Kritičari odabrali deset najgorih filmova u 2022. godini
Komentari21/12/2022
-22:20
Ukusi publike i kritičara se često ne poklapaju kada je reč o filmskim ostvarenjima, ali nekada i oni nađu zajednički jezik.
To je slučaj sa selekcijom filmova koju su za završnicu 2022. napravili autori časopisa Variety Oven Glajberman i Piter Debruž koji su izdvojili po pet ostvarenja koja su ih najviše razočarala u ovoj godini.
Istini za volju, svi filmovi koji su se našli na njihovoj listi bili su bombastično najavljivani i gledani u bioskopima, ali im je publika (s izuzetkom "Bones and All") dala vrlo skromne ocene.
Predstavljamo vam njihov izbor "najgorih" filmova 2022:
"Amsterdam"
Deluje neverovatno da film u kom se pojavljuju neki od najtraženijih glumaca današnjice, poput Kristijana Bejla, Robi Margo, Krisa Roka, Roberta De Nira, pa čak i slavna kantautorka Tejlor Svift, može da dobije ocenu od samo 6,1 na IMDb portalu.
I to je prema mišljenju Ovena Glajvermana "poklonjena" ocena, budući da on "Amsterdam" smatra "bizarnim fijaskom koji je istovremeno dosadan i napadan".
Ovom ostvarenju Dejvida O. Rasela zamera izostanak jasne tematike.
"Smešten u Ameriku tridesetih godina, koja izgleda kao da je pod staklom, 'Amsterdam' Otkriva Bejla, Vošingtona i Margo Robi kao deo poptuno nezanimljivog ljubavnog trougla, ali je stvarna tema pokušaj fašističkog preuzimanja. Dok film dođe do toga, poželite da je Rasel jednostavno krenuo ispočetka", smatra kritičar.
"Malci 2: Gruov početak"
Jedna od najpopularnijih animiranih franšiza ove decenije nije uspela da oduševi kritičare novim izdanjem koje prati detinjstvo i njegov uspon do titule najvećeg zlikovca na svetu.
"Kad animirani nastavci ne služe ničemu drugom, nego da budu krave muzare, to može biti vrlo beživotno. Možda zato peti nastavak 'Gadan ja' deluje kao sto peti", ocenjuje Glajverman.
"Bones and All"
Posle filma "Call Me By Your Name" iz 2017. koji je osvojio srca kritike i publike i vinuo u zvezde karijeru Timotija Šalamea, mladi glumac ponovo se vraća saradnji sa rediteljem Lukom Gvadanjinom u neobičnoj ljubavnoj priči.
Ovog puta, glavni protagonisti su Li (Šalame) i Maren (Tejlor Rasel), dvoje mladih koji se zaljubljuju i putuju Amerikom na margini društva, zato što su - kanibali.
Publika je filmu dala ocenu 7,1, ali prema Glajvermanu, ne zaslužuje ni toliko.
"Publika je otkrila da se za dva sata i deset minuta gotovo ništa ne događa", tvrdi on.
"Potpaljivačica"
U novoj adaptaciji istoimenog trilera Stivena Kinga, devojčica sa izuzetnim pirokinetičkim moćima bori se da zaštiti svoju porodicu i sebe od zlokobnih sila koje žele da je uhvate i kontrolišu.
Prva ekranizacija tog dela nastala je još osamdesetih, a ni tada, kao ni sada, nije uspela da oduševi publiku i kritiku.
"Zašto praviti rimejk jednog od najgorih filmova Stivena Kinga iz osamdesetih? Da dokažete da možete napraviti još goru verziju", tvrdi kritičar.
"Tri hiljade godina čežnje"
Dugoočekivano ostvarenje "Tri hiljade godina čežnje" zasnovano je na kratkoj priči A. S. Bajet pod nazivom "Džin u oku slavuja", koju je reditelj Džordž Miler pročitao pre više od dvadeset godina i sve to vreme maštao da je ekranizuje.
U filmu upoznajemo Aliteu (Svinton), usamljenu Engleskinju koja tokom putovanja u Istanbul pronalazi prelepu bočicu. Po povratku kući ona pokušava da je očisti, ali iz nje tada izlazi magično stvorenje Džin (Elba), obećavajući joj da će joj ispuniti tri želje.
