Biznis vesti

Pejpal za 2,7 milijardi dolara kupio japansku platnu platformu koja nudi kupovinu robe na odloženo

Komentari

Autor: Euronews Srbija, CNBS, CNN

09/09/2021

-

13:51

Pejpal za 2,7 milijardi dolara kupio japansku platnu platformu koja nudi kupovinu robe na odloženo
Pejpal za 2,7 milijardi dolara kupio japansku platnu platformu koja nudi kupovinu robe na odloženo - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Kompanija Pejpal (PayPal) je objavila da je kupila japansku startap kompaniju Pejdu (Paidu) čime je, kako se procenjuje, počela da utabava svoje mesto u brzo rastućoj industriji koja nudi kupovinu robe koja se plaća na odloženo.

Pejpal je globalna internet platforma preko čijeg naloga može da se plaća roba širom sveta, a karakteriše je sigurnost, brzina i pouzdanost transakcija. Ova kompanija je saopštila da će većinu ponuđene sume, koja iznosi oko 2,7 milijardi dolara,  platiti u kešu, prenosi CNN.

U saopštenju rukovodstvo Pejpala ističe da im je cilj da prošire svoje mogućnosti pružanja usluga plaćanja na tržištu u Japanu koje je treće najveće tržište elektronske trgovine na svetu.

Unsplash

 

Poslovni potez Pejpala došao je nekoliko nedelja posle odluke kompanije Skver (Square) koja je ponudila 29 miliona dolara za kupovinu australijske firme Afterpej (Aftepay) koja svojim mušterijama pruža mogućnost da plate za kupljenu robu u više rata. 

Prošlog meseca je i Amazon objavio da će se udružiti sa firmom Afirm (Affirm) koja nudi plaćanje na rate za sve kupovine koje su veće od 50 dolara. 

CNBS prenosi da se model poslovanja Pejdu-a veoma dobro pokazao tokom trajanja pandemije jer je svojim sistemom rada stimulisao kupovinu.

Pružanje mogućnosti kupovine na rate preko interneta postala je veoma popularna jer je to pravi način da se privuku mlađi kupci ali i da se pojača onlajn prodaja tokom pandemije koronavirusa.

Analitičari su došli do zaključka da je ovakav vid kupovine izuzetno popularan kod mladih kupaca koji su navikli da kupuju robu kreditnim karticama. 

Pejdu osnovana 2008. u Tokiju

Pejpal je nedavno najavio novu opciju kojom će prodavcima omogućiti da i dalje dobiju u celosti novac za prodatu robu, čak i kada se kupac bude odlučio da je kupi na više rata.

Pejdu je osnovana 2008. godine u Tokiju i brzo je dobila podršku investitora kao što su Viza (Visa) i Goldman Saks. Njen moto se ogleda sloganom BNPL (Buy nov, pay later), odnosno, kupi sada, a plati kasnije.  

Vremenom je postala lider na tržištu u Japanu i privukla više od šest miliona korisnika kojima je omogućila da robu kupuju onlajn, a zatim, da rate plaćaju svakog meseca.

Rasel Kamer, osnivač i direktor Pejdua istakao je da se Japan dokazao kao plodno tle za rast ove kompanije jer su njegovi državljani rado prihvatili nov način plaćanja. 

Pejpal odranije sarađuje sa Pejduom jer je omogućio da njegovi korisnici spoje svoje digitalne sisteme plaćanja sa nalozima koje koriste na Pejdu platformi. 

Cena od 2.7 milijardi dolara je više nego dvostruko veća od cene ponuđene u martu koja je iznosila 1.2 milijardi dolara. 

Dogovor o kupovini biće završen u četvrtom kvartalu ove godine. I posle preuzimanja, Pejdu će zadržati svoj naziv i nastaviće da radi pod tim imenom.

Komentari (0)

Biznis