Hrvatska uvodi predmet "Kritičko mišljenje" kao alternativu za veronauku
Komentari14/07/2022
-17:27
Ministarstvo nauke i obrazovanja Hrvatske napravilo je nastavni program - kurikulum, za novi izborni predmet pod radnim nazivom "Kritičko mišljenje", koji bi bio alternativa za učenike koji ne upisuju veronauku, pa ga je uputilo na javnu raspravu.
Ministar Radovan Fuks rekao je na današnjoj konferenciji za medije da nije bila ideja da se napravi pandan veronauci, nego još jedan predmet koji će biti ponuđen deci koja ne upisuju veronauku, prenosi Jutarnji list pozivajući se na Hinu.
"Radna grupa napravila je izvrstan posao i kreirala kurikulum koji je više od onoga što podrazumeva sama verska nastava", rekao je Fuks.
On je poručio da je predmet moderno koncipiran da decu od početka vodi ka kritičkom mišljenju i odvajanju onoga što je ispravno od onoga što nije.
Predsedavajući Radnom grupom Bruno Ćurko rekao je da je kurikulum usmeren prema nemanipulativnoj školi, odnosno, da decu nastoji naučiti kako misliti, a ne što.
Zamišljeno je da kurikulum mogu izvoditi nastavnici razredne nastave i oni koji predaju društveno-humanističku grupu predmeta, a predavaće se dva sata nedeljno u svih osam razreda.
Kako je naveo ministar Fuks, verovatno će biti uveden 2023/2024. godine i naknadno će se odlučiti hoće li to biti u svim školama ili prvo u pedesetak eksperimentalnih.
Jutarnji piše i da će se u školama organizovati sastanci na kojima će roditelji biti informisani o uvođenju predmeta.
Komentari (0)