Dron po ceni od 2.734 dinara, donji veš i za manje od 300: Kako je TikTok trend "pogurao" Temu šoping maniju u Srbiji
Komentari06/10/2024
-08:07
U stalno promenljivom svetu online kupovine, nove platforme se pojavljuju skoro, pa kao pečurke i osvajaju potrošače širom sveta. Dobro je poznata jedna takva platforma koja trenutno "hara" Srbijom - Temu, u vlasništvu kineskog preduzeća PDD Holdings.
Platforma Temu, u vlasništvu kineskog preduzeća PDD Holdings specijalizovala se za proizvode po pristupačnim cenama u raznim kategorijama, uključujući odeću, elektroniku, kućne potrepštine i još mnogo toga. Proizvodi širokog spektra i neverovatno niske cene zaslužni su što je Temu "zapalio" strast za kupovinom koja je, prema mišljenju mnogih, prešla granice, dovodeći i do jedinstvene pojave na društvenim medijima pod nazivom Temu Haul.
Upravo viralni Temu Haul izazov, u kojem se prezentuju kupljeni proizvodi, najbolje ilustruje fascinantnu korelaciju između elektronske trgovine i društvenih medija. Sposobnost platforme da zadovolji potrošače svesne svog budžeta, dok ujedno beleži uspehe u digitalnom prostoru, učinila ju je bez sumnje jednim od najznačajnijih igrača na globalnom tržištu.
Najtraženiji proizvodi u Srbiji
Masovna euforija za internet kupovinom jeftinih artikala dovela je do prenatrpanosti paketima u Pošti Srbije. Primera radi, samo u avgustu pristiglo je 1,7 miliona paketa sa Temua u Srbiju, a dostavljanje su preuzele još dve kurirske službe budući da se predviđa da će do kraja godine broj paketa dostići čak pet miliona!
Masažer po ceni od 1.349 dinara, samolepljiva neonka za samo 145, wi-fi kamera za 1.630, ultramoderni ženski sako po ceni od 1.080 dinara, samo su neki od povoljnih proizvoda koji su trenutno najprodavniji na tržištu Srbije.
Štaviše, na Temuu je moguće naći i dron po ceni od 2.734 dinara, a nedavno je online zajednica na društvenoj mreži X "poludela" za dodatkom za slavinu koji košta tek 280 dinara. Bežične slušalice se takođe mogu naći za 266 dinara, a popularne su čak i zaštitne presvlake za automobil po ceni od 315 dinara.
Građani Srbije masovno kupuju i pastu za poliranje farova, ali i obuću i odeću, pa ne čudi što se zimske čizme mogu naći za samo 1.108 dinara.
Ništa manje nisu traženi ni beauty proizvodi kao što je set četkica za šminkanje po ceni od 380 dinara, dok toliko eventualno košta samo jedna u popularnim drogerijama u zemlji. Naručuju se čak i najlon čarape za samo 533 dinara, ali i donji veš za muškarce i žene, odnosno setovi od pet komada po ceni od samo 378 dinara.
Verovali ili ne, uprkos povoljnoj ceni i u Srbiji, muškarci naručuju čak i brijače sa 9 patrona po ceni od 717 dinara.
A kud je i sve potrebno, tu je i ono možda nepotrebno, kao što je digitalni merač alkohola u krvi koji se nalazi na listi najprodavanijih proizvoda u Srbiji po ceni od 670 dinara.
Temu Haul
Kako je Temu "preko noći" stekao popularnost u Srbiji, društvene mreže poput Tiktoka postale su prostor gde korisnici, između ostalog dele svoja iskustva sa platformom. Tako je i nastao viralni trend Temu Haul u kojem korisnici prikazuju proizvode koje su kupili sa Temua u stilu "haul" videa. Učesnici obično snimaju sebe dok otvaraju svoje porudžbine, prikazujući svaki artikal i deleći svoje prvobitne utiske o kvalitetu, ceni i opštem zadovoljstvu kupovinom.
Mnogi od srpskih influensera, verovatno u saradnji sa platformom dele i promo kodove za prvu kupovinu.
Upravo je ovaj izazov znantno uticao na ponašanje potrošača dovodeći još više internet saobraćaja iz Srbije ka sajtu Temu.
Temu Haul izazov nije doprineo samo popularnosti platforme već je i oblikovao pejzaž e-trgovine. Sa milionima pregleda na TikToku, prezentacije proizvoda kreirale su osećaj zajednice među kupcima koji dele slična interesovanja za kupovinu po povoljnim cenama.
Osim toga, ova pojava odražava širi trend u ponašanju potrošača gde društveni mediji znatno utiču na odluke o kupovini. Kako platforme poput TikToka nude neposredne i autentične povratne informacije potrošača, one postaju moćni marketinški alati za brendove koji žele da dopru do šire publike.
Za Temu, viralna priroda Haul izazova deluje kao organski marketing, povećavajući vidljivost brenda i privlačeći nove kupce. A kako Temu nastavlja da se širi, uticaj platforme na kupovne navike i trendove na društvenim mrežama ostaće tema interesovanja i analize u narednim godinama.
Komentari (0)