Aktuelno iz kulture

Meklorin Salvant u susret nastupu na Beogradskom džez festivalu: "Najvažnije je da me pesma iznenadi"

Komentari

Autor: Tanjug

17/10/2024

-

15:37

Meklorin Salvant u susret nastupu na Beogradskom džez festivalu: "Najvažnije je da me pesma iznenadi"
profimedia - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Američko-francuska džez pevačica Sesil Meklorin Salvant nastupiće 24. oktobra na otvaranju 40. Beogradskog džez festivala, a u prestonicu Srbije stiže sa pijanistom Salivanom Fortnerom, kontrabasistom Jasušijem Nakamurom i bubnjarem Kajlom Pulom.

Počevši eklektičnu pevačku karijeru albumom "Cécile & the Jean-François Bonnel Paris Quintet" (2010), Meklorin Salvant je na sledećih nekoliko izdanja ponudila svoje viđenje brojnih džez standarda, sve više rastući kao autor, što je krunisano sa "Ghost Song" (2022), a onda je napravila zaokret snimivši "Melusine" (2023), pretežno na francuskom jeziku.

"Želela sam da uradim album na francuskom veoma dugo. To je moj maternji jezik. I pripremala sam se za njega dosta dugo", navela je Salvant u razgovoru za Tanjug.

Rođena od majke Francuskinje i oca Haićanina, muzičarka je školovala glas na Univerzitetu u Majamiju, a potom je studirala baroknu muziku i džez na konzervatorijumu Darius Milo u Eks an Provansu u Francuskoj.

Posegnuvši na albumu "Melusin" za starim francuskim pesmama, poput "D'un feu secret" kompozitora Mišela Lambera ili "Dites moi que je suis belle" pesnika Eustasa Dešana, Meklorin Salvant je istakla da u njima "nikad nije pokušala pevački pronaći džez".

"Jednostavno pokušavam otpevati stihove i ispripovedati priču najbolje što mogu, odajući priznanje svim svojim raznolikim uticajima kroz žanrove", rekla je pevačica.

Na albumima "Womanchild" (2013), "For One To Love" (2015), "Dreams and Daggers" (2017) i "The Window" (2018), Meklorin Salvant je nudila pretežno obrade, kao "Wives And Lovers" Barta Bakaraka i Hala Dejvida, "Something's Coming" Lenarda Bernstina i Stivena Sondhajma ili "Visions" Stivija Vondera.

Salvant je rekla da su joj u izboru tuđih kompozicija često važni stihovi, ali da je "najvažnije da bude iznenađena pesmom". 

Na albumu "Ghost Song" (2022) među pretežno svojim autorskim pesmama, snimila je i obrade "Wuthering Heights" pop pevačice Kejt Buš i Stingovu "Under". Meklorin Salvant je priznala da je izabrala tu pesmu jer voli knjigu "Orkanski visovi" (1847) engleske spisateljice Emili Bronte.

"Volim i pesmu. Toliko govori o žudnji, čežnji, gubitku i radovanju u gubitku i onome što preostaje", navela je muzičarka.

Upitana kako teče njen postupak stvaranja pesama, i koji joj je glavni cilj, Meklorin Salvant je odgovorila da "sedi za klavirom i gleda kroz prozor satima", a onda materijal obrađuje mesecima.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Kultura