Koreografkinja Milica Cerović o spektaklu "Crni leptir": Kad smo spremni fizički, onda dolazi umetnost
Komentari31/10/2022
-11:27
Novu sezonu Pozorište na Terazijama otvarilo je premijerom predstave "Crni leptir", po tekstu Spasoja Ž. Milovanovića, u režiji Marka Jovičića, inspirisanom muzikom legendarne Yu grupe.
Tokom trosatnog izvođenja publika je imala prilike da čuje 27 kompozicija najdugovečnijeg rok benda na ovom prostoru, sa gudačima, trubama, saksofonima, udaraljkama…, džez i bluz elementima.
Glavni junaci su dvoje mladih - devojka koja želi da spasava svet, okupljena svojim poslom i mladi bokser, kojima će se, uprkos svim njihovim različitostima desiti neočekivana romansa.
Priča je isprepletana i odnosima između braće zainteresovane za istu ženu, prljavim tajkunskim poslovima, ucenama, građevinskom mafijom…
Pesme YU grupe su uklopljene u radnju u pedesetak vrlo kratkih scena, a glavni protagonisti su se presvlačili čak 30 puta tokom predstave.
Glavnu junkinju Petru, u dve ravnopravne glumačke podele, igraju Srna Ðenadić i Kristina Jovanović, partneri su im Nikola Šurbanović i Vedran Borovčanin koji igraju Aleksandra Dragina.
U podeli su i Marko Radojević, Arsenije Tubić, Dimitrije Ilić, Igor Damjanović, Dušan Radović, Maja Noveljić, Minja Petrović, Milan Milosavljević, Ana Radivojević, Rok Radiša, Milan Antonić, Žarko Dimovski, Aleksandar Gligorić, Jelena Arsić, Barbara Milovanov, Katarina Jovanović, Ana Vučić, Isidora Vlček, Dušan Svilar...
Reprize premijere najavljene su još i za 5. i 6. novembra.
Cerović: Mjuzikl "Crni leptir" zahteva kondiciju
Cerović je rekla da ova predstava, koja je posebna i po tome što ima najveći glumački ansambl u istoriji Pozorišta na Terazijama, zatheva kondiciju, ne samo glumačku, nego i pevačku i igračku.
"Glumci moraju biti u kondiciji. To je jedan sport", rekla je koreografkinja u razgovoru za Tanjug Reflektor.
Cerović je priznala da skoro nikad nije zadovoljna, uvek misli da može bolje i da nikad ne gleda predstave od premijere nadalje.
"Na premijeri to postaje njihova predstava. Dok se ne otklonim dovoljno od predstave ne mogu da joj se vratim i pogledam, zato što tražim samo greške", priznala je koreografkinja.
Cerović se prisetila da je samo jednu svoju predstavu gledala na nekom gostovanju pošto nije imala drugo mesto osim u publici.
Prema njenim rečima, autori su toliko u predstavi i probama, neprekidno je gledaju tada, poslednji put pred premijeru i to je poslednja stepenica što se tiče njenog posla.
"Premijera je već glumačka, izvođačka", rekla je Cerović.
Jedan od glavnih načina na koji se glumci fizički spremaju za ovakav tip izazova, je da pevaju dok trče, jer tako uče da dišu između reči i istovremno stiču fizičku kondiciju koja je potrebna.
"Pevači će vam isto reći da vam je potrebna pevačka kondicija. Da spojimo pokret, koji je fizička stvar, i pevanje morate da budete u kondiciji, da to vežbate", naglasila je Cerović.
U "Crnom leptiru" bokser peva par songova i istovremeno boksuje, a Cerović kaže da je za to napravljena koreografija u ritmu i sadrži četiri udarca i odbrane, odnosno napravljene su trominutne koreografije.
Prema njenim rečima, pokret mora da uđe u automatizam da se o njemu više ne misli i kada se spajaju pevanje i pokret moraju da "legnu" jedno sa drugim.
"Kad smo spremni fizički, onda dolazi umetnost", naglasila je Cerović.
Upitana kako gleda na budućnost scenskih umetnosti u doba tehnološke revolucije, Cerović je primetila da su senzacije sve kraće, ne ide se do kraja i maksimuma u bilo kojoj oblasti.
"Ali to je kratko zadovoljstvo, ne ispunjava čoveka. Samo prava umetnost ispunjava. Koliko god tehnologija zbrzava mislim da će sam čovek iz unutrašnje potrebe želeti da se vrati suštini, nečem lepom. Što ga obuzima, ne samo dotiče", ocenila je umetnica.
Komentari (0)