Turbulentni život kraljice soula u novom filmu "Respect": Areta Frenklin je sama odabrala ko će je glumiti
Komentari05/08/2021
-22:45
"Srele smo se u Njujorku i tada smo prvi put razgovarale o tome da je igram. Prva stvar koju mi je rekla bila je: "Osvojićeš i drugi Oskar igrajući mene, zar ne?" Odgovorila sam da ću pokušati", izjavila je američka pevačica i glumica Dženifer Hadson.
Petnaest godina kasnije, ovog 13. avgusta zakazana je dugoočekivana premijera (koja je prvobitno zakazana pre tačno godinu dana, ali je četiri puta odlagana) drame inspirisane životom kraljice soula.
Film u režiji Lizl Tomi, koji je najavljen kao istinita priča o Areti Frenklin, nazvan je "Respect" prema istoimenom hitu legendarne pevačice iz 1967. godine. Zvezda ovog ostvarenja je upravo Dženifer Hadson, talentovana i već dobro poznata umetnica po maestralnim vokalnim sposobnostima.
Slučajnost ili ne, ali pre, takođe, 15 godina Hadson je osvojila publiku i kritiku debitantskom ulogom na velikom platnu u filmu "Devojke iz snova". Za ulogu u tom ostvarenju nagrađena je "Zlatnim globusom", ponela je i "Bafta" nagradu i "Oskar" za najbolju sporednu žensku ulogu.
"Ljudi su me tada saletali pitanjima hoćemo li snimati nastavak filma 'Devojke iz snova' i šta mi preostaje posle toga da uradim. Znam da sam odgovarala rečima da jedino što osećam da bih volela da sledeće radim jeste da glumim Aretu Frenklin", kazala je za Variety Dženifer, priznajući da to nije bio prvi put da joj je ta misao pala na pamet.
Na audiciji za takmičenje "Američki idol", Hadson je izvela Aretinu pesmu "Share Your Love With Me od Arete".
"Dakle, to je bio moj san. Onda je ona kazala da želi da je glumim i evo, 15 godina kasnije to se desilo i to me oduševljava", dodala je Hadson.
Ipak, strast koju je imala prema legendarnoj pevačici nije bila dovoljna. Pevačke deonice u filmu zahtevale su podjednako i vrhunsku glumu, ako ne i više od toga jer Hadson ne zvuči uopšte kao Frenklin. Ali već prema prvim ocenama, bioskopska publika će morati posebnu pažnju da obrati, u suprotnom pretpostaviće da je talentovana Dženifer rođena za, na primer, "A Natural Women", pesmu koja je ušla u istoriju - dan posle smrti kraljice soula, naime, dospela je na top listu muzičkih singlova Velike Britanije, i to 51 godinu od objavljivanja.
Talentovana glumica moraće da poradi na glasu, komentarisala legendarna pevačica
I prema rečima rediteljke Tomi, Dženifer je imala pravi izazov da razvije "siroviji" glas, sličan onom koji je Areta imala kada je pronašla sopstveni glas napuštajući džez i prepuštajući se soulu, kada je otišla iz Kolumbija rekords u konkurentski Atlantik.
Baš kao i u životu, i u filmu je prikazan taj prelomni momenat za njenu dalju karijeru. Pod uticajem oca Klarensa, koji je imao verovatno i najviše uticaja na Aretu, potpisala je ugovor za njujorški Kolumbija rekords, ali nije bila zadovoljna i prešla je u Atlantik, gde joj se otvara prilika na koju je čekala.
U prvoj pesmi za pomenutu izdavačku kuću, "I Never Loved a Man (The Way I Love You)", pokazaće sav svoj raskošan glas, jedinstven, snažan, strastven, istovremeno lepršav i težak.
"U filmu svi pevaju uživo. Sećam se da su statisti očekivali da će čuti Dženifer Hadson, pa bi se iznenadili kad bih im zazvučala drugačije. Onda, dan po dan, komentarisali su da imaju najbolja mesta u sali i da svakodnevno prisustvuju vrhunskom koncertu", govori Hadson, za koju je Areta nakon prvog susreta kazala da "ima čist glas".
Nije to bio kompliment za mladu pevačicu i glumicu, već pre Aretin savet da dobro poradi na glasu kako bi uspela da iznese imitaciju.
Hadson ističe da je Areta imala vrlo suptilne geste, prepoznatljiv hod i da bi njeno prisustvo u određenom prostoru opisala kao "plutanje po prostoru". Ona izdvaja da je jedan od najlepših Aretinih trenutaka zabeležen u dokumentarcu "Amazing Grace" iz 1972. godine, kad hoda niz prolaz ka sceni, kao kad mlada ulazi u crkvu.
Za razliku od Arete, Hadsonova navodi da je ona vrlo otvorena, pa je i ta ključna razlika njihovih ličnosti bila izazov za nju kao glumicu - da izađe iz sebe i dočara nekoga ko je zatvoren, da shvati kako bi se Areta izrazila, kako su žene u to vreme postojale.
"Sada bih volela da me neko pozove da radim neku romantičnu komediju, nešto laganije. Bilo bi pravo osveženje da pokažem neku drugu stranu", dodaje Hadson, koja veruje ipak da se stvari dešavaju kad je za to vreme.
U međuvremenu, Hadson planira da objavi prvi studijski album još od "JHUD" iz 2014. godine, ali smatra da je ipak još rano o svemu tome govoriti.
