Biznis vesti

Lučić za Bloomberg Adria: Korporativne obveznice ne bi povećale dug "Telekoma Srbije"

Komentari

Autor: Bloomberg Adria

04/08/2022

-

13:16

Bloomberg Adria

veličina teksta

Aa Aa

Izlazak na evropsko tržište obveznica nije nešto od čega poslovanje "Telekoma Srbija" esencijalno zavisi, rekao je za Bloomberg Adria TV Vladimir Lučić, generalni direktor kompanije. Lučić je dodao da je emitovanje korporativnih dužničkih hartija od vrednosti zamišljeno kao sredstvo da se dug bankama smanji. On je napomenuo da, iz tog razloga kompaniju pretarano ne brine trenutna finansijska situacija u svetu, pogotovo kada se uzme u obzir da je "Telekom" završio veliki investicioni ciklus.

"Naše korporativne obveznice ne bi nama povećale dug. One bi samo deo tog bankarskog duga refinansirale. Samo bismo napravili drugačiju konfiguraciju našeg duga, da bude pola sa bankama i pola kroz korporativne obveznice. Starteški nam je bio plan da izlaskom na berzu pokažemo transparentnije poslovanje i da faktički polovinu našeg postojećeg duga bankama refinarsiramo korporativnim obveznicama. Ali, s obzirom da mi imamo izuzetno povoljne uslove s bankama, nemamo tu presiju vremena da izađemo sa korporativnim obveznicama. To vidimo više kao stratešku stvar, koja će nam pomoći u našem širenju, jer imamo ambiciozan plan i za zemlje Zapadne Evrope", dodao je Lučić.

U sektoru telekomunikacija, kompanije u regionu su objavile dobit veću nego prošle godine. "Telekom Srbija" je prošlu godinu završio sa pozitivnim rezultatima, ukoliko posmatramo bilans uspeha. Ove godine je u planu i izlazak na evropsku berzu i izdavanje obeznica vrednih 500 miliona evra. Podaci govore da je u našem regionu, tačnije u tačnije u istočnoj Evropi, na osnovu poslovanja 31 kompanije u oblasti telekomunikacija godišnji prosečan rast prihoda 23 odsto.

Lučić je rekao da je do tog rasta u "Telekomu" došlo zbog povećanja broja korisnika, ali i zbog toga što je ova kompanije u junu prošle godine spojila sve kablovske operatere koje je akvizirala što, kako je istakao, pokazuje koliko su te akvizicije bile dobre, jer su već prilikom spajanja donele i značajan rast prihoda "Telekoma".

"Rast prihoda pre svega beležimo od interneta i multimedije. U samoj multimediji je faktički od televizijske usluge smo u prvoj polovini godine u odnosu na isti period prošle godine zabeležili rast prihoda od 64 odsto, a kod interneta 34 odsto. Ohrabrujuć je i rast prihoda u mobilnoj telefoniji, koji iznosi 10 odsto. Sve je to doprinelo da naš rast prihoda, bude veći od 17 odsto, što je doprinelo da, kao što smo i predvideli, naš prihod samo u Srbiji bude veći od milijardu evra", izjavio je Lučić.

Govoreći o finansijskim rezultatima kompanije u prvih šest meseci, Lučić navodi da su rasli i prihodi kompanije, ali i pokazatelj EBITDA.

"EBITDA je porasla za više od 30 odsto i to je značajan rast, jer govori da nama rastu prihodi brže nego troškovi. Polugodišnji finansijski rezultat "Telekoma" je izuzetno dobar i mi beležimo dalji rast prihoda,  a samim tim i poslovne dobiti", rekao je Lučić za Bloomberg Adria TV.

On je napomenuo da je kompanija centralizacijom troškova i ugovorom sa "Vodafonom" dovela do značajnije racionalizacije troškova, jer su optimizovali nabavke.

Investicije u infrastrukturu i sopstvenu produkciju

"Učinili smo dosta i da povećamo standard naših radnika i ti troškovi su nam porasli, ali smo uspeli da ostali troškovi manje rastu. Završili smo najvažnije investicije, ne treba nam dodatno zaduživanje, a raste nam prihod i profitabilnost, tako da će sam ta odnos EBITDA i duga padati, a bitno je da će i sam taj neto dug padati", rekao je Lučić.

Direktor "Telekoma" je rekao da je u narednoj fazi, sledeće dve godine, najvažnije da se doradi optička infrastruktura, iako je najveći deo već završen i da se od sledeće godine investira u 5G.

Tanjug/Telekom Srbija

 

"Što se tiče sadržaja, i dalje ćemo da investiramo u sopstvenu produkciju, jer čvrsto verujemo da je to budućnost. Očigledno je da će za 10 do 15 godina platforme preuzeti primat u odnosu na standardne kanale. Naš plan je da mi budemo u najvećem delu vlasnici najkvalitetnijih filmova, serija, muzičkih emisija i lokalnog sporta, ostaće u toj igri prihoda od televizije. Jer, ljudi će preko interneta moći slobodno da biraju platforme i kanale, a mi mislimo da ćemo biti jedan od bitnijih igrača, jer taj regionalni sadržaj će, po našem planu, biti uglavnom u našem vlasništvu", rekao je Lučić.

 

Euronews Srbija je u vlasništvu Arena channels grupe koja je deo Telekoma Srbija.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis