Beogradski festival igre: Plesni spektakl zasnovan na bajci "Crvene cipelice" Hansa Kristijana Andersena
Komentari12/03/2024
-17:01
Italijanska predstava "Crvene cipelice" Filipa Kraca i trupe "Balet Toskane" iz Firence premijerno je odigrana sinoć u Pozorištu na Terazijama, u okviru 21. Beogradskog festivala igre (BFI).
Igrački komad izvodilo je 10 umetnika - Sofia Boneti, Mateo Kapetola, Karmin Katalano, Alis Katapano, Beatris Kiatini, Matilda Di Kiolo, Veronika Galdo, Aldo Noli, Nikolo Pođini i Paolo Rico.
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Predstava je zasnovana na bajci "Crvene cipelice" (1845) Hansa Kristijana Andersena, a takođe ima relacije i na neki način čini omaž britanskom filmu istog naziva iz daleke 1948. godine, u režiji Majkla Pauela i Emerika Presburgera.
U pitanju je komad umetničke igre, gotovo kao koreodrama, koji ima podelu na dva sveta - stvarnost i imaginaciju.
Tako je kreirana i pozornica, sa velikom providnom zavesom koja deli te dve sfere, dva univerzuma, dve zasebne celine.
To je naizgled lepa, nevina, privlačna, ali zapravo surova višeslojna priča, bez linearnog pripovedanja, jer je autor Krac želeo da izbegne narativ, da ne ide sve očekivanim redom, standardno ili hronološki.
Kako je objasnio, on je na umu imao da stvara poeziju tela, jednu predstavu o emocijama, u bajci o devojčici Karen i paru čudnih crvenih cipela koje traži u izmaštanom svetu.
Muziku kao instrumental elektronike je specijalno komponovao poznati autor Pjerfrančesko Perone, što daje poseban pečat ovoj fabuli tamnih valera.
Autorski tim komada "Crvene cipelice" čine još dramaturškinja Sara Strobel, dizajnerka kostima Grejs Liel I dizajnerka svetla Đulija Pastore.
Italijanska igračka trupa je osnovana 1970. godine i kao profesionalna produkcija okuplja ansambl od 12 do 14 igrača.
Komentari (0)