Netfliks planira da ponudi paket sa reklamama od sedam dolara
Komentari14/10/2022
-23:05
Netfliks će 3. novembra uvesti novi plan oglašavanja, uz naplatu od sedam dolara mesečno za pretplatu od koje kompanija očekuje da će privući nove klijente koji paze na budžet, pa time i ubrzati svoj rast, navodi Blumberg Adrija.
Paket za strimovanje po nižoj ceni će debitovati u Sjedinjenim Američkim Državama (SAD) i 11 drugih zemalja, uključujući Japan, Francusku i Brazil, saopštio je Netfliks u četvrtak. Uključiće četiri do pet minuta reklama po satu i ponudiće niži kvalitet videa od onih koji dolaze sa višim cenama usluge. Neki programi neće biti dostupni jer kompanija nema prava da ih prikazuje uz reklame.
Netfliks je dugo pozicionirao svoju uslugu striminga kao alternativu kablovskoj televiziji bez reklama i odolevao je pozivima da uvede oglašavanje. Ali s obzirom na to da je rast pretplatnika zaustavljen, a akcije kompanije padaju, kompanija traži jeftiniju verziju svoje usluge sa reklamama kako bi ostvarila dodatni prihod.
Na brifingu su zvaničnici kompanije rekli da već imaju stotine oglašivača i da su rasprodali većinu svog inventara za uslugu "Basic with Ads".
Cena daje Netfliksu konkurentan proizvod u poređenju sa sličnim ponudama novijih rivala. To je tri dolara mesečno manje od cene verzije HBO Maksa podržane oglasima, kompanije Warner Bros. Discovery, ali i jedan dolar manje od najavljenog Dizni+ sa reklamama. Trenutni paketi kompanije bez reklama kreću se od 10 dolara mesečno za uslugu koja korisnicima omogućava da gledaju samo na jednom ekranu, do 20 dolara mesečno za uslugu visokog kvaliteta slike sa do četiri ekrana istovremeno.
Akcije Netfliksa porasle su za čak 4,4 odsto na 230,51 dolar u Njujorku nakon objave. Ove godine su pali za 62 procenta i krenuli su ka svom prvom godišnjem padu od 2014. nakon što su dostigli vrhunac od preko 700 dolara.
"Oni agresivno postavljaju cene", rekla je analitičarka Bloomberg Intelligencea Gita Ranganatan za Bloomberg TV. "Novi plan će otvoriti proizvod za potpuno novi skup pretplatnika".
Netfliks počinje sa poznatim pristupom oglašavanju i planira da s vremenom prilagodi svoju ponudu. Oglasi će biti dugi 15 do 30 sekundi i prikazivaće se pre i tokom TV emisija i filmova, saopštila je kompanija. Ona namerava da koristi svoje podatke o gledaocima kako bi omogućila sponzorima da ciljaju svoju publiku na osnovu žanra i da im pomogne da spreče decu da vide neprikladan sadržaj.
Komentari (0)