Suđenje u Đenovi za urušavanje mosta i gubitak života
Komentari07/07/2022
-12:10
U Italiji je počelo suđenje za smrtonosno urušavanja mosta u Ðenovi 2018.godine, a među 59 optuženih je i Ðovani Kasteluči, bivši generalni direktor Atlantije, kompanije koja je upravljala delom auto-puta koji se srušio, prenosi Rojters.
Suđenje u najvećoj sali suda u Ðenovi će verovatno trajati više od godinu dana, a napolju je postavljen šator sa video ekranima za smeštaj stotinak ljudi i novinara koji žele da prate proces, navodi britanska agencija.
Pri rušenju mosta Morandi 14. avgusta 2018. poginule su 43 osobe
Ovim delom deonice autoputa A 10, koji povezuje Ðenovu s francuskom granicom, upravljao je Autostrade per l'Italia (ASPI), jedinica infrastrukturne grupe “Atlantija”.
Tužioci su sastavili listu od 178 svedoka, uključujući sadašnjeg izvršnog direktora ASPI Roberta Tomasija i dva bivša ministra za infrastrukturu koje žele da pozovu.
Pravni izvori navode da mnogi advokati optuženih, koji su uvek negirali sve optužbe, osporavaju nalaze veštaka o uzrocima nesreće, prenosi Rojters.
Optužbe protiv Kastelučija, direktora Atlantije, uključuju ugrožavanje bezbednosti na putevima i namerno nepreduzimanje mera predostrožnosti za sprečavanje katastrofa.
Krivični zakon u Italiji predviđa maksimalnu kaznu od 15 godina ako bude osuđen.
Italijanska vlada je posle nesreće iskazala nameru da oduzme koncesiju infrastrukturnoj grupi Atlantija, čija je kompanija ASPI upravljala mostom, a kao najveći akcionar iza Atlantije stoji porodica Beneton, poznata po istoimenoj modnoj marki.
Ovaj spor je rešen prošle godine prodajom kontrolnog udela Atlantije u kompaniji ASPI, navodi britanska agencija.
U dokumentu u koji je Rojters imao uvid o nalazima istrage ove katastrofe, tužioci su prošle godine saopštili da je urušavanje izazvano pucanjem noseće armature unutar oslonca devetog stuba mosta, kao i da nisu preduzete mere za njegovu rekonstrukciju, iako je na tom mestu pre rušenja bilo napuklina.
Most Morandi izgrađen je tokom šezdesetih godina prošlog veka na auto-putu A10, koji je važan za transportovanje robe iz lokalnih luka, a služi i kao saobraćajna veza sa italijanskom rivijerom i južnom obalom Francuske.
Komentari (0)