih poneli, Aleksandar Denić, Marko Gvero, Ana Tomović, Branka Katić, kompletan ansambl predstave "Božanstvena komedija" u režiji Franka Kastrofa.
Direktor BDP-a Jug Radivojević naglašava da je u protekle četiri godine sve planirano u pozorištu i sprovedeno.
"U tri i po godine imali smo 27 premijera, što je u proseku sedam po sezoni. Preko hiljadu predstava su glumci BDP-a odigrali u tom periodu i prisustvovali na hiljadu i po proba. Radili smo, što bi se reklo, kao dragstor. Izdali smo ovih dana i knjigu 'Nekoliko stvari o životu Zorana Rankića', autorke Zvezdane Stanković i renovirali našu veliku scenu 'Olivera i Rade Marković', romenili sedišta i zavesu na sceni", kazao je Radivojević.
Za njega nema dileme da je ova sezona BDP-a puna izazova u kojoj će teatar koji vodi producirati sedam premijera.
"Posebno me raduje da ćemo u akciji "Novi glasovi", u avgustu predstaviti preko 50 mladih autora, reditelja i glumaca koji će na našoj letnjoj sceni imati pet premijera. repriziraćemo taj program u decembru, a u međuvremeno igrati te predstave po gradovima Srbije", kazao je Radivojević i dodao da je predstava "Cement" u produkciji BDP-a pozvana Pozorišni festival u Berlinu.
Poseban gost današnje svečanosti u BDP-u bila je gradska sekretarka za kulruru Nataša Mihailović Vacić.
"Malo je pozorišta u regionu koja mogu da se pohvale stažom i uspehom koje iz godine u godinu beleži Beogradsko dramsko pozorište. Imam utisak da je BDP od svog nastanka uspevao da uhvati korak sa vremenom i da nađe svoje mesto u savremenoj istoriji teatra", kazala je Mihailović Vacić.
Ona je istakla da je najvažnije da BDP daje šansu mladim glumcima ali i da angažuje cenjene i nagrađivane autore iz cele Evrope.
"Sve što čini BDP jeste put koji u svetu teatra treba slediti, naročito domaćinski odnos prema sopstvenoj kući", kazala je Mihailović Vacić.
Nagrade za predstave i glumce
Specijalna nagrada za kolektivnu igru pripala je ansamblu predstave "Božanstvena komedija" Dante Aligijerija u režiji Franka Kastorfa.
Nagrada za umetničko ostvarenje pripala je Ani Tomović za režiju predstave "Zaljubljeni Šekspir" Marka Normana i Toma Stoparda, u adaptaciji Li Hola, a istu nagradu dobili su glumac Marko Gvero i glumica Branka Katić.
Katić je naglasila da je imala veliku pomoć rediteljke Lenke Udovički da osvoji ulogu Blanš u predstavi "Tramvaj zvani želja".
"Ona je imala mudrost i strpljenje da nas vodi kroz ovaj proces. Trebalo je dosta hrabrosti da se uroni u sav očak, bol, ranjivost...moje Blanš. Meni se jako dopada kako Tenesi Vilijams govori o tome zašto ovaj svet nikako da krene napred. On kaže da kada bi imali više hrabrosti da razumemo sebe i ljude koji nam dolaze u život bilo bi nam svima bolje. Kazao je i da treba da se odupremo propagandnoj mašineriji koja propagira da nekoga treba da mrzimo ili da se nekoga plašimo da bi ovaj svet bio bolji", kazala je Branka Katić.
"Tatjana Lukjanova" za Aleksandra Denića
Nagrada "Tatjana Lukjanova" glavna nagrada za višegodišnji doprinos Beogradskom dramskom pozorištu i pozorišnom životu Srbije pripala je kostimografu Aleksandru Deniću.
Dobitnik je brojnih najznačajnijih domaćih i evropskih nagrada u oblasti pozorišne, filmske i primenjene likovne umetnosti za scenografiju i doprinos scenskom dizajnu, uključujući Sterijinu nagradu, godišnje nagrade uglednjih nemačkih časopisa Teatar Hojte, Dojče bine i Opernvelt, Nagradu "Faust" za najboljeg scenografa koju dodeljuju Nemačko pozorišno udruženje i Savezna kancelarija i predstavništvo za kulturu i medije, u saradnji sa Nemačkom akademijom scenskih umetnosti i Fondacijom za kulturu Nemačkih zemalja, a tu su i Velika nagrada Srbije, nominacija Emi, "Zlatni vitez", "Kristalna prizma", "Zlatna mimoza", "Zlatni ćuran" i mnoge druge.
Poslednjih deset godina sarađuje sa evorpski priznatim, nemačkim rediteljem Frankom Kastorfom što je mu je omogućilo dublje i sadržajnije preispitivanje i uspostavljanje sopstvene dizajnerske estetike.
Pozorišne scenografije Aleksandra Denića velike su priče koje svaki pozorišni komad Kastorfa (kao i drugih reditelja) postavljaju u okvir novih dimenzija, razarajući pri tome svaku ustaljenu dramaturgiju.
U tom smislu, Denić nije samo stvaralac scenskog sveta već i koreditelj.
Denić je se zahvalio na stpljenju svima, naročito ljuima iz pozorišta.
"Uvek smislim nešto što je izazov za pozorište, ali uvek i nađemo rešenje. Tako pozorište napreduje i biva bolje", kazao je Denić.
Komentari (0)