Kako je kostimografkinja iz Srbije dobila posao na hit HBO seriji "Dina: Proročanstvo": "Nijedan uspeh nije slučajan"
Komentari08/01/2025
-21:33
Ako ste se, gledajući seriju "Dina: Proročanstvo" (Dune: Prophecy), zapitali ko je osmišljavao njihove maštovite kostime, odgovor će vas možda iznenaditi - beogradska kostimografkinja Bojana Nikitović, koja je za svoj rad sada nominovana za prestižnu nagradu Udruženja kostimografa SAD. Pored ovog projekta, Nikitović potpisuje i druga holivudska ostvarenja, među kojima i film Sofije Kopole "Marija Antoaneta", u kojem jednu od glavnih uloga nose upravo kostimi.
"Čitala sam knjige 'Dina', ali nisam ni sanjala da ću raditi tako veliki i lep, značajan projekat", kaže kostimografkinja svetskog glasa za Euronews Srbija.
Ona je ispričala da je posao dobila kroz neizvesni zvanični proces ocenjivanja kandidata koji je trajao neobično dugo, a vest da je dobila angažman u značajnom televizijskom projektu stigla je kada je već izgubila svaku nadu.
"Mislila sam da je taj posao jako teško dobiti; mene niko ne gura. Kada su mi javili da sam dobila taj posao, zaista sam se obradovala", priznaje Nikitović.
Mnogo pre toga, čitala je dve knjige Frenka Herberta, prema kojima je rađena popularna franšiza, a naša sagovornica objašnjava da je serija više oslonjena na dela njegovog sina Brajana, koji je nastavio da piše romane smeštene u svetu koji je osmislio njegov otac.
Nominacija za prestižno priznanje
Njeni kostimi bili su toliko uspešni, da je nominovana u nekoliko kategorija za jedno od najvećih priznanja struke - Nagradu Udruženja američkih kostimografa, iako nije njihov član.
"Ne pamtim kad sam se tako obradovala. Znala sam da do tog 13. decembra izlaze nominacije, ali stvarno nisam htela ni da mislim. I onda sam videla mejl od njih, gde mi čestitaju i pozivaju na ceremoniju koja će se održati 6. februara. Tu će biti proglašen pobednik, ali meni je zaista i nominacija jako važna i dovoljna, pogotovo zato što dolazi od kolega", rekla je istaknuta umetnica.
Nikitović već nosi brojne nagrade i počasti za dizajn pozorišnih kostima, a njeno ime nalazi se na odjavnim špicama ostvarenja kao što su "Ghost Rider: Spirit of Vengeance", "The November Man", "Papillon", "The Aftermath", "Underworld: Blood Wars", "Voyager" i mnogih drugih.
Iako to znači da je već radila sa velikim produkcijama, ovog puta suočila se sa mnogo strožim očekivanjima autorskog tima, gde je svaka njena skica trpela detaljno ocenjivanje i proveru, pre nego što dobije zeleno svetlo.
Na takve uslove navikla je zahvaljujući delom i kostimografkinji Mileni Kanonero, čija je bila asistentkinja tokom rada na filmu Sofije Kopole "Marija Antoaneta" koji je imao raskošne kostime.
"I dan danas ljudi se sećaju tog filma po tom nekom vizuelnom delu. Meni je bio jako značajan, jer mi je doneo strašno važno iskustvo. Od tog filma sam nastavila da radim sa Milenom Kanonero kao njen prvi asistent godinama nakon toga i ja to uvek pominjem zato što mislim da je važno pomenuti ljude koji su vam ovaj ili onaj način pomogli. Preko Milene Kanonero upoznala sam ceo sistem rada u holivudskim produkcijama, upoznala sve kostimske kuće, ljude koji rade u njima, veliki broj producenata i drugih profesionalaca iz našeg sektora", kaže Nikitović, dodajući da će taj film pamtiti kao "san" zbog lokacija, tima i načina na koji je Sofija Kopola vodila ceo proces.
U Holivudu rade "vrhunski profesionalci"
Za vrhunske stručnjake u tom poslu uobičajeno je da ponovo sretnu neke članove ansambla ili tima na drugim projektima, pa je tako nakon rada na filmu "November Man", ponovo dobila priliku da radi sa Pirsom Brosnanom, njegovim glavnim glumcem.
Za holivudske zvezde kaže da su uglavnom izvanredni profesionalci.
"Priroda mog posla je takva da vidim te ljude u specifičnim uslovima. Oni su ogoljeni pred nama i počinjemo od početka da pomažemo da se napravi njihov lik i kostimom. Ja stvarno mislim da nijedan uspeh nije slučajan i da postoji debeo razlog zašto je neko postigao uspeh i postao zvezda. Uglavnom je to profesionalizam i dobar odnos prema poslu, pa i prema nama koji radimo sa njima", ističe Nikitović.
Za uspeh njenog posla, ključna je kvalitetna saradnja sa glumcima, ali i sa timom i zato sa sobom na svetske projekte vodi nekoliko krojačica iz Srbije.
"Tako se osećam sigurno - znam da ako bude neki problem, da će biti rešen na vreme", kaže naša sagovornica.
Preporuka je najbolja reklama
Ona smatra da Srbija ima "sjajne ljude koji rade u filmskoj industriji".
"Trudim se da pričam o tome koliko je dobro raditi u Srbiji, kad god mogu. Zaista mislim da bi ovde moglo da se radi još više, i to ne radim sada isprazno nekog patriotizma", kaže kostimografkinja.
Nikitović ističe da je u svakoj ekipi u kojoj je radila, uvek mogla da nađe bar još jednu osobu iz Srbije ili regiona.
"Uvek je to lepo. Ta filmska zajednica je svet malom i svi se nekako znaju. Ja sam uglavnom i poslove dobijala na preporuku. Neverovatno je kako to funkcioniše, Kako se u suštini svi nekako poznaju, pogotovo što sam ja iz Srbije, pa nema baš pet Bojana, pa lako je prepoznatljivo. Začudili biste se koliko se ljudi znaju i onda me pozivaju neki reditelji i kažu: 'Ja sam čuo o tebi od ovog ili onog s kojim si radila'", zaključuje naša sagovornica.
Komentari (0)