Lučić: Ambiciozni planovi Telekoma za poslovanje u dijaspori, širenje na nemačko tržište najveći zahvat do sada
Komentari18/07/2023
-14:13
Usluge Telekoma Srbija od juče su dostupne i korisnicima u Nemačkoj, što je za tu kompaniju dosad "najveći zahvat", s obzirom da sada, zajedno sa Austrijom i Švajcarskom, pokriva tržište od oko 100 miliona korisnika, istakao je generalni direktor kompanije Telekom Srbija Vladimir Lučić.
Planovi kompanije, kada je reč o proširenju i poslovanju u dijaspori, su ambiciozni, dodao je Lučić i podsetio da je pre četiri godine kompanija počela da posluje u Austriji i da je tamo doživela veliki uspeh.
"Pre četiri godine pustili smo Mtel Austriju i tamo smo doživeli veliki uspeh, imamo preko 150.000 korisnika i shvatili smo da imamo pravi model za naše korisnike u dijaspori", rekao je Lučić za Tanjug.
Istovremeno, Telekom Srbija u Srbiji, osim toga što je postao najveći telekomunikacioni operater u svim uslugama, dodaje Lučić, počeo je značajnije da investira u kontent sadržaj - od sportskog do filmskog sadržaja, kao i u digitalne servise.
"Postali smo distributeri svih kanala za dijasporu, ne samo iz Srbije već iz Bosne i Hercegovine i Hrvatske, tako da možemo da kažemo da imamo najbolju ponudu za sve ljude koji su iz ovog područja - ne samo iz Srbije već i iz BiH i Hrvatske, a žive i rade pre svega u Zapadnoj Evropi, Americi i Kanadi", ističe Lučić.
Nakon Austrije, kompanija je proširila svoje poslovanje i na Švajcarsku i kao mobilni operater i televizijski distributer, te da je sada, nakon Nemačke u planu proširenje i na tržište Turske.
"Nemačka je naš najveći zahvat do sada jer je reč o tržištu od 100 miliona korisnika i mi smo sada tamo prisutni mobilnom telefonijom. U oktobru planiramo da pustimo Tursku. Tamo postoji nekoliko miliona ljudi koji znaju naš jezik i koji su zaintersovani za naše kanale. Sledeće godine nam je cilj da se proširimo u Ameriku i Kanadu", najavio je Lučić.
"Iskorak sa našeg tržišta - Telekom će postati sve jači"
Ovaj izlazak kompanije u svet je, rekao je Lučić, završnica projekta stvaranja Telekoma Srbije kao velike svetske telekomunikacione kompanije, u kom je kombinovana strategija klasične telekomunikacione kompanije i strategija koju imaju velike digitalne kompanije, kao što su Amazon i Gugl.
"Zahvaljujući toj konektivnosti i povezivanju čitavog sveta u jednu internet celinu uspeli smo da iskoračimo sa našeg tržišta, i da ono što imamo kao proizvod i možemo da ponudimo bilo gde u svetu, faktički to i uradimo. Mislimo da će nam sama dijaspora, kada to u potpunosti zaživi, višestruko povećati broj korisnika i profitabilnost i da će Telekom Srbija postati sve jači", ocenio je Lučić.
Telekom Srbija je prva u zemlji otvorila fond za finansiranje startapa, podsetio je Lučić, tako da sada proizvodi digitalne ideje.
"Zamislite kada budemo imali čitavu mrežu naših ljudi, mobilnih korisnika od Zapadne Evrope do Amerike koji imaju našu karticu i u svom imeniku pet odsto je Srbija, ali 95 odsto kontakata tamo u tom okruženju. Svakako digitalni servis koji mi budemo plasirali njima oni će širiti dalje. Tako da, ovo je početak našeg širenja i u digitalnom segmentu i stvarno stvaranja Telekoma Srbije kao jedne velike telekomunikacione kompanije", zaključio je Lučić.
Božić: U Nemačkoj imamo veliki potencijal
Direktor Mtela za DACH regiju (Nemačka, Austrija, Švajcarska) Stefan Božić rekao je da proširenje poslovanja kompanije na teritoriju Nemačke označava nastavak širenja usluga, i da će tamo korisnicima na raspolaganju biti usluge televizije i mobilne telefonije u prvoj fazi, a za drugu fazu planirane su usluge kućnog interneta.
"U Nemačkoj imamo veliki potencijal, tržište od 100 miliona korisnika. Naši paketi su uglavnom namenjeni za korisnike sa Ex-Yu prostora, međutim Austrija nam je pokazala da su zainteresovani i drugi korisnici - tamo trenutno imamo 200.000 korisnika od kojih 15 odsto baze čine ljudi iz Austrije, odnosno Austrijanci", rekao je Božić za Tanjug.
Kada je reč o televizijskim uslugama, dodaje Božić, u ponudi su ekskluzivni kanali Telekoma, a pored toga i RTS, RTRS, OBN i Hajat kao i Arena sport kanali, na kojima se emituje ekskluzivan sportski sadržaj sa prostora Ex-Yu.
"Što se tiče Nemačke, u TV segmentu dodao bih naš filmski i serijski sadržaj koji takođe ekskluzivno izlazi iz produkcije Telekom Srbija što je našim korisnicima dostupno u video klubu", rekao je Božić.
Govoreći o konkurentnosti kompanije na tržištu DACH regije, Božić je rekao da je prednost u tome što je Telekom uspeo da spoji region Evropske unije sa zemljama na kojima posluje Telekom Srbija grupa van EU, a to su Severna Makedonija, Srbija, Crna Gora i BiH.
"Pored zone Telekom Srbija grupe mi imamo i `frendli` zone - a to je Turska, Albanija, Egipat i Izrael sa tendencijom širenja. Naši korisnici koji dolaze sa DACH regije, ukoliko dolaze na tržište na kojima Telekom posluje, mogu bezbrižno da koriste sav sadržaj iz paketa, uključujći minute i poruke, kao i internet - što je za naše korisnike najbitnije. Što se tiče zemalja 'frendli zone' tamo je dostupna određena količina gigabajta u paketima", objasnio je Božić.
Euronews Srbija je u vlasništvu Arena channels grupe koja je deo Telekoma Srbija.
Komentari (0)