U Grčkoj se ne smiruju tenzije zbog sudara vozova u Tempiju: Šta je bilo u vagonima?
Komentari30/01/2025
-14:12
Grci su se masovno okupili 26. januara 2025. godine na više od 180 lokacija u zemlji i inostranstvu, zahtevajući pravdu za 57 stradalih u železničkoj nesreći u Tempiju, koja se dogodila 28. februara 2023. godine. Demonstrancije, koje su bile najveće u poslednjih 15 godina, poslale su snažnu poruku vladi i premijeru Kirjakosu Micotakisu, tražeći odgovornost za tragediju i kažnjavanje odgovornih.
Iako je tadašnji ministar infrastrukture i saobraćaja Kostas Ahileos Karamanlis podneo ostavku nakon nesreće, ponovo je izabran za poslanika na nacionalnim izborima 2023. godine, ostajući tako nekažnjen. Grčka vlada je čak odbila apel Evropskog javnog tužilaštva da preduzme akciju u vezi sa mogućom krivičnom odgovornošću dvojice bivših ministara saobraćaja za ovaj kobni sudar u Tempima.
Rođaci žrtava su tražili detaljnu istragu i pravdu, dok izveštaji nezavisnih stručnjaka pokazuju da je teretni voz prevozio nedozvoljene supstance (ugljovodonike, verovatno ksilen), što dodatno "potpaljuje" sumnju u opstrukciju pravosudnog postupka.
Oglasila se Grčka železnica
Sa ciljem potpunog rasvetljavanja tragedije u Tempima, kompanija Hellenic Train ponovila je svoju čvrstu posvećenost saradnji, od samog početka, pružajući sve dostupne podatke, uz potpunu transparentnost i odgovornost svakom nadležnom organu.
Uvažavajući zahtev porodica žrtava i društva za istinom, kompanija kaže da "nastavlja aktivno da doprinosi istragama".
Kompanija navodi da je već predala sve neophodne podatke nadležnim organima i odgovorila na svako relevantno pitanje, kao i da je tema tereta teretnog voza 63501 već razjašnjena u okviru Pitanja 2506/03.03.2023, koje je podneto Grčkom parlamentu.
Šta je prevozila ova kompozicija?
Kompoziciju je činilo 13 vagona, od kojih su prva tri, koja su iskočila iz šina, prevozila proizvode od limarije za široku upotrebu.
Preostalih deset sadržalo je kontejnere sa prehrambenim proizvodima (od četvrtog do sedmog vagona), pivom (osmi i deveti vagon), žicu za železnice (deseti i jedanaesti vagon) i prazne kontejnere (dvanaesti i trinaesti vagon), navode Grčke železnice.
Prema vođenim evidencijama kompanije i prema izjavi klijenta/špeditera, sadržaj zatvorenih kontejnera, kako je predviđeno nacionalnim i međunarodnim propisima o železničkom prevozu tereta, detaljno je zabeležen u listi sastava i stavljen na raspolaganje organima.
Hellenic Train je saopštio da će nastaviti da sarađuje sa nadležnim organima, uz transparentnost i odgovornost.
Šta je rekao Micotakis?
O Grčkoj železnici i mogućim odgovornostima u vezi sa tragedijom u Tempima, upitan je i premijer Kirijakos Micotakis u intervjuu koji je dao za televiziju "Alfa" u sredu.
Grčki premijer je naglasio da je, kada je rekao da teretni voz nije prevozio ništa sumnjivo, "takvu informaciju dobio od uključenih strana - kompanije Hellenic Train, kao odgovor na pitanje postavljeno u Parlamentu, i Vatrogasne službe".
Na naredno pitanje, vezano za to da li će biti zatražena odgovornost za one koji su pružili ovu informaciju, Micotakis je odgovorio da "Grčka železnica, koja ima odgovornost, mora da odgovara i krivično".
"Očigledno to nije moj posao, ali treba da odgovara i politički. Jer je Hellenic Train bio taj koji nije uveravao mene, već grčki parlament. I podsećam da je ova izjava data dve nedelje nakon nesreće. Ako me, dakle, pitate da li žalim ili sam napravio grešku, kažem vam otvoreno - očigledno, sa onim što znam danas, ne bih tada rekao ono što sam rekao”
Micotakis je rekao da je Vatrogasna služba prva došla na meston sreće i rekla da je uzrok požara bio sudar dva voza.
"Vatrogasna služba je otišla da ugasi požar. Očigledno ćemo tražiti odgovornost, ali prvenstveno od odgovornog za voz. Ovaj voz je pripadao kompaniji Hellenic Train. Ako nam Hellenic Train garantuje da u ovom vozu nije bilo ništa osim onoga što smo znali, a ispostavi se nešto drugo, odgovornost najpre pada na njih”
Komentari (0)