Koautor je završne teme filma, "Here I Am (Singing My Way Home)", a na pitanje šta misli da bi o ostvarenju kazala kraljica soula, Hadson odgovara rečima: "Sigurno bi imala nešto da kaže. Mislim samo da se svi mi nadamo da bi ona bila zadovoljna i želimo da zna, da smo sve radili zaista iz ljubavi i srca".
Arogantnoj divi, specijalnost su bili sukobi
Međutim, oni koji su poznavali Aretu mnogo bolje, sigurno bi teško mogli odgovoriti na pomenuto pitanje, pa čak i zamisliti šta bi sve o filmu na kraju imala da kaže, jer, treba sigurno imati na umu da je legendarna pevačica bila poznata i kao arogantna diva, kojoj su sukobi bili specijalnost.
Zbog moćnog glasa i pojave, često su u drugom planu ostajale ne tako lepe priče iz života Arete Frenklin, a koje je i sama uporno pokušavala da gurne pod tepih. Sve vreme pobijala je tvrdnje da ima problem sa alkoholom, manjkom samopouzdanja i izlivima besa.
Ipak, 2014. objavljena je biografija sa potpisom Dejvida Risa, u kojoj su iznete "sve prljavštine" iz doma Frenklin. Areta je sve što se našlo na tim stranicama opisala rečima da je to sve "i više od laži", ali je zanimljivo da nijedan izvor autora, uključujići i najbljiže članove porodice, nije demantovao nijednu iznetu tvrdnju.
Otac, sveštenik zlatnog glasa koji je organizovao orgije
Rođena u Memfisu, 25. marta 1942. godine, Areta je bila jedno od petoro dece u domu Frenklin. Kada je imala četiri, porodica se preselila u Detroit, rodnom gradu soula, pravca nadahnutog gospelom i ritam i bluzom.
Počela je sa gospelom, zajedno sa sestrama Kerolin i Ermom, pevajući u horu u crkvi, u kojoj je njihov otac, i sam uspešni pevač gospela, bio pastor. Bila je genije, sa sedam je mogla da ponovi temu na klaviru nakon samo jednog slušanja, a taj isntrument je sama naučila da svira.
Otac Klarens, poznat po nadimku "sveštenik zlatnog glasa", bio je blizak s Martinom Luterom Kingom, ali i promiskuitetnog ponašanja. Crkva mu je, navodi biograf Ris, bila paravan za orgije. Aretina majka nije mogla da trpi takvo ponašanje supruga, pa se preselila u Bafalo. Deca su odrastala uz očeve sekretarice i devojke, pa onda verovatno i ne treba da čudi što je i Aretino ponašanje bilo pomiskuitetno. Imala je 13 godina, kada je rodila prvog od četvorice sinova.
Ipak odlučna da uspe kao pevačica, napušta školu i prvo se pridružila očevom putujućem Karavanu gospela, da bi njen dar ubrzo primetili i već sa 14 godina je snimila prvi album. U Njujork je stigla sa 18 i sve ostalo je istorija.
Simbol otpora i prva žena u Rokenrol kući slavnih
Osvojiće 18 nagrada "Gremi" za hitove poput "Respect", "Chain of Fools" i "I Say a Little Prayer". Postaće 1987. prva žena koja je ušetala u Rokenrol kući slavnih, a onda će 2010. dospeti na vrh liste najboljih pevača svih vremena u izboru časopisa Rolling Stone.
Sam muzički tron osvaja već obradom pesme Otisa Redinga "Respect", istovremeno postaje simbol pokreta za građanska prava afroameričke zajednice.
Dok je u karijeri nizala uspehe, privatan život pratili su skandali. Udavala se nekoliko puta, a prvi suprug bio je Ted Vajt, brutalni ulični kriminalac i makro iz Detroita, koji je finansirao Aretinu karijeru zaradom od prostitutki.
"Kraljica drame", kako su je opisivali najbliži članovi porodice, hapšena je zbog nepoštovanja reda i zakona, nije plaćala osoblje koje je radilo za nju, a često je boravila i u klinici u Konektikat zbog "nervne iznurenosti". Vremenom je počela da se plaši letenja i putovanja, pa je i učestalije otkazivala koncerte, što je sve uticalo na lošu finansijsku situaciju.
Martin Luter King, Klinton i Obama
"Iz pepela" je podigao Bil Klinton, kada je zamolio da peva na nacionalnoj konvenciji njegove strane, a onda i na njegovom inauguraciji.
"Precious Lord" pevala je na sahrani Marina Lutera Kinga 1968. godine, a onda 2009. na još jednoj inauguraciji - Baraka Obame. Nekadašnjem predsedniku SAD je pevala još jednom, šest godina potom, kada je Obama snimljen kako briše suze i pre nego što je ona završila prvi stih.
Još jedan detalj iz burnog života neprikosnovene muzičke kraljice, beleže biografi, desio se 1998. godine, kada je Lučano Pavaroti otkazao nastup na dodeli "Gremija" zbog bolesnog grla. Areta je tada utrčala da ga zameni 20 minuta pred početak i bez problema otpevala ariju "Nessun Dorma".
Rak pankreasa dijagnostikovan joj je 2010, a osam godina kasnije će preminuti i to 16. avgusta, na isti dan kada i kralj roka Elvis Prisli (1935-1977).
Komentari (0)