Aktuelno iz kulture

Šarlot Rempling u susret gostovanju na Šekspir festivalu: "Svi moji likovi su različiti deo mene"

Komentari

Autor: Tanjug

12/10/2023

-

22:15

Šarlot Rempling u susret gostovanju na Šekspir festivalu: "Svi moji likovi su različiti deo mene"
Šarlot Rempling u susret gostovanju na Šekspir festivalu: "Svi moji likovi su različiti deo mene" - Copyright Quentin Balpe

veličina teksta

Aa Aa

Jubilarno deseto izdanje Šekspir festivala biće zatvoreno večeras, 12. oktobra u Srpskom narodnom pozorištu predstavom "Bah/Šekspir" u izvođenju britanske glumice Šarlote Rempling i violončelistinje i rediteljke Sonje Vider Aterton, najavili su organizatori.

Tim povodom, Rempling je na konferenciji za novinare u Novom Sadu rekla da sa Vider Aterton izvodi kratke "Bah/Šekspir" komade koji posetiocima donosi osećaj performansa, a ne izvođenja predstave, pošto su nastupi sa muzikom drugačiji.

Prema njenim rečima, Šekspirovi soneti su savršeni izbor jer su među njima neke od najlepših ljubavnih pesama.

Vider Aterton i Rempling kao poetski dijalog izvode sonete Viljema Šekspira i muzičke svite Johan Sebastijana Baha, u produkciji Theatre des Bnouffes Nord i Centre International de Creation Theatrales iz Francuske. 

Osnivač i direktor Šekspir festivala Nikita Milivojević je istakao da je učešće Rempling i Aterton velika čast da se tako završi Šekspir festival na njegovu desetu godišnjicu, ocenivši spajanje Baha i Šekspira kao fantastičnu ideju jer su "obojica stvarala iz elemenata bezvremenog".
Vider Aterton je istakla da "svi osećaju protok vremena, boje se da vide kako vreme oštećuje lica, boje se da ne budu voljeni", a predstava je kao putovanje kroz sećanje, gde su "soneti kao trenuci u kojima se muzika i reči susreću i vibriraju zajedno". 

profimedia

 

Upitana kako danas gleda na "Noćnog portira" (1974) rediteljke Lilijan Kavani, kao i na rast nacizma danas, Rempling je odgovorila film nije radila iz političkih razloga, već zato što je bio "izuzetna istinita, ljubavna priča", koju je htela da ispriča, kao i da ovo nije prilika za političke razgovore.

Govoreći o tome ko je ona danas, Rempling je istakla da je "svoja dosta starija verzija", kao i da i dalje dete, mlada žena i sve drugo žive u njoj.

"Nadam se da sam malo mudrija i bolja prema sebi", dodala je glumica.

Rempling je podsetila da je nju odredio kao glumicu "Noćni portir", ali da ne može govoriti o radu sa Kavani, kao ni sa drugim rediteljima, jer je za nju film pre svega proizvod ličnog odnosa prema priči.

"Film će vas ubediti u apsolutnu istinitost priče. Odnosite li se prema tome sa osećanjima tada to postaje i vaša priča", navela je Rempling.

Podsetivši da nije školovana glumica i da je šezdesetih godina bila u mnoštvu mladih devojaka koje su ušle odjednom u svet filma, Rempling je dodala da je gluma sve više i više postajala nešto čime će se baviti čitavog života.

"Pozorištem sam se počela baviti kasnije, shvatila sam da mogu biti dobra, da mogu dopreti do duša ljudi, jer to je duševno putovanje. Shvatila sam i da kamera prenosi ono što osećam na platno i to vide drugi", navela je glumica.

Upitana kako ocenjuje današnje filmove, Rempling je podsetila da su dela snimana šezdesetih i sedamdesetih stvarala neki oblik stvarnosti kroz vizuru filma, i nisu shvatani kao zabava, kao i da je to bilo vreme novih, ne nužno prijatnih ideja, i neverovatne slobode u bavljenju tabuima.

Prema njenim rečima, zato su sedamdesetih snimljeni "Noćni portir" i mnogo izuzetnih filmova, pametnih i propitkujućih, i svi su osećali kao da žive kroz njih.

Quentin Balpe

Iz predstave "Bah/Šekspir"

Svaka naredna decenija je filmu dala nešto svoje, od tehnologije, novih pogleda na stvari, kao što je politička korektnost, što je sve uticalo da se promeni način filmskog izražavanja, navela je Rempling.

"Ali uvek postoji put preko nezavisnih filmskih snaga, pametnih ljudi širom sveta, koji će naći način da nam kažu istinu kroz film", navela je glumica.   

Upitana koju svoju ulogu smatra posebno bitnom, Rempling je odgovorila da bi to bilo kao da bira koje dete najviše voli, i da su neki filmovi koje je snimila očigledno više zadovoljavajući sa pripovedačkog stanovišta.

"Glumac nema moć da nešto menja, to rade producent i reditelj. Ti se umigoljiš onako kako reditelj želi da priča priču. Tako da su svi moji likovi različiti delovi mene. Imam mnogo, mnogo imena. Birala sam likove kroz koje mogu da živim, bili pozitivni ili negativni", rekla je Rempling.

Glumica je dodala da je u ulogama iznosila ono što ima u sebi, i da je sve to njen životni put sa raznim stanicama, gde je bilo raznih opasnih životnih trenutaka, borbe sa demonima, "gde igraš sa raznim ulozima koje imaš, na raznim nivoima".

Upitana koliko joj je blizak Šekspir, Rempling je otkrila da je blizak, ali da niko nikada nije pitao da ga igra, na šta se Milivojević duhovito ubacio sa: "Imam ideju!".

"Ne znam da li bih mogla prihvatiti jer nisam šekspirovska glumica, ali jesam izvođač Šekspirovih soneta", odgovorila je uz osmeh glumica.

Rempling je dodala da zapravo nikad nije sebe smatrala za glumicu, jer za sebe misli da ne gumi, već stavlja sebe u druge ljude.

"Ne glumim ih već predstavljam. Pretenciozno je to reći ali oduvek tako osećam i za tim tragam", zaključila je Rempling.

Komentari (0)

Kultura

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara
Aktuelno iz kulture

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara

Konceptualno delo Mauricija Katelana kupio je kineski investitor u kriptovalute Džastin San za četiri puta veći iznos od procenjenog.

21/11/2024

10:43

pročitaj celu vest
"Virdžina" u novom ruhu: Digitalno restauriran kultni film Srđana Karanovića o devojčici koja je odrastala kao dečak