Aktuelno iz kulture

Kako je hit iz devedesetih tek sada postao najviralnija pesma u istoriji: "Cotton Eye Joe" oborio sve rekorde interneta

Komentari

Autor: Euronews

26/04/2024

-

17:35

Kako je hit iz devedesetih tek sada postao najviralnija pesma u istoriji: "Cotton Eye Joe" oborio sve rekorde interneta
profimedia - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Švedski bend "Rednex" koji je bio popularan devedesetih godina prošlog veka, oborio je rekord na YouTube-u. Njihova pesma "Cotton Eye Joe" postala je najviralnija numera u istoriji te platforme, budući da je stekla čak tri milijarde pregleda za samo 26 dana.

Eurodens himna inspirisana kantrijem originalno je objavljena 1994. ali su interesovanje za nju oživele društvene mreže.

"Cotten Eye Joe" je zahvaljujući mimu poznatom kao "Pileći medaljon", odnosno "Chicken Nugget" nadmašila Adelinu pesmu "Hello", koja je ranije držala rekord po brzini kojom je dostigla milijardu pregleda (87 dana). Ove godine nju je iz različitih izvora čulo 12 posto svih korisnika YouTube-a, odnosno četiri procenta svetske populacije.

Kako je došlo do toga?

Zvuk poznat kao "Gedagedigedagedago", prema nerazgovetnom prvom stihu pesme, proširio se društvenim mrežama brzinom požara. Danski pevač Razi Iravani pokrenuo je trend još prošle godine na TikTok-u, ali je ove godine ponovo oživeo zahvaljujući bizarnom videu u kom hit "Rednex"-a pevaju pileći medaljon i pohovani batak. On je objavljen pre dva meseca, a do sada je stekao 23 miliona pregleda.

Pet Rajniz, osnivač "Rednex"-a i producent viralne pesme, kaže da jedošlo do promene paradigme u pogledu toga kako merimo uspeh neke muzike.

"Do ovoga je došlo zahvaljujući milionima kreatora video sadržaja, koji su generisali milijarde fragmentiranih izvođenja muzike Rednex-a, a ne kao rezultat tradicionalnog načina slušanja. Biće izazov za muzičku industriju da reflektuje tako raznovrsne brojke u tabelama i merenjima i čak se postavlja pitanje da li se osnovni koncept muzike menja", rekao je Rajniz, prenosi Euronews.

profimedia

 

Delimično je za tu pojavu odgovoran eksplozivni rast YouTube Shorts videa, jer su se mlađi ljudi upravo preko njih upoznali sa hitom iz devedesetih.

Komentari (0)

Kultura