Aleksandar Ilić: Bez kontakta s publikom Kulturni centar Beograd ne može da egzistira
Komentari07/02/2022
-11:08
Gost nove epizode video serijala "Tanjug Reflektor" bio je koreograf i vršilac dužnosti direktora Kulturnog centra Beograda Aleksandar Ilić koji je govorio o radu svoje ustanove u pandemijskim uslovima, kao i učešću u kreiranju svečanosti otvaranja povodom "Novog Sada - evropske prestonice kulture".
Ilić je podsetio da je KCB posle globalnog zatvaranja bio među prvim kulturnim ustanova koje su otvorile vrata, naglasivši da im je "izuzetno važan kontakt sa publikom i bez toga KCB ne može da egzistira".
"Mi jesmo imali vrlo napornu prošlu godinu s obzirom na to da smo imali Oktobarski salon koji je uz velike napore i vremenska pomeranja ipak održan u drugačijim, čudnijim uslovima, ali se manifestacija dogodila pred publikom. To je naša dužnost i misija kao glavnih organizatora", istakao je Ilić.
Prema njegovom mišljenju, i 2022. godinu "obeležiće neizvesnost, brzo snalaženje i menjanje postojećih planova".
Ilić je naglasio da u KCB za sada nema odstupanja od predloženog plana, a ovu godinu će sigurno obeležiti vanredno izdanje Oktobrskog salona kojeg će njegova ustanova voditi organizacijski i kustoski.
Tokom pandemijskih meseci izazov su bili saradnja sa inostranim umetnicima, dolazak njihovih radova a isto tako i povrat, jer na to niko ne može da utiče, a Ilić ističe da je "došlo do velikih promena u transportu i komunikaciji sa inostranim galerijama".
"Mislim da smo se dobro sačuvali. U smislu duha motivacije mi smo nastavili da pomeramo granice i sva tri galerijska primarna prostora nastavljaju vrlo hrabro sa svojim izložbama. Vrlo je posećen program što govori o kvalitetu", rekao je Ilić.
Prema njegovim rečima, dosta je podmlađen tim KCB tako da sada ta ustanova ima "mudrost i iskustvo i rizik mladih ljudi".
Ilić je istakao da je za njega kao koreografa kraj 2021. godine obeležila "divna sinergija igrača iz Hrvatske i Srbije" u predstavi "Igra s mitom", koja je nakon rezidencije u Zagrebu, kao "proces, eksperiment i razmena iskustava" naišla na odobravanje i publike u Beogradu.
Uz to, na poziv Kuće kulture iz Celja urađena je rekonstrukcija starog baleta kompozitora Josipa Ipoveca kroz savremeni koreografski jezik.
Učešće u kreiranju nedavne svečanosti otvaranja povodom Novog Sada - Evropske prestonice kulture za Ilića je bila prilika koja nosi "veliku odgovornost, strepnju, strah i neizvesnost", imajući u vidu veliki broj otvaranja sličnih manifestacija.
"Aleksandar Nikolić kao reditelj i njegov tim, i ja kao koreograf smo odlučili da predstavimo jednu vrstu našeg snolikog grada Novog Sada, da predstavimo ono što jeste Novi Sad sa svim svojim kulturama, nasleđem... Mislim da smo uspeli u tome", ocenio je Ilić.
Prema njegovim rečima, to je bio veliki izazov jer je bilo preko 50 izvođača, odnosno skoro 100 ljudi uključujući tehniku i prateći tim, koje je trebalo uskladiti u danima kada se pojavio novi soj virusa.
Upitan o projektima za ovu godinu, Ilić je rekao da je on "jedan od dosadnih, disciplinovanih umetnika" koji već početkom godine vrlo jasno zna šta će biti plan i obično ne odstupa od toga.
Ilić očekuje da će 2022. sigurno obeležiti njegov primarni posao u KCB i vrlo ozbiljan rad pri Institutu za umetničku igru.
Komentari (0)