Ali, kao što gledaoci imaju priliku da saznaju, Alitea nije oduševljena prilikom koja joj se pruža.
Ona postaje zabrinuta i zapitana kako bi kompletan proces "ispunjenja želja" mogao da utiče na njen život. Kako bi joj pomogao da se odluči, Džin joj prikazuje vizije iz njegove prošlosti i to šta sve može da se dogodi, ako konačno pristane.
Kritičaru je, međutim, gledanje filma bilo "naporno", a ocenio je i da je ljubavni obrt "kao prepisan" iz nekog sasvim drugačijeg filma.
"Plavuša"
"Blonde" je adaptacija romana Džojs Kerol Outs zasnovanog na biografiji legendarne holivudske glumice Merilin Monro sa Anom De Armas u glavnoj ulozi. I mada je inicijalno film obećavao, publika mu je na kraju zamerala to što je zapravo odlutao od onoga što se inače zna o životu filmske dive i što je ona u njemu predstavljena kao bespomoćna žrtva.
"Način na koji je Endrju Dominik iskonstrusao ovu intrepretaciju poznatih fotografija zvezde, osigurava da ćemo svaki put kada vidimo originalne slike, one biti uprljane podsvesnim vezama sa ovim ružnim, neautentičnim portretom", smatra kritičar Piter Debruž.
"Bigbug"
Francuska naučno-fantastična komedija reditelja Žan-Pjera Ženea, autora čuvene "Amelije Pulen", nije nešto što bismo na prvu loptu mogli da očekujemo u njegovom opusu.
U "Bigbug"-u vidimo svet u 2045. godini kada sečovečanstvo oslanja na veštačku inteligenciju kako bi ostvarilo bilo koju svoju potrebu.
U takvom okruženju četiri kućna robota odjednom odlučuju da svoje gospodare uzmu za taoce.
I mada je takva premisa možda nekima zanimljiva, publika mu je dala prosečnu ocenu od samo 5,5, a kritičar Variety magazina ocenio da je Žene "odavno izgubio svoj modžo".
"The Bubble"
Dugonajavljivana komedija Džada Apatoua prati grupu glumaca i glumica zarobljenih u pandemijskom "mehuru" u jednom hotelu, dok pokušavaju da snime nastavak akcionog filma o letećim dinosaurusima.
"Drago mi je što je producent uspeo da prođe pandemiju okružen zabavnim ljudima, ali do trenutka kada se film našao na Netfliksu, šali je prošao rok trajanja", ocenio je kritičar.
"Spiderhead"
U ovoj ekranizaciji kratke priče iz magazina "Njujorker", zatvorenik u najsavremenijoj kaznenoj ustanovi počinje da preispituje svrhu lekova za kontrolu emocija koje testira za farmaceutskog genija.
"Spiderhead" je nedeljama bio jedan od najgledanijih filmova na Netfliksu. Ipak, to ne znači da su gledaoci bili oduševljeni - štaviše, dali su mu prosečnu ocenu od samo 5,4 na sajtu IMDb.
Ni Piter Debruž nije oduševljen i smatra da je glavna uloga pogrešno dodeljena Krisu Hemsvortu.
"The 355"
Kada strogo čuvano oružje padne u ruke plaćenika, agentkinja CIA Mejson Braun (Džesika Čestejn) moraće da udruži snage sa nemačkom agentkinjom Mari (Dijana Kriger), saveznicom iz agencije MI6 i vrhunskim stručnjakom za računare Hatidže (Lupita Njongo) i veštom psihološkinjom Grasijelom (Penelope Kruz) u smrtonosnoj, vratolomnoj misiji.
Akcija se odvija širom sveta, od pariskih bistroa do šarenih pijaca Maroka, i raskošnih aukcijskih kuća u Šangaju, a kvartet žena će udružiti snage kako bi zaštitile svet — ili ga uništile.
Međutim, kritičar Debruž smatra da je Sajmon Kinberg bio pogrešan reditelj za osmišljavanje akcionih scena, koje ocenjuje kao "dečju igru".
Komentari (0)