Aktuelno iz kulture

Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu domaćin svetske premijere baleta "Zlatno doba" Grčke nacionalne opere

Komentari

Autor: Tanjug

12/04/2025

-

22:30

Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu domaćin svetske premijere baleta "Zlatno doba" Grčke nacionalne opere
Srpsko narodno pozorište u Novom Sadu domaćin svetske premijere baleta "Zlatno doba" Grčke nacionalne opere - Copyright Tanjug/Nenad Mihajlović

veličina teksta

Aa Aa

Svetska premijera baleta „Zlatno doba“ Grčke nacionalne opere održana je večeras na velikoj sceni Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu, u okviru 22. Beogradskog festivala igre.

U svetskoj premijeri ove predstave publika je imala priliku da vidi balet koreografa i reditelja Konstantinosa Rigosa.

„Nadam se da će se predstava svideti novosadskoj publici. Znam da su imali prilike da pogledaju puno komada, bio sam ovde i prošle godine i zahvaljujem Aji (Jung) na prilici da ponovo sarađujemo“, rekao je Rigos za Tanjug.

Tanjug/Nenad Mihajlović

 

Balet predstavlja osvrt na njegov čuveni komad "Bossa Nova”, stvoren za Nacionalni teatar Grčke 2008. godine, a Rigos je novosadskoj publici poznat i sa prošlogodišnjeg Beogradskog festivala igre koji je otvorio besedom u Srpskom narodnom pozorištu.

Prema rečima Rigosa, predstava „Zlatno doba“ pripada 21. veku i ona je mešavina naših doživljaja iz prošlosti i sadašnjosti, ali i nekih slika iz budućnosti – iz sveta koji ne poznajemo.

„Zlatno doba je poput džuboksa u našim glavama, tih nekih glasova koje čujemo. Ona se ne odnosi na određeni period, ali je mešavina mog životnog putovanja kroz svet igre“, kazao je Rigos.

Rigos je objasnio i da je početak zamišljen kao zabava iz koje se rađa upravo taj novi svet - onaj koji pripada sutrašnjici.

„Efekti su takođe vrlo zabavni i zanimljivi, kamere i foto-aparati snimaju i slikaju publiku. Predstava može delovati veoma haotično, ali iz haosa sve nastaje. Ona je jedna duboka analiza veza između ljudi“, rekao je Rigos.

Na sceni se pojavljuje i zlatna figura ptice dimenzija 3x5 metara, koja, kako je reditelj i koreograf naglasio, ima duboko simboličko značenje.

Muziku za predstavu u najvećem delu komponovao je Todoris Reglis, mladi grčki kompozitor poznat po filmskoj i televizijskoj muzici.

Direktorka Beogradskog festivala igre Aja Jung rekla je da je velika čast za taj festival i domaću publiku da jedna kuća kao što je Grčki nacionalni balet priprema premijeru za Srpsko narodno pozorište.

Tanjug/Nenad Mihajlović

 

„Koreograf Konstantinos Rigos koji je 2004. godine otvorio prvo izdanje našeg Beogradskog festivala igre sa ’Winterrise i koja je koristila muziku Robija Vilijamsa i uspela da napuni Sava centar, sada posle toliko godina ima pravi povratak“, rekla je Jung za Tanjug.

Jung je dodala i da je „Zlatno doba“ nesvakidašnje, da podseća na žurku i haos, ali nosi važne poruke.

„Nosi veoma važne poruke u ovom našem vremenu, kako društvene, tako i političke. Zaista se radujem ovom delu i ostaće upisano u istoriju kao naša koprodukcija“, kazala je Jung.

Direktorka Beogradskog festivala igre zaključila je i da će u godinama koje dolaze moći još hrabrije da se planira sam festival i podsetila da ove godine on traje od 7. marta do 15. aprila, uz jednu odloženu predstavu koja će biti odigrana 20. maja u Novom Sadu.

Novosadska publika, poznata kao ljubitelj baleta, ali i Grčke nacionalne opere, popunila je i ove godine salu u Srpskom narodnom pozorištu i skoro sat i po vremena uživala u „Zlatnom dobu“, kojim je Konstantinos Rigos napravio još jednu prekretnicu na celokupnoj savremenoj sceni.

 

AI Preporuka

Komentari (0)

Kultura