Kejt Blančet nakon snimanja "Aleje noćnih mora", lokdaun provela s kokoškama, "Sopranovima" i glumeći ćerkinu učiteljicu
Komentari19/01/2022
-09:17
Dvostruka oskarovka Kejt Blančet pre tri decenije debitovala je na sceni u Sidneju, u predstavi u kojoj je igrao i proslavljeni glumac Džefri Raš. U međuvremenu, ova proslavljena glumica je ostvarila zavidnu karijeru, igrajući u hvaljenim i nagrađivanim ostvarenjima, kao što su "Elizabeta", "Gospodar prstenova", "Vavilon", "Plavi jasmin", "Avijatičar"...
Publika ima priliku da je gleda na Netfliksu u filmu "Don`t Look Up", a od 20. januara i u bisokope Srbije stiže, prema ocenama uglednih kritičara, jedno od najočekivanijih ostvarenja ove godine - "Aleja noćnih mora" u režiji proslavljenog reditelja Giljerma del Tora.
Nakon filma "Oblik vode", za koji je 2017. nagrađen nagradom "Oskar" za najbolji film i najbolju režiju, Giljermo del Toro se predstavlja publici adaptacijom romana "Aleja noćnih mora" Vilijema Lindzija Grešama iz 1946. Film govori o ambicioznom mladom vašarskom opsenaru Stenu Karlajlu (Kuper) sa darom da manipuliše ljudima uz samo nekoliko odabranih reči. On se upoznaje sa psihijatrom Zinom Kramblajn (Kejt Blančet) koja je, ispostaviće se, opasnija od njega.
Iako je priča smeštena u ambijent četrdesetih godina 20. veka, u svet tadašnjeg američkog šou biznisa i puna je muljatora, šarlatana i fatalnih žena kakve znamo iz noar filmova, Blančet smatra da je tema filma i danas aktuelna.
"U današnjem svetu, suočavanje sa istinom je veoma opasna, nalikuje igri u cirkusu. Ljudi se užasavaju istine i nekako se sam pojam istine ispolitizovao i koristi kako bismo se udalji, ne samo jedni od drugih, već kako bi se udaljile međusobno i zajednice i svako od nas pojedinačno od drugih. Mislim da se `Aleja noćnih mora` bavi onim zastrašujućim trenutkom kada se počne verovati u laž, umesto da se živi stvarna i naučno nepromenljiva istina, kaže Kejt u razgovoru za CNN.
Prema oceni Blančet, iako se čini da ljudi sve više uživaju da iz udobnosti svojih dnevnih soba gledaju filmove, bioskopi neće nestati jer, kako podseća, nezavisni bioskopi i manje produkcije su i pre pandemije bile u ne tako zavidnoj poziciji, pa smatra da bi bilo dobro da industrija i ovo vreme pandemije iskoristi kako bi se ozbiljnije pozabavila analizama koja je to njihova publika i kako da je animiraju da se vratio velikom platnu.
"Lično, nedostaje mi da sedim u mraku sa nepoznatim ljudima, nedostaje sve ono što se odnosi na odlazak na živu muziku, u pozorište, bioskop... Možda sam nepopravljivi optimista, ali ja se zaista nadam kad se sve ovo malo stabilizuje, da će se ljudi vratiti u bioskope", dodala je Blančet i ocenila da je "Aleja noćnih mora" pravi bioskopski film.
Snimanje "Aleje noćnih mora" završila je kada je počao "lokdaun", a vreme tokom pandemije, kako je kazala, provela je u dobroj meri imitirajući ćerkinu učiteljicu.
"Uopšte mi ne bi dozvolila da joj pomognem sa, na primer, matematikom, ako se ne bih obukla i govorila kao njena učiteljica. Imala sam i niz plišanih igračaka kojima je, takođe, trebalo držati časove", navela je Blančet, dodajući da je mnogo toga i sama naučila iz tih "svojih pokušaja" da svoje četvoro dece tokom pandemije školuje od kuće.
"Jedna stvar koja mi je zaista pala na pamet je ta da su nastavnici neverovatni. Situacija u kojoj morate da ustane pred odeljenjem od 30, često nezainteresovanih, učenika i pokušate da se bavite srednjovekovnom istorijom je sama po sebi dramatična situacija", navela je australijska glumica.
Blančet je potom zaključila da je skoro godinu dana provela "sa svinjama i kokoškama" u porodičnoj kući u Saseksu, gde živi sa decom i suprugom, piscem Endrjuom Atonom.
"I gledajući 'Porodicu Soprano'. Bila sam zadovoljna krajem, ali ne i zbog toga što se završila serija", dodala je ona.
Kejt Blančet će, kako je nedavno objavljeno, dobiti i najviše priznanje francuske kinematografije - nagradu Cezar za životno delo (Cesar d’Honneur), a koja će joj biti uručena na 47. ceremoniji dodele nagrada Cezar u Parizu 25. februara.
Komentari (0)