Obilaznica oko Beograda, 30 godina kasnije - šta je gotovo, šta se još radi i koliko još do kompletiranja projekta
Komentari26/05/2022
-16:54
Izmeštanje tranzitnog saobraćaja iz prestonice san je koji traje duže od tri decenije. Na javi se prethodnih godina više pričalo, nego što se radilo, pa se na kompletiranje ove saobraćajnice još čeka. Situacija je svakako bolja nego ranije, jer se konačno nazire kraj radovima koji bi trebalo da trasiraju put od Batajnice do Bubanj Potoka, čime bi ova saobraćajnica konačno spojila sa Koridorom 10 u punom profilu auto-puta.
Postoje različite prognoze investitora i izvođača radova o vremenu za završetak izgradnje što se videlo i danas tokom posete predsednika Aleksandra Vučića ovom gradilištu, ali bi oni suštinski trebalo da budu završeni najkasnije do marta sledeće godine.
O obilaznici se godinama pričalo, otvarane su neke deonice, sektori i njihovi delovi, tako da je onima koji ne poznaju teren teško da razumeju šta se i gde gradi i koliko posla je još ostalo. Deo obilaznice do Bubanj potoka podeljen je u 6 sektora, a do sada su kompletno završena četiri, koja obuhvataju auto-put od Batajnice do Orlovače, dok se završetak petog sektora gde se još gradi leva traka i tunel Straževica, kako bi se kompletirao pun profil auto-puta, najavljuje za 15. jun. Preostaju još radovi na Sektoru 6 od izlaska iz tunela do petlje Bubanj Potok, a glavni izvođač u ovom delu je kineska kompanija "Pauerčajna".
Vučić je tokom obilaska radova pitao kada će biti gotova cela obilaznica do Bubanj Potoka, što podrazumeva i sektor 5, od petlje Orlovača do tunela Straževica, uključujući i levu cev tunela Straževica, kao i sektor 6 i dobio različite odgovore.
Ministar građevinarstva Tomislav Momirović je rekao da će sve biti gotovo do marta, a v.d. direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak da radovi mogu da budu gotovi već krajem ove godine. Vučić je zapitao kako je moguće da dobija različite odgovore kada će cela obilaznica biti gotova i dodao da će biti dobro ako bude završena do kraja decembra, iako je istakao da ne veruje da će tako biti, ali da će biti isto dobro i ako bude gotova u martu. Predsednik je zatražio od izvođača da ubrzaju radove.
On je naglasio da će završetkom obilaznice biti izmešten teretni saobraćaj iz prestonice i da petkom popodne više neće postojati saobraćajni čep na auto-putu na izlasku iz Beograda prema Bubanj Potoku.
U Ministarstvu građevinarstva kažu da se radovi na mostovima i trasi do tunela Straževica odvijaju planiranom dinamikom i ističu da će taj deo biti završen do polovine sledećeg meseca.
Ministar Tomislav Momirović najavio je ranije da bi 15. juna trebalo da bude otvorena za saobraćaj druga traka auto-puta u Sektoru 5, od petlje Orlovača do tunela Straževica, uključujući levu cev tunela Straževica dužine 745 metara. Deonica obilaznice od mosta na Savi kod Ostružnice do Bubanj Potoka duga je 20,4 kilometra sa pristupnim saobraćajnicama. Vrednost projekta je 207 miliona evra, a radovi se finansiraju 85 odsto iz zajma kineske Eksim banke i 15 odsto iz budžeta Srbije. Izvođač radova je kineska kompanija Power Construction Corporation of China, a podizvođač azerbejdžanski AzVirt i domaće firme.
Momirović je ranije rekao da je zadovoljan dinamikom radova, i što su kineski izvođači i domaći partneri shvatili koliko je ovo važan projekat.
"To nije samo građevinski projekat, i samo tunel od oko 800 metara, nego obilaznica koja se gradi duže od 30 godina. To jeste porazna slika našeg društva prethodnih decenija i moramo da je pošaljemo u istoriju. Završetkom ovog projekta biće poslat pozitivan signal. Obilaznica će omogućiti celoj Evropi da još brže prolazi kroz Beograd", poručio je ministar saobraćaja..
U planu produžetak do Pančeva
Planira se i izgradnja nastavka obilaznice, takozvani Sektor C, od Bubanj Potoka do Vinče i Pančeva, uključujući novi most preko Dunava, čime bi cela obilaznica bila duga oko 69 kilometara.
Vučić je rekao da bi trebalo izgraditi i taj deo obilaznice od Bubanj Potoka prema Pančevu, sa velikim mostom preko Dunava kod Vinče.
Komentari (0)