Pad akcija Netfliksa posle izveštaja o broju pretplatnika: Razmatraju zabranu deljenja lozinke i uvođenje reklama
Komentari20/04/2022
-10:27
Striming servis Netfliks zabeležio je veliki pad broja pretplatnika u prvom kvartalu 2022. godine od čak 200.000 na svetskom nivou, a zatim i pad vrednosti akcija od čak 25 procenata.
Predstavnici te platforme saopštili su da sada imaju 221,6 miliona pretplatnika, a očekuju da će u narednom tromesečju izgubiti još dva miliona. Istovremeno, ranije projekcije predviđale su rast od 2,5 miliona pretplatnika u drugom kvartalu 2022.
U prvih nekoliko sati nakon objavljivanja izveštaja, akcije Netfliksa pale su za čak četvrtinu vrednosti.
Četvrti kvartal prošle godine Netfliksu je doneo profit od 1,5 milijardi, što je pad za 200 miliona dolara u odnosu na poslednje tromesečje 2020. godine, dok je prihod porastao za 9,8 procenata na 7,8 milijardi.
Ovakav pad pretplatnika Netfliks nije zabeležio u protekloj deceniji, a kompanija nije uspela da dostigne ni minimum očekivanih rezultata, piše CNN.
Šta se desilo?
U pismu koje su dobili investitori, kompanija je navela da je od lansiranja servisa 2007. godine "funkcionisala pod čvrstim uverenjem da će zabava putem interneta na zahtev korisnika zameniti klasičnu televiziju". Međutim, ispostavilo se da "rast prihoda nije tekao onom brzinom kojom su želeli".
Iz Netfliksa su rekli da je pandemija "zamaglila sliku povećavajući rast u 2020. godini, što ih je navelo da poveruju da je usporen rast 2021. bio posledica povlačenja kovida".
Ali, postoje mnogi različiti faktori koji su uticali na stagnaciju broja pretplatnika, uključujući i konkurenciju u vidu tradicionalnih medija, koji su uplovili na striming tržište proteklih godina, kao i rasprostranjeno deljenje šifri za pristup servisu.
"Pored naših 222 miliona domaćinstava koja su na pretplati, procenjujemo da Netfliks dele sa više od 100 miliona dodatnih domaćinstava, uključujući preko 30 miliona u Sjedinjenim Američkim Državama i Kanadi", saopštila je kompanija.
Oni krive i "makro faktore", koji utiču na mnoge kompanije danas, kao što su "usporen ekonomski rast, skok inflacije, geopolitički događaji poput ruske invazije na Ukrajinu i kontinuirane posledice kovida".
Netfliks je naveo i da je povlačenje iz Rusije koštalo kompaniju 700.000 pretplatnika. Loš izveštaj verovatno će uticati na tržište striminga, ako imamo u vidu da su mnoge druge firme promenile biznis strategije, kako bi se takmičile s Netfliksom.
Dizni, na primer, jedan od najvećih rivala tog servisa, zabeležio je pad vrednosti akcija od oko pet procenata u utorak veče.
Koji su sledeći koraci?
Netfliks je poručio investitorima da planira da preokrene situaciju radeći ono što je radio i do sada: unapređujući uslugu.
"Naš plan je da ponovo ubrzamo rast gledanja i prihoda nastavljajući da unapređujemo sve aspekte Netfliksa, naročito kvalitet našeg programiranja i preporuka, što naši članovi najviše cene", naveli su iz kompanije.
Takođe su dodali da će "udvostručiti razvoj novih priča i kreativnu izuzetnost" i da su lansirali opciju "dvostruki palac gore" koji bi trebalo da omogući pretplatnicima da "bolje izraze šta zaista vole, umesto samo ono što im se sviđa".
Netfliks je takođe rekao da će se usredsrediti da pronađe "najbolji način da monetizuje deljenje" kada je reč o šiframa.
"Deljenje je verovatno pomoglo naš rast, tako što je navelo više ljudi da koriste i uživaju u Netfliksu. I mi smo oduvek pokušavali da učinimo deljenje među članovima domaćinstva lakim, tako što smo uveli profile i višestruko strimovanje. Iako su te opcije bile vrlo popularne, stvorile su konfuziju oko toga kada i kako Netfliks može da se deli sa drugim domaćinstvima", navela je kompanija.
Prošlog meseca saopštila je da traži način da omogući članovima koji dele šifru izvan svog domaćinstva da to čine "lako i bezbedno, a da za to plate malo više".
Postoji mogućnost uvođenja reklama
"Iako nećemo moći da monetizujemo sve u ovom trenutku, verujemo da je to velika prilika na kratke ili srednje staze", naveli su oni.
Iako je izvršni direktor Netlfiksa Rid Hejstings bio "alergičan" na ideju da imaju reklame na platformi, sada su otvoreni za tu mogućnost.
"Oni koji prate Netfliks znaju da sam bio protiv složenosti advertajzinga i veliki ljubitelj jednostavnosti pretplatničkog sistema. Ali koliko god ja to voleo, veći sam ljubitelj toga da korisnici imaju izbor. Omogućiti korisnicima koji bi želeli da dobiju nižu cenu, a tolerantni su na reklame, da dobiju ono što žele ima smisla", dodao je on.
Komentari (0)