Analogna estetika: Kako se svet ponovo zaljubio u "stare" fotografije
Komentari12/12/2022
-19:16
Početkom ove godine proizvođač fotografske opreme "Kodak" objavio je da mu je potrebno još radne snage.
Njihova fabrika u Ročesteru (SAD) koja radi punim kapacitetom, u poslednjoj godini zaposlila je još 350 ljudi, a planira da zaposli još stotinu, kako bi ispratila pojačanu potražnju za analognom fotografijom.
"Naša proizvodnja filma raste jer je pojačana potražnja za foto i filmskom trakom značajno povećana. Mnogi fotografi amateri ponovo otkrivaju film kao deo trenda analogne tehnologije, a mnogi reditelji i direktori fotografije preferiraju takav izgled u svemu, od muzičkih spotova do igranih filmova", kaže Kurt Džekel, direktor komunikacija kompanije "Kodak" za Euronews.
Poslednjih godina u modu su se vratile ploče, pa kasete, a sada i analogne fotografije. Na društvenoj mreži TikTok pripadnici generacije Z popularizovali su takvu estetiku, pa je čak i jedna od najvećih influenserki današnjice, manekenka Kajli Džener koristila analogni fotoaparat, kako bi beležila zanimljive trenutke na Met Gala događaju.
Jedini problem sa novom modom je cena. Kodak je prošle godine podigao cene za devet do 15 procenata, dok sajt analog.cafe beleži da su od februara ove godine cene foto filma svih brendova u proseku porasle za 3,52 na 11,46 evra po 35-milimetarskoj rolni.
Povratak "trake" deluje pomalo čudno u digitalnom dobu, ali zapravo ima smisla. Kako su se devedesete vratile u modu, postala je primamljivija ne samo "analogna estetika", nego i upotreba takvih uređaja kao aksesoara.
Fotografisanje divljeg sveta u digitalnoj eri
Jedan od fotografa koji se vratio "staroj školi" je Graem Perdi koji mahom u crno-beloj tehnici fotografiše divlji svet.
"Osamdesetih i devedesetih ljudi nisu na svakom koraku imali priliku da vide portret lava. Slika slona bila je nešto kul, ali sada su svuda zastupljeni. Kako fotografisati slona ili lava da to bude uzbudljivo?", kaže Perdi.
Fotograf je odlučio da se vrati analognoj fotografiji i obnovio stara znanja, pre nego što je otputovao u Keniju da fotografiše životinje iz savane.
Uspevao je da napravi 15 fotografija dnevno u poređenju sa hiljadama koje njegove kolege naprave koristeći telefon ili digitalne aparate.
"Zarazila me je ta emocija. To me motiviše, taj uzbudljivi aspekt filma. Pravite bolje fotografije ako ste motivisani i uzbuđeni", primetio je on.
Za Perdija su tehnički aspekti upotrebe filma interesantni, ali je nostalgija ono što ga privlači.
"Koristim istu kameru kao Ansel Adams i Žak Kusto. Ta romantika i istorija neke opreme mi je interesantna. Zbog toga se ujutru budim. Radim projekte jer želim da koristim kameru", kaže fotograf za Euronews.
Komentari (0)